Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Als jij vindt dat Dellys kalm blijft na die lading beledigingen, dan zij dat maar zo."

Want was jij wel zo kalm dan?

En heb jij zelf niet beledigd?

Wat mij betreft: na al die aanvallen vond ik mezelf nog best rustig. Maar ja, ik was inderdaad wel ironisch, juist om te proberen zo lang mogelijk mijn kalmte te bewaren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Door puppy's met baby's te vergelijken, beseffen sommigen pas hoe erg ze de plank misslaan... Het is niet eens agressief bedoeld. Alleen maar beeldend."

Inderdaad @Célineo, toen ik uitlegde dat je van een puppy van 2 maanden niet kunt verwachten dat 'ie al zindelijk is en ik de vergelijking trok met een menselijke baby, zag ik niet in wat het probleem was.

Dat is een ijzersterke logica.

Ik ben op geen enkel moment agressief geweest in mijn bewoordingen, het was gewoon een uitleg.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, want na herhaaldelijk vragen en nadat ik alles voor je heb uitgekauwd, heb je me nog steeds niet gewezen op dat citaat dat zo kwetsend voor je zou zijn.

Het is gewoon gelul, pure onzin en niets anders. Je totale passiviteit bewijst het wel; je durft niet terug te komen op het onderwerp dat je tot dit nare gedrag heeft gedreven.

Op dit moment ben jij degene die in het nauw gedreven is, ook al zul je dat nooit toegeven.

Dat flauwe spelletje van je over taalfouten bewijst dat alleen maar. Het is echt triest en beneden alle peil.

Alleen maar om de kern van de zaak te ontwijken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Zo niet, stop dan met jezelf zo belachelijk te maken met die totale onzin van je."

Nou Axelote, dit is dus een van jouw uitspraken......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja vent, als je iemand tot het uiterste drijft, moet je niet raar opkijken als je de bal teruggekaatst krijgt.......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Célineo, je haalt mensen door elkaar, ik heb voor niemand ooit een vergelijking gemaakt met hyena's of wat dan ook.

Maar je haalt informatie uit een discussie en informatie uit een reclame door elkaar. Dat is een totaal andere aanpak en werkwijze.

In een discussie heb je een uitwisseling van meningen, adviezen, enz. In een reclame gooi je een onderwerp of een stelling op, met als doel om snel en effectief de juiste snaar te raken. Die informatie is niet altijd waar. (simpel voorbeeld: de reclames over de millenniumbug)

Als jij vindt dat Dellys kalm blijft na die hele reeks beledigingen, dan is dat maar zo.

Dit komt weer neer op de bewering in een andere post over "Dellys en haar schaapjes..."

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat zegt ze dan, na haar "idioten" "simpele zielen" "sukkels" "eikels" en ik vergeet er vast nog een paar...

Het is natuurlijk véél vulgairder om "dikzak" te zeggen... ...

...

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En hup, weer een lid gerapporteerd (Axelote) bij Wamiz. Ik houd niet van beledigingen.

We kunnen van alle woorden die je maar wilt de etymologie gaan uitpluizen, ik ben dol op dat vak. Maar ik denk niet dat het interessant is om dat met jou te doen.

"Aanzetten tot vijandigheid helpt absoluut niet om informatie te onthouden. Dat is echt voor het eerst dat iemand zo'n onzin tegen me uitkraamt!

Haal informatie die via een schokkende advertentie wordt overgebracht niet door de war met informatie die wordt gepresenteerd als een enorme beschuldiging aan het adres van een persoon."

Informatie kan via beeld, woorden, video's, enzovoort worden overgebracht. Juist door schokkende beelden begrijpen we bepaalde boodschappen. Door schokkende teksten onthouden we bepaalde dingen. Ik denk hierbij vooral aan de aangrijpende teksten over galgo's of aan bepaalde berichten over stierenvechten. Die zijn verre van zachtzinnig of begripvol. Dat doet niets af aan de empathie die je daarnaast kunt voelen; ik gaf alleen commentaar op de manier waarop informatie wordt overgebracht.

Door de vergelijking te maken tussen puppy's en baby's, begrijpen sommigen pas hoe erg ze de plank misslaan... Het is niet eens gewelddadig. Alleen beeldend.

En inderdaad... je volgende berichten hangen af van de reacties van de rest. Maar we zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Iedereen kan reactief of emotioneel zijn. Dat zijn juist de momenten waarop je kunt zien hoe kalm iemand blijft, en daar waar jij beledigend wordt, blijft Dellys rustig.

Oh en, wat die hyena's betreft, mocht dat voor mij bedoeld zijn... ik vind dat een fascinerende diersoort, een beetje zoals haaien, dus bedankt voor het compliment :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hahahahahaha

Het is juist wanneer je geen enkel zinnig argument meer hebt dat je vervalt in grofheid en beledigingen, en daar ben jij echt het perfecte voorbeeld van, Axelote...........

De lak begint te barsten!......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Axelote, het is tijd voor je kruidentheetje :)"

Je moet je opmerkingen echt eens gaan vernieuwen meid, die heb je al eens eerder gebruikt.

Je valt in herhaling.

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!