Ervaringen met giardia

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik heb al veel onderzoek gedaan naar giardia op internet, maar ik zou graag wat meer ervaringen willen lezen van mensen die hun hond van deze parasiet af hebben moeten helpen... Maar hier is eerst mijn verhaal.

Ongeveer een maand geleden heb ik een supermooie vlinderhond-pup (épagneul nain continental) gekocht. Ik heb haar bij een fokker opgehaald. Op de dag dat ik haar mee naar huis nam, merkte ik dat haar buikje een beetje opgezet was, maar daar heb ik toen niet echt op gelet, vooral omdat de fokker zei dat ze gezond was, al haar inentingen had gehad en onlangs nog was ontwormd.

Zodra ze bij mij thuis kwam, kreeg ze last van diarree die werd afgewisseld met min of meer vaste drolletjes. Haar laten eten was erg lastig en soms sloeg ze maaltijden over. Ze sliep ook erg veel. Ik vond het niks, maar ik dacht dat het misschien door de nieuwe omgeving kwam en dat ik het even een paar dagen aan moest kijken. Omdat de situatie niet verbeterde, heb ik een afspraak gemaakt bij de dierenarts.

De dierenarts zei dat er op het eerste gezicht niets ernstigs aan de hand was, omdat ze geen koorts had en goed gehumeurd was (als ze niet sliep). Hij schreef probiotica voor, maar zei dat als het over een paar dagen niet beter ging, er onderzoek gedaan moest worden om te kijken of het geen giardia was.

Zoals je waarschijnlijk al geraden had, hebben we de boel laten onderzoeken en BAM: giardia.

De dierenarts is daarop een behandeling gestart met Dolthene (werkzame stof: oxfendazol).

Het gaat nu al wat beter, maar ik heb gelezen dat het maanden kan duren om van deze parasiet af te komen... Dus ik zou graag wat ervaringen horen... Als jouw hond giardia heeft gehad, hoelang duurde het dan voordat hij beter was? Waarmee is hij behandeld? En welke extra maatregelen heb je genomen om het herstel te bevorderen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

92 antwoorden
Sorteren op:
  • J
    Jacquiis Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik begrijp heel goed wat je doormaakt, ik heb een vergelijkbare ervaring gehad met mijn hond. Toen hij giardia had, duurde het even voordat hij er echt helemaal vanaf was. De dierenarts had ook een behandeling voorgeschreven, maar wat mij echt hielp was de toevoeging van Flagyl (Metronidazol) als aanvulling op de andere medicijnen. Het is een antibioticum dat goed werkt tegen parasieten, en dat versnelde het herstel van mijn hond.

Ik raad je ook aan om goed te letten op de hygiëne in de omgeving en heel strikt te zijn met de voeding. De parasieten kunnen terugkomen als de behandeling niet voor de volle 100% wordt afgemaakt. Heb geduld, maar aarzel niet om je dierenarts opnieuw te raadplegen als je ziet dat de situatie niet verbetert. Veel sterkte voor jou en je puppy!

Vertaald Frans
    B
    Bordertempo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oei, de wasmachine, dat is echt niet fijn... Alsof je nog niet genoeg ellende aan je kop had!

Zelf doe ik er alles aan om de hond te houden, maar mijn vriend zit er echt zwaar doorheen hierdoor, dus dat is erg lastig voor het moreel. (Zonder gekheid of overdrijven).

Ik heb trouwens een ervaringsverhaal gevonden, misschien helpt het. Iemand die in hetzelfde schuitje zat als wij en bij wie het maanden duurde; dit is wat zij deed:

- Voor de hygiëne gebruikte ze Aniosurf (Anios is echt het beste op de markt voor professionele desinfectie, met een hoge concentratie quaternaire ammonium).

- Als aanvulling op de behandeling: Grapefruitzaadextract 's ochtends + kokosolie (te koop bij de biowinkel of natuurwinkel), wat natuurlijke middeltjes zijn tegen giardia en de darmflora ondersteunt.

- Tussen de middag 1 tablet 'Repuls vers' van Floralpina, wat een natuurlijke cocktail tegen parasieten bevat, waaronder giardia.

- 's Avonds Propolis 0,2 ml/kg + groene klei om de ontlasting weer stevig te krijgen (eventueel kun je ook Smecta of Finidiar gebruiken).

Naast dit alles gaf ze ook de chemische kuur (ik vermoed Metrobactin), maar haar eigen natuurlijke kuur moet je juist doen tijdens de pauzes tussen de antibioticakuren in.

Volgens haar verhaal moet je de voerbakken na elke maaltijd desinfecteren en de waterbak zo vaak mogelijk verversen (je begrijpt wel dat je eigenlijk niet kunt werken of moet thuiswerken om dat allemaal voor elkaar te krijgen!)

Kortom, ik ga dit testen want ik trek dit geen 6 maanden, dat is echt geen optie... Elke 20 minuten de hond uitlaten is loodzwaar, en ook al is deze zoönose heel zeldzaam en gaat het maar om een piepklein percentage, ik heb geen zin om bij de 'gelukkigen' te horen die deze pech hebben (dan win ik liever de loterij).

Zet 'm op!

Bedankt, jij ook veel sterkte en bedankt voor de waardevolle tips!!! 

Ja, over dat grapefruitextract heb ik al veel goeds gehoord, daar ga ik meteen achteraan.

Ik begrijp je vriend heel goed, het is doodvermoeiend! Ik ben een alleenstaande moeder en heb dus geen steun van een partner, dus ik zat soms echt alleen te huilen na elke wandeling... De vermoeidheid, de stress, enz... Terwijl ik normaal gesproken echt wel tegen een stootje kan... 

Ik moet zeggen dat mijn hondje nu klachtenvrij is, behalve dan dat zijn poep vreselijk stinkt. Volgens de dierenarts zijn dit de laatste loodjes... Maar ik blijf sceptisch, ik durf het nog niet te geloven, hopelijk is er goed nieuws... In mijn geval weten we eind januari meer... Voorlopig veranderen die 5 dagen kuur nog niks... Nog een dag of tien te gaan... 

Wat voor ras is jouw puppy eigenlijk? Hoe heet hij en hoe oud is hij precies? Als je de puf en de tijd hebt om te antwoorden natuurlijk!

Hier heet hij Tempo, een zwart-witte kortharige Border Collie van 5 maanden. Een beetje een mutant, want hij is al supergroot en weegt ruim 16 kg. Volgens de dierenarts bouwt hij ook op een natuurlijke manier weerstand op, want normaal gesproken zorgt deze parasiet voor een groeiachterstand, terwijl dat bij Tempo absoluut niet het geval is. Dat is dan tenminste nog iets positiefs!

Vertaald Frans
    Tapas54
    Tapas54 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ai, de wasmachine kapot, dat is echt balen... Alsof je nog niet genoeg ellende aan je hoofd had!

Ik ga er persoonlijk alles aan doen om de hond niet weg te hoeven doen, maar mijn partner zit er nu echt doorheen en is zwaar depressief door de hele situatie, dus het is mentaal erg zwaar. (zonder grapjes en zonder te overdrijven)

Ik heb ook een ervaringsverhaal gevonden, misschien heb je er wat aan. Iemand die in hetzelfde schuitje zat en bij wie het maanden duurde. Dit zijn de maatregelen die zij nam:

- Voor de hygiëne gebruikte ze Aniosurf (het merk Anios is echt het beste op de markt voor professionele desinfectie; het heeft een hogere concentratie quaternaire ammoniumverbindingen).

- Als aanvulling op de behandeling: Grapefruitzaadextract in de ochtend + kokosolie (te vinden bij de natuurwinkel of in het bioschap van de supermarkt), wat natuurlijke middeltjes zijn die giardia afweren en de darmflora ondersteunen.

- 's Middags 1 tablet 'Repuls Vers' van Floralpina (een Frans merk), dat een hele natuurlijke cocktail tegen parasieten bevat, waaronder giardia.

- 's Avonds Propolis 0,2 ml/kg + groene klei om de ontlasting weer wat steviger te maken, maar je kunt eventueel ook Smecta gebruiken.

Naast dit alles gaf ze ook de chemische behandeling (ik vermoed Metrobactin), maar die natuurlijke middeltjes moet je juist tijdens de antibioticapauzes geven.

Volgens haar ervaring moet je de voerbakken na elke maaltijd desinfecteren en de drinkbak zo vaak mogelijk verversen (tja, dat lukt je eigenlijk alleen als je niet werkt of volledig thuiswerkt voor dit alles!)

Kortom, ik ga dit testen want ik ga dit echt geen 6 maanden volhouden, dat is ondenkbaar... de hond elke 20 minuten uitlaten is gewoon niet te doen. En ook al is deze zoönose heel zeldzaam en gaat het maar om een piepklein percentage, ik heb geen zin om bij de 'gelukkigen' te horen die deze pech hebben (dan win ik liever de loterij).

Sterkte!

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi,

Ik zit momenteel in precies dezelfde situatie als jij. Ik heb halverwege december een puppy uit een kennel geadopteerd, maar in tegenstelling tot bij jou waren de eerste symptomen er al meteen bij aankomst: diezelfde avond nog bloed in de ontlasting. Ik heb de fokker gebeld en die zei dat het door de stress kwam, wat op zich logisch klinkt. Maar na drie dagen was het nog niet over en de ontlasting was heel specifiek: slijmerig, zacht, heel frequent en met bloed. De avond voor mijn afspraak bij de dierenarts ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en alles wees op giardia.

De dierenarts dacht er hetzelfde over en is begonnen met een eerste Panacur-kuur van 3 dagen. Toen ging alles beter: de ontlasting had weer vorm, geen bloed meer en de pup begon eindelijk weer te eten, want dat deed hij daarvoor niet meer.

De vreugde was echter van korte duur, want 24 uur na het einde van de kuur kwamen de symptomen in alle heftigheid terug. Ik heb toen een ontlastingsonderzoek laten doen en de uitslag was: Giardia. We zijn weer 10 dagen met Panacur begonnen, maar dit keer was er tijdens de behandeling totaal geen verbetering te zien.

Om het verhaal te vervolgen: 10 dagen daarna (dat is nu een week geleden) zijn we overgestapt op Metrobactin, omdat het enige dat echt werkt tegen giardia metronidazol is (antibiotica zoals Flagyl of Metrobactin). Tijdens die 5 dagen ging alles goed: de hond kreeg weer trek, de ontlasting was minder frequent en had een betere vorm, kortom: een hele opluchting. Maar vanavond, 48 uur na de laatste dosis Metrobactin, zijn de diarree en het bloed weer terug...

Ik moet erbij zeggen dat ik alle adviezen die je online vindt tot op de letter heb opgevolgd: het huis dagelijks met stoom reinigen, schoonmaken met quaternaire ammoniumverbindingen, elke dag de mand en kussens verschonen, onze kleren wassen met desinfectiemiddelen (Sanytol, Lysol...), de hond wassen met Douxo (een hondenshampoo op basis van ammonium), zijn achterwerk schoonmaken na elke poepbeurt, een afzetting op het terras maken voor zijn behoeften en na elke keer de plek schoonmaken met kokend water uit de waterkoker... ook voor de voerbakken. Kortom, ik ben — zoals iemand anders hier al schreef — een soort poets-maniak geworden en niets heeft geholpen, het is weer terug... Dus hoe goed je je ook aan de regels houdt en welke voorzorgsmaatregelen je ook neemt, deze parasieten zijn blijkbaar extreem hardnekkig.

Nadat ik inmiddels een halve expert op het gebied van giardia ben geworden door alle onderzoeken en ervaringen te lezen, heb je eigenlijk een paar opties:

- Doorgaan met deze behandeling en na een paar maanden zal het uiteindelijk wel verdwijnen, maar in de tussentijd moet je mentaal wel heel sterk in je schoenen staan om dit vol te houden, en financieel moet je het ook kunnen trekken met al die producten.

- De voeding veranderen, want onze brokken bevatten granen en dus koolhydraten (waar de parasieten dol op zijn), maar overleg dit wel met de dierenarts omdat de darmflora van onze pups al niet best is.
    - Aanvullen (BUITEN de medische behandeling om) met grapefruitpitextract; het schijnt dat dit enigszins effectief is en het is een natuurlijk middel dat de darmflora van je hond niet zo kapotmaakt als al die medicijnen.

Dit alles natuurlijk terwijl je doorgaat met alle hygiënemaatregelen in huis, anders is de lol er snel vanaf.

- De laatste optie is de hond terugbrengen naar de fokker, maar dat is heel moeilijk, zeker als je al aan het beestje gehecht bent. Ik moet eerlijk bekennen dat mijn partner eerder naar deze optie neigt, omdat we niet meer slapen en bang zijn dat hij deze parasiet (wat een zoönose is) overdraagt op ons kind van 3 jaar.

Wat betreft het schoonmaken: Sanytol is eigenlijk niet krachtig genoeg omdat het alleen quaternaire ammoniumzouten bevat. Je kunt beter Saniterpen gebruiken (een Frans professioneel middel, maar als je kinderen hebt: alleen gebruiken als ze er niet zijn en goed ventileren), Apta (het huismerk van de Franse Intermarché dat wel goede ammonium bevat en goedkoper is), of Starwax voor dieren en vloeren. Ook het merk Lysol is effectiever omdat het pure ammonium bevat en goedkoper is dan Sanytol. En verder stomen en kokend water gebruiken waar je maar kunt.

Wat betreft de laatste 'wanhoopsoplossing' (de hond terugbrengen, want laten we eerlijk zijn: deze ziekte is bijna niet te combineren met een drukke baan) — als je er vroeg bij was met testen, kun je juridisch gezien soms een beroep doen op 'dwaling'. Je had de hond immers niet genomen als je had geweten van deze ziekte. Dat is bij mij het geval en misschien ook bij anderen die er inmiddels nachtmerries van hebben.

Dit alles om te zeggen dat je niet alleen bent en dat die parasiet gewoon superresistent is tegen de behandelingen...

Bedankt voor de tips over het schoonmaken! Ik wist niet dat Sanytol minder effectief was en eerlijk gezegd, gezien de prijs had ik dat wel eerder willen weten!! Het is een bodemloze put... Het ergste is dat ik zelf bij de Inter(marché) werk en nu pas hoor dat Apta beter is... Terwijl ik dat merk dus gewoon gebruik... Ik dacht dat ik er goed aan deed om Sanytol te kopen...

Ik ga het dus uitproberen...

In mijn geval is de hond terugbrengen uitgesloten, om twee redenen: ten eerste heeft hij het daar niet opgelopen, ten tweede ben ik echt enorm aan hem gehecht geraakt!! Hij is m'n beste maatje op vier poten.

Maar ik begrijp jullie situatie wel, want hij had bij de fokker eigenlijk kerngezond moeten zijn, of jullie hadden gewaarschuwd moeten worden...

Eerlijk gezegd, als ik van deze ziekte had geweten, had ik wel twee keer nagedacht voordat ik een hond nam... Ik wist dat er een budget voor nodig was, maar op dit soort ziektes die ik totaal niet kende, had ik niet gerekend!

Ik heb een kind van 8 dat vrij kwetsbaar is, dus ik begrijp de angst voor besmetting heel goed. Maar in werkelijkheid is het blijkbaar zeldzaam dat mensen het van de hond krijgen; meestal is het van mens op mens (giardiose bij honden, giardiasis bij mensen, als ik het goed heb). Je zou echt je handen niet moeten wassen en dat soort dingen voordat het gebeurt. Kortom, met een beetje basishygiëne komt het wel goed. Maar inderdaad, een kind van 3 kruipt nog veel over de vloer, dus dat is lastig.

Heel veel succes gewenst! Wij zijn nu bezig met de laatste kuur van 15 dagen (Panacur + Metrobactin). De symptomen nu: gevormde maar erg zachte ontlasting die vooral heel erg stinkt. Vandaag is de 5e dag.

Oh, en om het helemaal af te maken is m'n wasmachine kapotgegaan, dus dat is ook nog eens circa 10 euro per week bij de wasserette...

Vertaald Frans
    Tapas54
    Tapas54 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik zit momenteel in precies hetzelfde schuitje als jij. Ik heb midden december een puppy bij een fokker geadopteerd, maar in tegenstelling tot bij jou waren de eerste symptomen er al zodra ik thuiskwam: diezelfde avond nog zat er bloed bij de ontlasting. Ik heb de fokker gebeld en die zei dat het door de stress kwam, wat op zich logisch klinkt. Maar na drie dagen was het nog niet over en de ontlasting was heel specifiek: slijmerig, zacht, heel frequent en met bloed. De avond voor mijn afspraak bij de dierenarts ben ik zelf op onderzoek uitgegaan en alles wees op giardia.

De dierenarts was het hiermee eens en we zijn gestart met een eerste kuur Panacur van 3 dagen. Toen ging het even beter: de ontlasting was weer stevig, geen bloed meer en de pup begon eindelijk te eten, want daarvoor wilde hij nauwelijks wat aannemen.

De vreugde was helaas van korte duur. 24 uur na de kuur kwamen de symptomen in alle hevigheid terug. Ik heb toen een ontlastingsonderzoek laten doen en de uitslag was duidelijk: Giardia. We hebben toen 10 dagen Panacur gegeven, maar tijdens die kuur zagen we totaal geen verbetering.

Om de draad weer op te pakken: een week geleden (dus 10 dagen na de vorige kuur) zijn we overgestapt op Metrobactin, omdat het enige dat echt effectief is tegen giardia metronidazol is (antibiotica zoals Flagyl of Metrobactin). Tijdens die 5 dagen ging alles goed: de hond kreeg weer trek, de ontlasting was minder frequent en beter gevormd... eindelijk rust, dacht ik. Maar vanavond, 48 uur na de laatste dosis Metrobactin, zijn de diarree en het bloed weer terug....

Ik kan je vertellen dat ik echt alle adviezen die je kunt vinden tot op de letter heb opgevolgd: het huis dagelijks stoomreinigen, schoonmaken met quaternaire ammoniumverbindingen, elke dag de mand en kussens verschonen, onze eigen kleding wassen met desinfectiemiddel (zoals Sanytol of Lysol...), de hond wassen met Douxo (een hondenshampoo met ammonium), zijn kontje afvegen na elke poepbeurt, een afzetting op het terras voor zijn behoeftes en na elke drol de boel opruimen en schrobben met kokend water uit de waterkoker... ook de voerbakken elke keer met kokend water. Kortom, ik ben zoals iemand anders hier al schreef compleet geobsedeerd en manisch geworden door het poetsen, maar niets heeft geholpen. Het is gewoon weer terug... Dus hoe goed je je ook aan de regels houdt en welke voorzorgsmaatregelen je ook neemt, deze parasieten zijn blijkbaar extreem hardnekkig.

Na het opbouwen van een behoorlijke expertise op het gebied van giardia door het lezen van talloze onderzoeken en ervaringen, heb je eigenlijk een paar keuzes:

- Doorgaan met deze behandeling en hopen dat het na een paar maanden vanzelf weggaat, maar in de tussentijd moet je mentaal wel heel sterk in je schoenen staan om dit vol te houden, en financieel moet je het ook kunnen trekken met al die producten.

- Overstappen op ander voer, omdat veel brokken granen en dus koolhydraten bevatten (waar de parasiet dol op is), maar overleg dit wel met je dierenarts omdat de darmflora van onze pups al flink verstoord is.
    - Aanvullen (BUITEN de medicatiekuur om) met grapefruitpit-extract. Het schijnt dat dit tot op zekere hoogte effectief is en het is een natuurlijk hulpmiddel dat de darmen van je hond niet zo belast als al die medicijnen.

Dit alles natuurlijk terwijl je de hygiënemaatregelen in huis blijft volhouden, anders heeft het sowieso geen zin.

- De laatste optie is de hond terugbrengen naar de fokker. Dat is ontzettend zwaar, zeker als je al aan het beestje gehecht bent. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn partner die kant op neigt, omdat we niet meer slapen en doodsbang zijn dat hij deze parasiet – wat een zoönose is – overdraagt op ons kind van 3 jaar.

Wat betreft het schoonmaken, als tip: Sanytol is vaak niet krachtig genoeg omdat het alleen quaternaire ammoniumzouten bevat. Je kunt beter Saniterpen gebruiken (maar let op met kinderen: alleen gebruiken als ze er niet zijn en daarna heel goed luchten). Apta (het huismerk van de Franse Intermarché) bevat ook goede ammoniumverbindingen en is goedkoper, of Starwax speciaal voor dieren en vloeren. Ook het merk Lysol is effectiever omdat het pure ammonium bevat. En verder: gebruik stoom en kokend water waar je maar kunt.

Wat betreft die laatste wanhoopsdaad – de hond terugbrengen (want laten we eerlijk zijn, deze ziekte is bijna niet te combineren met een drukke, complexe baan) – als je er vroeg bij was met een ontlastingsonderzoek en alles officieel hebt vastgelegd, kun je juridisch gezien spreken van "dwaling". Dat wil zeggen dat je de hond nooit had genomen als je had geweten dat hij deze ziekte had. Dat is bij mij het geval en waarschijnlijk ook bij anderen die hier slapeloze nachten van hebben.

Dit alles om maar te zeggen dat je niet alleen bent en dat die parasiet gewoon ontzettend resistent is tegen behandelingen...

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Hoi, ik reageer 9 jaar later maar met wat recentere antwoorden. Ik hoop dat dit bericht weer bovenaan komt te staan, want ik beleef hier echt een hel met Giardia...

Mijn puppy kreeg een maand na de adoptie last van diarree. Ik heb contact met de rest van het nest en daar gaat alles goed, dus daar heeft hij het niet opgelopen... Eigenlijk denk ik dat het bij de dierenarts is gebeurd toen hij daar was voor een oogontsteking, maar er heerst hier in de buurt ook duidelijk een Giardia-epidemie, dus ik zoek niet verder naar de bron van het probleem. Je socialiseert je pup, en tja, daar betaal ik nu de prijs voor.

Het begon met een week waterdunne diarree, nog net te doen, maar natuurlijk ben ik naar de dierenarts gegaan ter controle. Gelukkig heb ik dierenartsen die meteen een test doen: positief voor Giardia. Dus een Panacur-kuur op basis van zijn gewicht (hij woog toen 9-10 kg) plus zijn maandelijkse ontworming. Omdat het een Border Collie is, krijgt hij Drontal, wat blijkbaar ook een beetje helpt tegen Giardia (dat hardnekkige beestje). Na 5 dagen behandeling ging de ontlasting met ups en downs, en we moesten in totaal minstens 10 dagen wachten na de start van de kuur om zijn ontlasting opnieuw te laten testen...

Tussendoor kreeg hij diarree met bloed; ik moest er elke anderhalf uur uit omdat hij zich dag en nacht leeg spoot. Opnieuw een test gedaan en geen verrassing: nog steeds positief. Behandeling met Panacur + Metrobactin, maar weer positief. Daarna hebben we drie weken niets gedaan, want hij groeit verder prima en is super vitaal. We hebben hem alleen drie weken speciale 'digestive' brokken gegeven om zijn darmflora te laten herstellen... De vierde test is nu nog steeds positief. Hij krijgt nu weer zijn gewone brokken en we beginnen aan een laatste, zwaardere kuur van Panacur + Metrobactin (+ zijn maandelijkse ontworming) voor 15 dagen. De kerel weegt nu al 16 kg met 5 maanden, het is echt een reus. Ik maak het huis al twee maanden schoon met Sanytol (lekker voor m'n portemonnee...) als een totale maniak. Dan heb ik het nog niet eens over zijn poten en billen. Elke twee dagen was ik zijn speeltjes, mand en de bankhoes (want ja, ik ben te zwak, hij mag op de bank), en natuurlijk zijn voerbakken. Ook gaat hij om de drie dagen onder de douche... Ik ben nu op een punt dat ik me machteloos en nutteloos voel. Ik poets me suf, let goed op waar hij loopt tijdens het uitlaten, maar het voelt alsof niets helpt... Ik zou graag willen weten of ik iets over het hoofd heb gezien of dat iedereen die dit heeft meegemaakt ook zo heeft zitten tobben...!!!???

Vertaald Frans
    Manue56
    Manue56 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik heb je bericht over giardia gelezen, ook al is dat alweer 4 jaar geleden... Mijn puppy van 4 maanden is nu ook besmet. Ik heb net de tweede behandeling afgerond en ik ben zo bang dat het weer terugkomt! Hoe gaat het nu met je hond? Als het inmiddels voorbij is, duurde het dan lang voordat je er helemaal vanaf was? Ik maak me echt zorgen.

Bedankt voor je verhaal

Manue

Vertaald Frans
    Rynema89
    Rynema89 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb ook last van deze parasiet. Mijn moeder wilde me een plezier doen en kocht een puppy voor me, maar helaas was het vanaf het begin al foute boel met enorme diarree. Ik dacht eerst dat het door de verandering van voer kwam, totdat een andere hond waar ik op pas ook ineens last kreeg van slijm en bloed in de ontlasting. Dus tja, toen was het wel duidelijk dat het niet aan de brokken lag! Ik ben toen naar de dierenarts gegaan, die heeft een ELISA-test gedaan en het was positief voor Giardia... Ik ben nu met de tweede kuur bezig, maar het helpt voor geen meter. Nog steeds die diarree met bloed. En ik maak alles echt supergoed schoon, zelfs té goed volgens de dierenarts, maar ja lol.

Het gaat altijd wel iets beter zodra ik met de antibiotica begin, maar op de derde dag is het weer één groot drama.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 92

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer