Goedenavond,
Ik richt me even tot jullie omdat ik na wat speurwerk op Google niet echt een antwoord op mijn vraag heb kunnen vinden...
Ik heb mijn 'wolf' een paar maanden geleden geadopteerd, hij wordt in januari twee jaar. Wat me dwarszit is het feit dat hij (heel af en toe) zijn behoefte in huis doet (vooral de grote boodschap), en natuurlijk niet zomaar ergens, maar op het tapijt natuurlijk^^ Ik werk van maandag tot vrijdag van 8:00 tot 16:00 uur, maar ik betaal een jonge vrouw die hem overdag twee tot drie uur komt uitlaten terwijl ik aan het werk ben. Daarvóór laat ik hem 's ochtends een half uurtje uit, ik kom tussen de middag ook nog even naar huis voor een half uurtje, en 's avonds duurt de wandeling meestal een uur. Hij is dus makkelijk vier uur per dag buiten. Hij doet zijn behoefte 's ochtends buiten, maar toch vind ik af en toe een drol hier of daar als ik tussen de middag thuiskom, en ze hebben zowat de grootte van die van een olifant -_- Ik heb niet zo'n zin om hem op zijn kop te geven omdat ik niet zeker weet of hij het snapt aangezien ik er op dat moment niet bij was. Meestal zet ik hem even in een andere kamer zodat hij me het niet ziet opruimen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik vraag me af of het door mijn afwezigheid komt... want zij komt hem uitlaten vlak nadat ik tussen de middag weer ben vertrokken. Als ik er ben, doet hij het nooit, maar zelfs als er andere mensen in huis zijn, doet hij het toch. En ik heb niet het idee dat het komt door hoge nood. Ik weet niet precies hoe het bij zijn vorige eigenaren was, ik heb hem gekocht van een meneer die niet meer voor hem wilde zorgen.
Hebben jullie een idee waarom hij dit doet?
Alvast bedankt voor jullie reacties...