Welke hoogte voor de omheining raden jullie aan?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het hangt helemaal af van je hond, wat hem motiveert... en zijn gezonde verstand.
Mijn Labrador springt nooit over mijn hek van maar 1,20 meter, terwijl ik haar echt al tienduizend keer veel hoger heb zien springen, bijna zonder aanloop (bijvoorbeeld om een vlieg uit de lucht te happen of een frisbee te vangen)... een beetje zoals die springpaarden die kampioen zijn, maar er nooit aan zouden denken om over hun eigen omheining te springen 😅
Maar ze heeft al wel eens geprobeerd om er ONDERDOOR te graven.
Dus over die 80 cm springt je Labrador fluitend heen als hij dat wil. Met een elektrische halsband niet. Trouwens, dan heb je in dat geval helemaal geen hek nodig, je kunt dan gewoon de draad ingraven.
En bovendien ga ik ook nog een elektrische halsband gebruiken
Hoi, is mijn hekwerk van 80 cm genoeg voor een labrador?
Hoi, 1,50 m is prima als je hond niet de neiging heeft om te ontsnappen. Kies voor 2,00 m als je denkt dat er een risico is op ontsnappingspogingen of als je terrein een behoorlijke helling naar beneden heeft.
Bedankt voor al je reacties!
Een muur van 1,50 meter plus een houten plank (ik ben de naam even kwijt🤣🤣).
Wat vind je ervan?
Ik moet ook nog een omheining plaatsen.. ik ga voor harde panelen van 1,53 m..
Hoi,
Bij ons is de omheining 1,80 m hoog - Goldens zijn geen sterren in het springen, dus je kunt waarschijnlijk prima voor 1,50 m kiezen.
Kijk ook nog even wat de gemeente je precies voorschrijft.
Als basisregel wordt aangeraden om een hoogte aan te houden die gelijk is aan de lengte van je hond als hij op zijn achterpoten staat, zoals wanneer hij tegen je schouders opspringt. Voor een teckel zet je natuurlijk geen hekje van 40 cm neer, maar kies je voor een standaard omheining van 1,20 m. Voor een grote hond moet je natuurlijk een stuk hoger gaan. Voor mijn Beaucerons heb ik 1,50 m staan. Gebruik liefst stevige panelen of een muur.
8 reacties van 8