Hoi!
Sinds twee weken ben ik de eigenaar van een Siberische husky van 5 maanden oud.
Geen zorgen, ik heb me goed ingelezen over dit ras en ik weet dat het sportieve honden zijn die zo koppig als een ezel kunnen zijn en de neiging hebben om weg te lopen.
Mijn probleem is dat hij sinds een dag of twee, drie (vooral 's avonds) helemaal door het lint gaat. Hij begint dan tegen me op te springen (ik negeer hem), maar uiteindelijk begint hij in mijn armen te bijten.
Uiteindelijk zeg ik "nee" tegen hem, maar dan begint hij te piepen, tegen me te blaffen en bijt hij alleen maar harder. Ik wil er wel even bij zeggen dat het geen agressie is, maar meer alsof hij mij een uitbrander geeft.
De laatste keer dat hij wilde bijten, heb ik hem strak in de ogen gekeken en hem bij zijn nekvel gepakt, zoals me was geadviseerd. Dat werkte voor twee dagen, maar nu trekt hij zich er niets meer van aan en gaat hij gewoon door.
Wat moet ik doen? Ik twijfel tussen de positieve methode, waar hij alleen maar lol in lijkt te hebben, en een hardere aanpak waar hij gefrustreerd van raakt. Mijn doel is om te voorkomen dat hij de baas gaat spelen en agressief wordt.