Mijn hond verdedigt zich niet

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi 👋!

Ik heb een klein probleempje met Max, ik zal het even uitleggen:

Max is op het strand aangevallen door een andere hond en in plaats van zich te verdedigen, ging hij er vandoor! Dat irriteert me echt enorm, want ik zou mijn hond graag willen leren hoe hij zich moet verdedigen!!!!!! Hoe pak ik dat aan??? De laatste keer was ik met een vriendin en haar hond (hij heet Fox). Op een gegeven moment was er een hond met zijn baasje die de honden wilde laten 'kennismaken'. De hond van dat baasje begon tegen Max te grommen en Max (die losliep) vluchtte weg! Maar later kwam hij wel weer terug. Terwijl toen die andere hond tegen Fox gromde, verdedigde Fox zich wel door op zijn beurt tegen die andere hond te grommen.

Ik had graag gewild dat mijn hond zich ook wat 'dominanter' zou opstellen.

Waarom reageert hij niet als een hond gromt of hem aanvalt?

Bedankt 😊

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

45 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Nou ja, nu vind ik het dus wel handig om met een theedoek of een doekje rond te lopen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi hoi! Deze post is al van een tijdje geleden, maar hier is even een update!

Mijn hond verdedigt zichzelf nu (alleen als hij zich bedreigd voelt of als een andere hond hem aanvalt en hij het niet zomaar over zijn kant kan laten gaan).

Vanochtend waren we aan het wandelen en er kwam een hond op ons af die mijn hond bij zijn nek greep! Ik dacht dat mijn hond zou gaan piepen en het over zich heen zou laten komen, maar nee! En die andere hond droop af! Ik weet niet of ik dit als iets goeds moet zien of dat ik mijn hond moet corrigeren, wat vinden jullie ervan?

Natuurlijk heb ik niet niks gedaan; eerst probeerde ik mijn hond bij zijn halsband te pakken om hem weg te halen, maar hij spartelde alle kanten op 🙄 ik heb een oude theedoek gepakt en ben daarmee gaan zwaaien, wat volgens mij wel hielp om die andere hond weg te krijgen.

Ik ben trots op mijn hond! 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Gisteren was ik bij het gemeentehuis voor iets anders en toen heb ik meteen even gevraagd hoe het zit met loslopende en agressieve honden. Ze vertelde me dat elke hond in de stad verplicht aangelijnd moet zijn, anders is het baasje gewoon in de fout. Verder pak ik niet elke hond aan die op de mijne afkomt, alleen de honden die hem echt willen aanvallen en ook nog eens niet aan de lijn zitten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Onzinnige reactie lol @Hibou'Rriquet. Opscheppen dat je met een ketting rondloopt en een trap uitdeelt zodra er een hond komt aanrennen, dat is niet onzinnig, dat is gewoon stom! En zelfs gevaarlijk! Maar goed, je moet zelf maar weten of je jezelf in gevaar wilt brengen. Persoonlijk heb ik veel honden gekend, waaronder mijn Argentijnse dog, die door zo'n trap volledig door het lint zouden gaan. De aanpak van Mydogs was veel beter en net zo effectief!
    Ten eerste kwam die rotshond op die van mij af om hem te grazen te nemen en niet om gezellig vriendjes te worden, dus ja, ik bescherm mijn hond en als ik daarvoor mijn ketting moet gebruiken, dan doe ik dat. Het zijn niet de eerste de beste honden die de boel verpesten. Op een gegeven moment ben ik die achterlijke honden gewoon zat. En een hond die niet is aangelijnd, wordt gezien als een zwervende hond. Als die eigenaren dat rotbeest gewoon aan de lijn hadden gehouden, was er niks aan de hand geweest. Dus ben ik nou echt het probleem, als de rest zich niet aan de regels houdt?

Een hond wordt als 'zwervend' beschouwd als hij meer dan 100 meter van zijn baasje verwijderd is en buiten het bereik van zijn stem is. Een hond die losloopt maar dicht bij zijn baasje blijft, wordt dus niet als zwervend gezien.

Maar ik ben het met je eens: als je een hond hebt die potentieel andere honden aanvalt, dan hoor je hem niet los te laten en moet je hem gewoon aanlijnen of de ontmoeting in goede banen leiden.

Let wel op, sommige honden kunnen heel fel reageren op geweld, dus pas goed op jezelf.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Onbeduidende reactie lol @Hibou'Rriquetse opscheppen over rondlopen met een ketting en trappen zodra er een hond komt aanrennen, dat is niet onbeduidend, dat is gewoon stom! En zelfs gevaarlijk! Maar goed, je moet zelf weten of je jezelf in gevaar wilt brengen. Persoonlijk heb ik veel honden gekend, waaronder mijn Argentijnse dog, bij wie zo'n trap de vlam in de pan zou doen slaan. De houding van Mydogs was veel beter en net zo effectief!

Nou, ten eerste kwam die rotte keffer eraan om de mijne te grazen te nemen en niet om vriendjes te worden, dus ja, ik bescherm mijn hond en als ik daarvoor mijn ketting moet gebruiken, dan doe ik dat. Dit zijn niet de eerste twee honden die het bloed onder mijn nagels vandaan halen. Op een gegeven moment ben ik die achterlijke honden gewoon zat.

En een hond die niet vastzit, is een loslopende hond. Als die eigenaren die keffer gewoon aan de riem hadden, zou er niets aan de hand zijn. Dus ben ik nu echt het probleem, als de rest zich niet aan de wet houdt?

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Mydogs ik weet niet of een halsband met stekels echt een gevecht kan uitlokken, dat is toch niet hetzelfde als direct slaan.

Maar zelfs zonder die stekels kan een lekker brede leren halsband de nek van de hond goed beschermen. Als het de baas een gerust gevoel geeft, waarom niet.

Het lijkt mij eigenlijk vrij nutteloos, behalve bij een heel klein hondje, maar dan is het net een nekbrace 😂

Want een hond die echt vastberaden is, grijpt toch wel naast de halsband. Dat zou de situatie zelfs erger kunnen maken, want in plaats van de lossere huid bij de nek te pakken, grijpt hij dan misschien echt vol in de nek.

Het beste is volgens mij om te doen wat jij hebt gedaan: hard tegen de andere hond schreeuwen om hem weg te jagen.

Gelukkig komt het niet vaak voor dat honden echt aanstormen met de bedoeling om te doden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Onbeduidende reactie lol @Hibou'Rriquetse opscheppen dat je met een ketting rondloopt en honden trapt zodra ze aan komen rennen, is niet onbeduidend, het is gewoon stom! En nog gevaarlijk ook! Maar goed, je moet zelf maar weten of je jezelf in gevaar wilt brengen. Ik heb persoonlijk veel honden gekend, waaronder mijn Argentijnse dog, bij wie zo'n trap de vlam in de pan zou doen slaan. De aanpak van Mydogs was veel beter en net zo effectief!

Ik heb net even opgezocht hoe zo'n halsband met spikes eruitziet en ik denk ook dat een hond die daarin bijt, zijn tanden erop kapotbijt!! En dat kan een gevecht uitlokken (naar mijn mening)

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Onbeduidende reactie lol

@Hibou'Rriquet opscheppen dat je met een ketting rondloopt en begint te schoppen zodra er een hond komt aanrennen, dat is niet onbeduidend, dat is gewoon stom!

En zelfs gevaarlijk! Maar goed, je moet zelf maar weten of je jezelf in gevaar wilt brengen. Persoonlijk heb ik veel honden gekend, waaronder mijn Argentijnse Dog, bij wie zo'n trap een agressieve reactie zou hebben getriggerd.

De houding van Mydogs was veel beter en net zo effectief!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Mydogs, die van mij is dit weekend midden op straat aangevallen door een oude hond die voor een garage stond. Ik heb dat beest een mep met de riem gegeven zodat ze hem met rust zou laten en toen liet ze los. Hij verdedigde zich wel, maar heeft die rotte hond niet te pakken gekregen, jammer genoeg. Ze had het verdiend, sorry dat ik het zeg, en de eigenaresse verontschuldigde zich niet eens en lachte me gewoon toe... Sinds die tijd gebruik ik een halsband met noppen (geen scherpe pinnen hoor!), want als zo'n debiele hond hem in zijn nek wil grijpen, sloopt hij mooi zijn eigen tanden. En na dat incident was er weer een aanval van een andere oude hond. Ze vloog vol op die van mij af. Die vent riep zijn mormel wel terug, maar dat beest luisterde totaal niet naar zijn baas. Ik heb mijn ijzeren ketting gepakt en ze kreeg een tik. Ze jankte en ging er vandoor met haar baasje die erachteraan rende lol. Bij deze aanval hoefde mijn hond zich niet te verdedigen omdat ik het snel heb opgelost. Eerst had ik alleen last van die idioten, maar nu moet ik hun honden er ook nog bij hebben. Ik ben mijn stad echt spuugzat. Lang leve mijn ketting, ze vallen mijn hond niet meer aan zonder een tik van de ketting te krijgen.
    pfff...

Onbeduidende reactie

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het ziet er zo uit:

https://www.amazon.nl/Berry-Halsband-met-stekels-antimors-rottweiler/dp/B01MQHIRPD/

Die van mij heeft er niet zoveel, maar zo is er tenminste geen grip op de nek mogelijk. Misschien hebben ze ze ook wel in de dierenwinkel, ik heb die van mij bij Amaz.n besteld.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 45

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!