Welke maat bench voor een golden retriever?

S
Sm21 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik wil graag een metalen bench kopen voor mijn golden retriever pup die als het goed is in maart bij ons komt wonen. Ik hoor graag van jullie of een bench met de afmetingen L 93 x B 62 x H 69 cm groot genoeg is??

Hebben jullie er een en wat zijn de voor- en nadelen?

Het wordt zijn eigen plekje als hij zich even wil terugtrekken en rust wil hebben. De bench kan dan ook handig zijn als we ergens naartoe gaan.

Welke maat bench voor een golden retriever?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • A
    Aficion77 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Sm21,

ik lees net je berichtje en aangezien we over een weekje onze kleine Golden verwelkomen, zit ik met precies dezelfde vragen als jij over haar welzijn: ik wil graag dat ze zich goed voelt en niet verloren of in paniek raakt.

Zou je me kunnen laten weten hoe jouw ervaringen zijn geweest?

Alvast heel erg bedankt!

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik ben er geen voorstander van om een hond in een bench op te sluiten. Mijn Jack Russell heeft altijd een mand en een transportbench gehad (die altijd openstaat omdat ik het deurtje eruit heb gehaald) die als haar 'holletje' dient; ze kan er zelf in en uit wanneer ze wil. Ze is inmiddels gewend om alleen te zijn (max. 5 uur) en ze blijft rustig, zolang ik haar voordat ik wegga maar minstens een uur van tevoren heb uitgelaten. En 's nachts slaapt ze lekker (vrijwel van 21:30 tot 07:30). Toen ze nog klein was, gebruikten we de klassieke trucjes om haar te laten wennen aan het alleen zijn: de tijd dat je weg bent langzaam opbouwen en haar vooraf goed moe maken door haar even flink uit te laten. Een puppy slaapt sowieso veel (bijv. na het plasrondje 's ochtends en het ontbijt speelde ze 30 min., daarna 2 uur diep slapen, dan weer een plasrondje, weer een uurtje spelen, weer slapen, enz.). Omdat ze nog niet helemaal zindelijk was, had ze tijdens mijn afwezigheid alleen toegang tot de badkamer en de keuken om de ruimte die ik moest schoonmaken te beperken. Maar ze heeft nooit opgesloten gezeten in een bench, niet overdag, niet 's nachts en ook niet als ik weg was. Ze heeft nooit iets echt gesloopt, behalve dat ze aan de stoelpoten en wat boeken op de grond knaagde toen ze haar nieuwe tanden kreeg (en een pantoffel die haar knuffel is geworden – mijn eigen schuld, had ik hem maar op moeten ruimen). Natuurlijk moet je er wel aan denken om alle kleden weg te halen en je spullen goed op te bergen in die periode. Dus ja voor een transportbench als mand, maar laat hem wel altijd open (het liefst eentje die aan de bovenkant en zijkanten 'dicht' is, zodat de hond zich echt veilig voelt met een dak boven zijn kop). Voor de juiste maat kun je met je hond naar de dierenwinkel gaan (daar mogen ze gewoon naar binnen) om verschillende maten te testen. Ik raad je aan om te wachten tot de pup er is en hem dan stapje voor stapje op de gewone manier zindelijk te maken en te laten wennen aan het alleen zijn. Leer hem waar hij wel en niet op mag kauwen, enz. En ach, een paar kleine ondeugende streken horen er op die leeftijd gewoon bij! :-)

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Ik ga jullie advies opvolgen, ik ga er geen kopen. Ik ga stap voor stap te werk om hem te leren alleen te blijven en hem zo te vertrouwen. :)

Ik ga een mooie, comfortabele mand voor hem kopen waar hij zich echt fijn in voelt. Wat de Kong betreft: ik ga me helemaal uitleven met het maken van receptjes om erin te stoppen. :p

Vertaald Frans
    Margot69
    Margot69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij is het 't beste om niet meteen een bench te kopen (dat vind ik zelf nogal een radicale methode) en eerst de normale opvoedingsstappen te doorlopen :)

Als je hond zindelijk en rustig is in huis, waarom zou je hem dan opsluiten? Hij kan dan toch gewoon lekker in zijn mand blijven liggen of rondlopen in de kamers waar hij mag komen :)

Ik denk trouwens wel dat een bench een optie kan zijn, mits deze voor de juiste redenen wordt gebruikt, de behoeften van de hond respecteert en op de goede manier wordt ingezet.

Wat speeltjes betreft: die van mij gebruikt alleen maar KONG-speeltjes (en een oud stuk sjaal dat ze uit mijn kast heeft gepikt toen ze net bij ons was en waar ze nu dolgelukkig mee is ^^)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

's Nachts slaapt je hond logischerwijs gewoon, net als jij 😉

En als je maar even weg bent, zal hij dat met een goede training prima aankunnen en braaf in huis op je wachten.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties! :) Ik was natuurlijk niet van plan om hem er de hele dag in te laten zitten. Ik dacht er vooral aan voor 's nachts en als ik even kort van huis ben.

Be Cool, mijn vraag is gebaseerd op advies dat ik heb gekregen, maar mijn besluit staat nog niet vast. Dit wordt mijn eerste hond, dus alle tips zijn welkom. Denken jullie dat ik zonder bench kan? Ik ben zeker van plan om mijn puppy te leren om alleen te zijn. Ik heb al een Kong gekocht en ga binnenkort nog verschillende speeltjes bestellen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een bench is geen geschikte leefomgeving voor een hond. Ik verwijs jullie allebei naar de wettelijke minimumeisen voor de leefruimte van dieren.

Jullie laten je honden in minder dan een vierkante meter leven, realiseer je dat wel even.

@Sm21 waarom wil je die pup nu al per se in een bench stoppen, nog voordat je überhaupt hebt geprobeerd hem te leren om alleen te zijn?

Deze bench is een showmodel en is bovendien totaal niet geschikt voor in de auto.

Vertaald Frans
    Margot69
    Margot69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

De bench van mijn Staff is 110 x 75 x 70 en dat is perfect voor haar, maar jouw hond krijgt een groter postuur. Als puppy lijkt me dit prima, maar als je wilt dat hij er als volwassen hond ook nog in kan, is het naar mijn mening misschien een tikkeltje aan de kleine kant :)

Het hangt er natuurlijk vanaf of je van plan bent hem erin op te sluiten als je weg bent. Eenmaal volwassen zal het wat krap zijn als hij er meerdere uren in moet blijven zitten.

Kortom: voor een pup oké, voor een volwassen hond wat mij betreft ook prima, zolang het maar niet de hele dag is ^^

Wat de voordelen van een bench betreft: voor mij waren die er volop. Mijn hond maakte alles kapot als ik weg was, ze was erg gestrest en de bench hielp haar om rustig te worden. Ze is dol op haar eigen plekje, dat ik gewoon open laat staan als ik thuis ben.

Een bench is hartstikke goed als je hem op de juiste manier gebruikt: open als rustplek en slaapplaats voor de hond, en dicht als je niet wilt dat je hond toegang heeft tot de rest van het huis (en je meubels) wanneer je er niet bent. MAAR doe dit wel met mate en zorg daarnaast voor veel en lange wandelingen, zodat hij zich lekker kan uitleven en voldoende beweging krijgt.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!