Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Ze is hooghartig en dat zegt ze zelf ook."

Ja ja ja, maar 'alleen' bij mensen zoals jij, die agressief zijn en zich ook nog eens als aardig willen voordoen. Voor dat soort gedrag is er een heel duidelijk woord: schijnheilig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Mijn oorspronkelijke bericht was inderdaad een kalm, beheerst en vooral beleefd advies."

Hahahahahahahahahaha

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt gelijk Leati, met die "simpele zielen" valt geen fatsoenlijk gesprek te voeren .........

En dat soort mensen kan het niet uitstaan dat anderen er hetzelfde over denken als ik, dus hun enige verdediging is om anderen ervan te beschuldigen "meelopers" te zijn. Dan ken je Célineo en Leati nog niet; zij zullen namelijk altijd eerlijk zeggen wat ze denken, wat er ook gebeurt, of dat nu tegen mij is of tegen andere leden.

Van hen zou ik het tenminste nog accepteren, omdat ik weet dat zij het fatsoen zouden hebben om het op een beleefde manier te zeggen en even privé contact met me op te nemen om er rustig over te praten.

Tja, privé kun je een hoop bereiken en het zelfs weer bijleggen met mensen met wie je in de clinch hebt gelegen.

Maar ik weet dat dit bij de personen in kwestie nooit zal gebeuren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn oorspronkelijke post was inderdaad een rustig, beheerst en vooral beleefd advies.

Dat het hier nu zo ontspoort, is puur het resultaat van de discussie met haar.

De topicstarter is het forum ontvlucht, anderen wijzen ook al naar haar gedrag en ik ben de volgende die tot dezelfde conclusie komt.

Ik val niemand aan, ik argumenteer en kom met feitelijke informatie, enz.

Mijn pseudowetenschap, zoals je het noemt, is simpelweg de realiteit.

Jullie hebben je eigen visie op bepaalde definities, jullie verdraaien woorden en weigeren dat iemand jullie terecht wijst.

Dellys: Een thread is geen post en al helemaal geen discussie.

Discussies concentreren zich rond een thread (wat je ook door 'topic' kunt vervangen) en een post is een enkele "reactie", afgeleid van het Engelse "to post"...

Je bent echt bloedirritant...

Ze is hautain en dat zegt ze zelf ook. Dat gaat hand in hand met verwaandheid en hypocrisie. Nogmaals, leer de definities maar opnieuw als je het er niet mee eens bent.

Vijandigheid aanwakkeren helpt echt niet om informatie beter te onthouden. Dat is echt de grootste onzin die ik ooit heb gehoord!

Verwar informatie via een shock-advertentie niet met informatie die gebracht wordt als een keiharde aanval op iemands persoon.

Behalve wat speculeren is ze niet eens in staat om mijn eerste, zogenaamde "bitse" post naar haar toe te citeren.

De conclusie is simpel. De topicstarter heeft de benen genomen nadat hij om wat steun vroeg voor hem en zijn hondje, na de reactie van deze vrouw.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij wel hoor, trouwens, ik heb niet gecheckt of hij jou nou citeerde :-/ Heb wat gedoe met mijn computer, dus het is een beetje lastig.

"Ook een kwestie van verkeerd inschatten, je beseft niet eens wat de impact is van je zinsbouw, die simpelweg stuitend is. Dezelfde gedachte!

Het is alsof je van een baby van 9 maanden vraagt om zijn blaas en sluitspieren onder controle te houden!!!!!!!!!"

Of weet je soms niet waar leestekens voor dienen?"

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Leati, als je tegen bont bent en je koopt een jas met bont op de capuchon en daarna ga je zitten janken, dan bewijst dat maar hoe dom je bent! Het is hetzelfde liedje, je moet je eerst informeren..."

Nepbont bestaat ook, hoor. Bovendien is het geen echt bont, dat heb ik aan verschillende kleermakers hier in de buurt gevraagd. Het is nep, maar wel heel goed nagemaakt. Er is me zelfs verteld en verzekerd dat het voor 40 euro nooit echt bont kan zijn; met de prijzen waarvoor bont tegenwoordig wordt verkocht, had het me dan minstens 100 euro gekost. Dus hou gewoon je mond als je niet weet waar je het over hebt.

Dellys, ik denk dat je je tijd verspilt aan dit soort mensen. Ze willen koste wat het kost het laatste woord hebben, ook al hebben ze ongelijk. Ze zijn gewoon stronteigenwijs, tja...

*****: Ik vind dat je echt te ver gaat. Zeggen dat we Dellys gewoon achterna lopen is echt onzin, je bent jezelf gewoon een beetje een film aan het verbeelden. Of ik nu goed met iemand kan opschieten of niet, als ze ongelijk hebben, zeg ik het ze. Al is het m'n grootste vijand, als die gelijk heeft, krijgt die dat van me. Ik kies niet voor het sterkste kamp en in tegenstelling tot sommigen hier, waai ik niet met alle winden mee. Dellys is iemand die ik waardeer om haar adviezen en haar eerlijkheid. Ze heeft dezelfde instelling als ik en ze schroomt niet om "schijt" te zeggen als dat nodig is. Maar als ze ongelijk had gehad, had ik het haar ook gezegd. Ik denk dat die paranoia nu wel een keertje op mag houden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik trek mezelf alleen in twijfel als ik ongelijk heb, dus dit heeft niks met mijn ego te maken.

Echt waar Célinéo, heeft Axelote kritiek gehad op mijn interpunctie?

Heb ik niet gezien.

Ik moet er wel om lachen, en wel om twee redenen: ik gebruik juist heel veel interpunctie en bovendien probeert hij me de les te lezen terwijl hij zelf schreef: "De gebreken die over je genoemd zijn bestaat echt". Zelfs al ben ik een komma vergeten, dat is niks vergeleken met de enorme blunder die hij heeft begaan!...........

Ik spreek mezelf nergens tegen en ik draai er niet omheen. Dat is jouw manier om het te bekijken, maar niet de werkelijkheid.

Oh ja, ik verzin maar wat omdat ik je link niet wil bekijken? Ik zie het verband totaal niet!

Want het ging wel degelijk over het woord 'draadje' en daar heb ik op geantwoord.

Iedereen weet wat een 'draadje' is op een forum: dat is gewoon een discussie.

En zoals ik al zei, kun je het woord 'draadje' ook vervangen door het woord 'post'.

Als je durft te beweren dat een 'draadje' geen discussie is op een forum, dan heb je echt geen verstand van internet en kom je nooit op fora.

Einde discussie over dit onderwerp.

Nou, fijne avond nog, schatje.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De dag dat ik het niet eens ben met Dellys, hoor je het wel. Ik heb met de meeste leden op dit forum wel eens overhoop gelegen, omdat mijn ideeën vaak ingaan tegen de gangbare adviezen. Je oordeelt weer zonder dat je er echt iets vanaf weet...

In je berichten heb je het over bekrompenheid, vraag je je af of ze wel weet waar interpunctie voor dient en loop je te koop met een soort nepwetenschap over het "topic", waarbij je vergeet dat een forum een plek is voor discussie en om ervaringen uit te wisselen. Je zegt tegen haar dat ze hautain is, hypocriet, vol van zichzelf... Lijkt dat nou echt op advies om je boodschap beter over te brengen? Trouwens, als je denkt dat je informatie alleen effectief overbrengt door rustig en zachtaardig te blijven, dan heb je het mis. We onthouden dingen die ons choqueren nou eenmaal beter dan een rustige uitleg. Dat is jammer, maar het is niet anders. (Kijk maar naar de reclames tegen bont: de milde reclames vergeet je, maar de andere onthoud je wel. Diegene die pijn doen. Diegene waar je om moet huilen. Soms is harde taal gewoon nodig...).

Dus je jaagt nu iedereen tegen je in het harnas voor niks, en de eigenlijke inhoud van je adviezen laat me nogal perplex achter...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dus iedereen die een andere mening heeft dan jij, is van mijn soort? Dat onthoud ik.

Het probleem met minpunten is dat ze lastig te accepteren zijn.

Hoe groter het ego, hoe moeilijker het is om kritisch naar jezelf te kijken om de waarheid boven tafel te krijgen. De tekortkomingen die over jou worden genoemd zijn er wel degelijk; het feit dat meerdere mensen je er al op hebben gewezen, bewijst dat.

Degene die hier met woorden speelt ben jij, niet ik.

Ik wijs je alleen maar op je tegenstrijdige beweringen en je pogingen om je eruit te draaien.

Natuurlijk heb je lak aan mijn link. Je verzint je eigen werkelijkheid waarin je denkt dingen te weten die gewoon niet kloppen, en je weigert dat voor jezelf te checken.

Woorden hebben nu eenmaal een betekenis.

Dat zijn de regels van de taal die we spreken.

Ben je van plan een nieuw woordenboek te schrijven zodat het precies in jouw straatje past?

Je bent niet eens in staat om zelf in te zien dat je definitie van een "thread" op een forum totaal niet klopt, zelfs niet als iemand het recht onder je neus duwt.

Ik zit te mierenneuken over details die er hier wel degelijk toe doen, aangezien je zelf actief deelneemt.

Ik val in herhaling, maar ik vraag je om de onbeleefde en niet-constructieve opmerkingen uit mijn eerste post naar jou toe even hier te kopiëren en te plakken.

Je bent nu echt totaal niet geloofwaardig...

Het enige waarom de "toon" van mijn bericht je niet aanstaat, is juist de kritiek op jou...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Célinéo: Integendeel, het was eigenlijk puur bedoeld om te helpen de boodschap wat beter over te brengen.

Zo niet, dan herhaal ik mijn verzoek: laat me maar eens zien waar ik in mijn eerste bericht onconstructief of onbeleefd was, graag met citaten ter onderbouwing.

Als je vindt dat Dellys heel rustig blijft, dan is je oordeel over haar denk ik wat gekleurd omdat je een goede klik met haar hebt.

Het bewijs is wel dat Kel-Morian het hier nog geen volle dag heeft uitgehouden nadat die om hulp en steun had gevraagd.

Vertaald Frans
  • 90 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!