Mogen ze me verbieden mijn hond uit te laten in de tuin van het appartementencomplex waar ik woon?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Toen ik net thuiskwam van mijn werk, heb ik zoals gewoonlijk mijn hond even uitgelaten in de tuin van het appartementencomplex waar we wonen (zonder riem, maar het is omheind). Een boze buurvrouw begon me meteen uit te schelden en zei dat ik mijn hond daar helemaal niet mocht uitlaten en dat ik het niet nog een keer moest proberen.

Aangezien we eigenaar zijn van een van de appartementen en deze tuin een gemeenschappelijke ruimte is waar we sowieso doorheen moeten om bij ons gebouw te komen, en ik natuurlijk alles netjes opruim als mijn hond zijn behoefte doet, vroeg ik me af: mogen ze me juridisch gezien eigenlijk wel verbieden om mijn hond in deze tuin uit te laten?

En mogen ze me verbieden om überhaupt een huisdier te hebben in het complex?

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik sluit me aan bij de rest: je moet echt even het huishoudelijk reglement doornemen, maar ik denk inderdaad dat ze je kunnen verbieden om je hond los te laten lopen in de gemeenschappelijke ruimtes.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik sluit me aan bij de mening van Célineo.

Als het in het reglement staat, staan ze in hun recht.

Het is wel verbazingwekkend dat je daar als eigenaar niet van op de hoogte bent!!!

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze mogen je niet verbieden om een hond te hebben, maar het lopen door de gemeenschappelijke ruimtes kan wel aan regels gebonden zijn. Je moet even het huishoudelijk reglement van het complex bekijken; als daar niets over in staat, dan mag het gewoon :)

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!