Mijn hond blaft naar de vogels
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi allemaal, ik weet dat dit forum al een tijdje bestaat, maar ik wilde echt even met jullie delen wat nou echt goed heeft gewerkt voor mijn hond. Mijn hond blafte al twee maanden lang om elk wissewasje, of er nou een kat voorbijliep of gewoon de buren, en het werd echt onuitstaanbaar. Ik zat er helemaal doorheen, dus ik ben op internet gaan zoeken en een vriendin raadde me een e-book aan dat voor haar echt de oplossing was geweest. Ik twijfelde in het begin omdat je voor het boek moet betalen (€ 30), maar ja, een sessie met een hondentrainer kost ook al snel tussen de € 35 en € 40, dus dat trok me over de streep om het toch te kopen. En ik heb er absoluut geen spijt van! Hoewel ik het al een jaar geleden heb gekocht, heb ik de link nog kunnen terugvinden, dus ik deel hem hieronder met jullie.
Succes!
http://go.6573746865723137z2ec626f6e636869656e.5.1tpe.net
Ik heb hetzelfde probleem met mijn hond van 10 maanden. Maar het duurt nooit langer dan 5 minuten. Ik moet eerlijk bekennen dat we de hele tijd tegen haar zeggen dat ze stil moet zijn, bedankt voor jullie constructieve opmerkingen.
Helemaal mee eens *****. We gaan hier hét referentieartikel van maken voor het begrijpen van blaffen! 😌😌
Ik zou er nog aan willen toevoegen dat een afkeurende blik naar de hond vaak al genoeg is om hem stil te krijgen als hij overmatig blaft tijdens deze communicatie tussen de hond en een alert baasje. Hiervoor moet je wel alert zijn en openstaan voor de communicatie en het gedrag begrijpen dat het blaffen veroorzaakte.
Het is een leerproces voor de hond. Je leert hem dat het blijven herhalen van het geblaf niet gewenst is zodra de oorzaak bekend is.
Eerlijk gezegd hangt het allemaal af van hoe begripvol je buren zijn. Maar wat de hond betreft: laat hem er geen gewoonte van maken om zomaar te blaffen, maar richt je op 'nuttig blaffen' in samenwerking met jou.
Samen met je hond op een speelse en vrolijke manier vogels wegjagen is echt top ^^
Hij zal dan alleen blaffen wanneer het nodig is en om zijn blijdschap te tonen. Tegelijkertijd leer je hem om je te waarschuwen voor ongewenste vogels, en versterk je zijn waak-, jacht- en alertheidsgedrag met het minimale aantal blaffen dat hiervoor nodig is.
Dus ja, je moet voor jezelf even bepalen: wat is je doel?
Het lijkt erop dat ze zich wat meer begint te laten gelden. Ze blaft naar de vogels zoals ze ook naar andere mensen zou blaffen; ze is op haar eigen terrein en laat duidelijk weten dat ze er is. Probeer de volgende keer haar aandacht af te leiden. Op het moment dat je aanvoelt dat ze gaat blaffen, kun je wat lekkers op de grond gooien of haar favoriete speeltje naar haar toe werpen, zodat ze haar aandacht op iets anders richt. Blijf dit elke keer herhalen. Je moet hier veel geduld voor hebben en er echt de tijd voor nemen; dit is niet in twee middagjes opgelost.
Groetjes.
Het is een puber! Ze laat zich een beetje gelden naar de buitenwereld toe, zeker in haar eigen huis, en dat is alleen maar een GOEDE zaak.
Ze vertoont jacht- of waakgedrag.
Praat er eerst even over met je buren als ze er echt last van hebben, want tja, het is gewoon natuurlijk!
Dat is nou precies wat ik niet begrijp, het is voor haar niks nieuws. We hebben haar nu drie maanden en het probleem is pas een week of twee, drie geleden ontstaan. Ik hoop dat de lol er voor haar snel vanaf is...
Ik laat haar uit in het bos en daar blaft ze nooit. Het is echt alleen in mijn tuin, bij een boom van de buren waar vogels in gaan zitten.
Hoi!
Misschien is het gewoon nieuw voor haar? Ze kan ofwel een beetje bang zijn, of het juist supergrappig vinden.
Zoals met alles wat nieuw is, gaat dat meestal wel over, dus de kans is groot dat ze er vanzelf op uitgekeken raakt.
Anders kun je haar lekker meenemen naar het bos of het platteland, daar kan ze naar hartenlust achter de vogels aanrennen en luidkeels keffen.
Hoi
1. Je kunt 'NEE' tegen haar zeggen (op een resolute toon)
2. Probeer met haar te spelen, of doe iets anders om haar bezig te houden...
9 reacties van 9