Reutje of teefje??

Marlènejvls
Marlènejvls Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik wilde jullie even om wat advies vragen.

We gaan een Golden Retriever-pup in huis nemen en ik ben benieuwd naar jullie mening over de keuze tussen een reutje of een teefje.

Ik hoor heel graag wat jullie ervaringen en gedachten hierover zijn 😊🐶

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er zijn geen vaste regels; er wordt wel gezegd dat een reu waakser is naar zijn vrouwelijke baasje toe. Maar goed, een teefje kan natuurlijk ook heel beschermend zijn.

Ik heb altijd reuen gehad, eerst bij mijn ouders en later bij mij thuis. Ik vind dat zelf praktischer; een teefje wordt twee keer per jaar loops en dat vind ik wat meer gedoe.

Tussen een reu en een teef zit qua karakter wel wat verschil, maar dat hangt echt af van het ras en het individu; er is geen standaard regel.

Als ik een pup uitzoek, kies ik degene die naar me toe komt. Niet per se de eerste, maar degene die echt zijn best doet om bij me te zijn.

Tot nu toe heb ik mazzel gehad; ik wilde een reu en ben ook steeds met een reu thuisgekomen. Maar als er een teefje was geweest die niet van mijn zijde week, dan was ik met een teefje naar huis gegaan.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dit alles om maar te zeggen dat er geen vaste regel is... kijk vooral met welke pup uit het nest je de beste klik hebt!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn familie en ik hadden altijd alleen maar teefjes gehad. Twee jaar geleden, toen ik naar het asiel ging om een nieuw maatje te adopteren, dacht ik natuurlijk weer aan een teefje... en ik kwam uiteindelijk thuis met een mannetje van 10 maanden. Het was liefde op het eerste gezicht en hij is de grootste knuffelkont die ik ooit heb gehad!

Vertaald Frans
    Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Persoonlijk zie ik qua karakter niet echt een groot verschil tussen een mannetje en een vrouwtje. Maar ik heb altijd reuen gehad en heb nu een labrador-kruising teefje, en ik kan je wel vertellen dat je goed over sterilisatie moet nadenken. Die van mij had namelijk al wat medische probleempjes, ook al is ze pas anderhalf jaar oud, en die sterilisatie is niet echt een pretje... Verder is de keuze voor een mannetje of vrouwtje vooral wat je zelf het fijnst vindt.

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!