Mijn hond wil midden in de nacht naar buiten

Elisa_journalistewamiz
Elisa_journalistewamiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Het is nu al 2 keer in een week voorgekomen dat mijn hond van 2 jaar, die al lang zindelijk is, midden in de nacht vraagt om naar buiten te gaan, rond 5 uur 's ochtends, om haar behoefte te doen (poepen).

En dat terwijl ik haar nog uitlaat voordat ik naar bed ga, en ze heeft trouwens nog nooit van haar leven gepoept tijdens dat laatste rondje. Maar tot nu toe had ze ook nog nooit gevraagd om midden in de nacht naar buiten te gaan...

Er is wel één ding veranderd in haar dagelijkse ritme: ze krijgt haar 'avondeten' nu pas na ons, rond 21:00-21:30 uur, terwijl ze dat eerst eerder kreeg, rond 19:00-19:30 uur. Denken jullie dat het daarmee te maken heeft?

Hebben jullie tips zodat ze haar behoefte tijdens de avondwandeling doet, of dat ze gewoon wacht tot de ochtend? Want het is niet dat ik het niet fijn vind om om 5 uur naast mijn bed te staan, maar ja... ^^

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat het komt door de verandering in de etenstijden. Als alles hiervoor gewoon goed ging, waarom doe je het dan niet weer zoals eerst? Want zijn spijsvertering krijgt er zo wel een flinke klap van! Het is net als bij ons: als je gewend bent om om twaalf uur te eten en je krijgt pas om twee uur wat, dan heb je ook flinke trek. Voor je hond is dat precies hetzelfde, die verandering bevalt hem gewoon niet!

Vertaald Frans
    Elisa_journalistewamiz
    Elisa_journalistewamiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb de etenstijd veranderd op advies van de gedragstherapeut die ik bezoek.

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Waarom heb je zijn etenstijd veranderd?

Mijn honden eten allemaal vóór ons en dat heeft nooit problemen opgeleverd.

Een hond moet meestal ongeveer tien uur na het eten poepen.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!