Hoi allemaal, ik zou graag wat advies willen omdat ik erover denk om een hond te nemen, specifiek een Hollandse herder of een Mechelse herder. Ik weet alleen niet goed welke het beste bij mijn levensstijl past.
Ik heb gehoord dat Hollanders wat rustiger en socialer zijn, dus ik neig momenteel naar een Hollandse herder, maar ik ben er nog niet uit. (Natuurlijk ben ik van plan om een hond te kopen bij een verantwoorde fokker die de gezondheid van de honden test en ervoor zorgt dat de honden een goed karakter hebben om mee te fokken).
Wat informatie over mij: ik werk vooral vanuit huis en ik woon in een appartement in een landelijke omgeving met een middelgrote privétuin. Ik ben een erg actief persoon en ik heb altijd moeite gehad om honden te vinden die mijn tempo kunnen bijbenen.
Toen ik de Mechelaar en de Hollander ontdekte vond ik ze geweldig, maar hoe meer ik zocht, hoe meer ik begon te twijfelen (slopend gedrag, reactiviteit, etc...). Ik heb onderzoek gedaan naar training en hoe je dit gedrag kunt voorkomen of corrigeren, maar ik blijf mijn twijfels houden.
Ik zou heel graag een actief maatje willen die met me mee gaat op avontuur, maar aan het eind van de dag wil ik mijn appartement wel graag heel houden.