Mijn hond wil midden in de nacht naar buiten

Elisa_journalistewamiz
Elisa_journalistewamiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Het is nu al 2 keer in een week voorgekomen dat mijn hond van 2 jaar, die al lang zindelijk is, midden in de nacht vraagt om naar buiten te gaan, rond 5 uur 's ochtends, om haar behoefte te doen (poepen).

En dat terwijl ik haar nog uitlaat voordat ik naar bed ga, en ze heeft trouwens nog nooit van haar leven gepoept tijdens dat laatste rondje. Maar tot nu toe had ze ook nog nooit gevraagd om midden in de nacht naar buiten te gaan...

Er is wel één ding veranderd in haar dagelijkse ritme: ze krijgt haar 'avondeten' nu pas na ons, rond 21:00-21:30 uur, terwijl ze dat eerst eerder kreeg, rond 19:00-19:30 uur. Denken jullie dat het daarmee te maken heeft?

Hebben jullie tips zodat ze haar behoefte tijdens de avondwandeling doet, of dat ze gewoon wacht tot de ochtend? Want het is niet dat ik het niet fijn vind om om 5 uur naast mijn bed te staan, maar ja... ^^

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • C
    Colombe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah, wat fijn voor je dat het probleem is opgelost! Soms gebeurt dat en dan maak je je al snel zorgen, maar soms is het gelukkig niks ernstigs! Geef hem een dikke knuffel van mij. En inderdaad, zoals je al zegt, het zijn echt geweldige en intelligente honden!!

Vertaald Frans
    Elisa_journalistewamiz
    Rapporteren

Ik had ook bijna een Tibetaan genomen, Colombe! Het zijn twee geweldige rassen!

Mijn probleem heeft zichzelf vanzelf opgelost. Ik heb de etenstijd niet meer veranderd (ik heb het op 21:00 uur gelaten), maar Nala vraagt niet meer om midden in de nacht naar buiten te gaan. Alles gaat goed ^^

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren
    Vlinderhondjes zijn echt prachtige honden! Ik had er zelf bijna eentje genomen toen ik op zoek was naar een puppy, voordat ik ISA vond!!!! Dus Elisa, hoe gaat het met je kleine hondje? Is je probleem inmiddels opgelost!!! Geef haar een dikke knuffel van mij!!!
    Vertaald Frans
    Elisa_journalistewamiz
    Rapporteren

Wat je zegt klopt helemaal, P'Tiouahouah! Het klinkt misschien heel simpel, maar het is echt waar. De Papillon is een hond vol tegenstrijdigheden!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De waarheid is dat je een vlinderhondje gewoon niet moet proberen te begrijpen!!! Het zijn heel eigenzinnige kleine hondjes en hun gedrag kan omslaan zonder enige voor mensen begrijpelijke reden. Die van jou wil om 5:00 uur 's ochtends poepen, simpelweg omdat ze daar zin in heeft en dat is het. Je moet er niks meer achter zoeken. Als je een 'rationele' hond wilt, neem dan een Duitse herder, dan kom je niet voor verrassingen te staan. Die van mij kan wekenlang perfect zindelijk zijn en dan opeens drie dagen lang overal in huis plassen, om daarna weer zindelijk te worden... om redenen die alleen zij begrijpt. In het begin sta je ervan te kijken, maar ze zijn verder zo schattig dat je ze gewoon neemt zoals ze zijn. Je hebt een vlinderhondje, welkom bij de club!!...

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

P'titefleur heeft gelijk, laat ons weten of het beter gaat als je het weer op de oude manier doet. Hou ons op de hoogte van de ontwikkelingen!!! élisa1405! bedankt!!!!!!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je dier eten geven vóór of ná het baasje... dat maakt echt helemaal niets uit voor zijn gedrag.

Zet haar gewoon weer terug op haar eigen tijden en dan zie je vanzelf wel wat er gebeurt.

Vertaald Frans
    C
    Rapporteren

Ja, het komt zeker door de verandering van het voer. Wat snap je niet aan wat ik heb geschreven? Het is toch hartstikke duidelijk!!!! Die 14:00 uur was maar een voorbeeld dat ik gaf. Lees het topic nog maar eens terug, dan zie je dat het een voorbeeld is!! Oké, ik zeg niet dat je je hond om 14:00 uur eten geeft!!!! Lees maar terug, dan zie je het wel!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk ook dat dit door de tijdsverandering komt.

Vertaald Frans
    Elisa_journalistewamiz
    Rapporteren

Colombe, ik snap je vergelijking niet zo goed... Ik geef mijn hond haar avondeten niet 2 uur nadat ze haar lunch heeft gehad... Het gaat in wat ik zeg helemaal niet om honger...

Wat eigenlijk niet logisch is, is dat ze juist eerder moet poepen in plaats van later, terwijl ik haar nu juist later haar avondeten geef dan voorheen...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!