Je puppy uitlaten na de maaltijd (behoeften)
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik weet het, en daarom krijgt mijn bichon Champagne in 2018 geen herhalingsprik, alleen een bloedonderzoek. Die hele kliek van dierenartsen, laboratoria en de hele reutemeteut gaat aan mij echt niet rijk worden lollllllllllllll. gigi
Ah oké ^^ Dierenartsen zeggen een hoop, adviseren een hoop en verkopen ons van alles, maar al die dingen zijn lang niet altijd even goed. Laten we het geld niet vergeten en de dierenartsen die gewoon een regeltje volgen zonder echt te weten of het wel goed is of niet.
Wat zijn nic-nacs eigenlijk?
Oeps Roucoulou, ik was het woordje "niet" vergeten, het had "vergeet niet" moeten zijn omdat je er niets over zei. Blijkbaar beviel het hem wel, want de dierenarts heeft niets geks gezien in het jaarlijkse bloedonderzoek. Is goed voor de LU-koekjes, ik ga in de supermarkt de ingrediënten wel even checken. Mijn dierenarts zei trouwens dat die Nic-Nacs oké zijn. Bedankt Roucoulou, gigi
Volgens mij heb ik dat snoepje helemaal niet in mijn bericht genoemd.
Wat betreft die LU-koekjes of dat soort koekjes die je als beloning aan je hond geeft: dat is EXTREEM slecht voor onze honden (trouwens ook voor ons mensen, maar met minder gevolgen). In die koekjes zit bijna niets natuurlijks; ze zitten vol met toevoegingen en vooral heel veel SUIKER en GRANEN! Het is een bewerkt product en geen onbewerkt product... en dat is erg slecht voor de gezondheid van honden! Zelfs al geef je maar een kleine hoeveelheid, die kleine beetjes bij elkaar hebben zeker gevolgen.
Honden zijn carnivoren en zijn er niet op gebouwd om dit soort voedingsstoffen in grote hoeveelheden binnen te krijgen, zoals VETTEN en KOOLHYDRATEN, die vaak veel te veel aanwezig zijn in de meeste industriële brokken.
Hoi @Roucoulou, vergeet dat snoepje niet als hij het buiten doet. Die van mij deed het als puppy ook altijd meteen daarna.
Nu hij over 12 dagen 2 jaar wordt, vraagt hij er zelf om. Soms is dat pas een half uurtje later of zelfs nog langer, want hij slaapt graag even om alles te verteren. Als beloning geef ik altijd koekjes van het merk LU of zoiets. Toen hij een maand of 6 was kreeg hij een half koekje, maar bij die van mij waren het Nic-Nacjes, als je die kent. Dat zijn van die kleine letterkoekjes, een beetje hetzelfde soort koek als LU. Ze zijn niet groot; begin met een halfje en naarmate hij groeit en het sneller opeet, kun je wat meer geven. Nou, dat was het, en geef hem vooral geen chocolade! Fijne avond en een aai voor de kleine. gigi
Persoonlijk zou ik hem net van tevoren even uitlaten en dan minstens 30/40 minuten wachten om het eten even te laten zakken...
Ja, dat was ik ook van plan, maar die luie donder van me is na het eten een flinke dut gaan doen. Ik laat hem uit zodra hij wakker wordt. En ik word natuurlijk nooit boos als hij het binnen doet, maar ik prijs hem de hemel in als hij het buiten doet!
Hoi! Om je pup zo goed en snel mogelijk zindelijk te maken, kun je hem het beste elke 2 uur mee naar buiten nemen, en ook na elke maaltijd, elk slaapje en elk speelmoment.
Beloon hem (lekker overdreven) als hij het buiten doet en negeer het als hij het binnen doet. Je moet hem vooral niet straffen of op zijn kop geven!
Meteen met de pup naar buiten zodra hij gegeten heeft! Bij twee maanden komt de poep echt direct na de maaltijd. Opschieten dus! Fijne dag.
9 reacties van 9