Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Maar je blijft de ene na de andere vraag ontwijken.

Ik blijf dan ook zeggen dat je een praatjesmaker bent."

Ik ontwijk helemaal niets, ik ga alleen niet mee in jouw spelletje, dat is alles.

En ik zie dat je doorgaat met beledigen, ik laat de rest zelf wel oordelen.......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je haalt je echt dingen in je hoofd door te beweren dat ik je voor hyena heb uitgescholden... Waar dan?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat je over het hoofd ziet, is dat er totaal geen reden was om het daarover te hebben.

Het was TOTAAL off-topic.

Waarom begin je daarover tegen @Kel-Morian als hij zelf zegt dat hij daar helemaal geen problemen mee heeft?

Lees de berichten van @Kel-Morian nog maar eens terug; hij zegt zelf dat hij 's ochtends de "ongelukjes" van zijn pup vond.

Vandaar ook mijn opmerking (die absoluut niet agressief bedoeld was) over de vergelijking tussen puppy's en baby's.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ben ik nu gek aan het worden omdat ik op iemand anders durf te reageren dan op jou? Dit wordt echt zielig...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah, krijg ik nu de wind van voren?

...

Nou ja, als je dat oprecht denkt, veel plezier ermee!

Maar je blijft de ene na de andere vraag ontwijken.

Ik blijf dus zeggen dat je een aansteller bent.

Je kraamt alleen maar je zogenaamde gevatte opmerkingen uit en vermijdt de onderwerpen waar het echt om gaat. Gewoon een toneelstukje dus.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Célinéo, je beseft toch wel dat ik niet degene was die over hyena's begon?

Je haalt je nu echt van alles in je hoofd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Op dit moment ben jij degene die tot het uiterste gedreven is, ook al geef je het niet toe."

Ben je nou echt zo dom of doe je het erom?

Nou ja, ik zei toch al dat JIJ degene was die MIJ tot het uiterste dreef en dat ik geen andere keus had dan fel tegen je uit te vallen, terwijl ik nog probeerde op mijn woorden te letten omdat ik nog wel wat anders in gedachten had......

Dus kom achteraf niet zeuren over de woorden die ik heb gebruikt.

Zoals ik al zei: wie de bal kaatst, kan hem terugverwachten.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"Je haalt de informatie die in een discussie wordt gedeeld en informatie in een reclame door elkaar."

Informatie is gewoon informatie. Waar het ook staat, de methodes kunnen precies hetzelfde zijn... Ik denk dat ik er moeite mee ga krijgen om tegelijkertijd een hyena en een schaap te zijn. Persoonlijk kies ik liever voor de hyena. Ik weet dat ze volgens bepaalde legendes van gedaante kunnen verwisselen, maar ik betwijfel of ze in schapen veranderen. Trouwens, jij was niet degene die over die hyena begon, maar ik mag toch nog wel op iemand anders reageren, niet? :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Door puppy's met baby's te vergelijken, beseffen sommigen pas hoe erg ze de plank misslaan... En het is niet eens agressief bedoeld. Alleen beeldend."

Inderdaad Célineo, toen ik uitlegde dat je van een puppy van 2 maanden niet kunt verwachten dat hij al zindelijk is en ik de vergelijking maakte met een menselijke baby, zag ik het probleem niet zo?

Het is een ijzersterke logica.

Ik ben op geen enkel moment agressief geweest in mijn bewoordingen, het was gewoon een uitleg."

Wat je over het hoofd ziet, is dat er totaal geen reden was om het daarover te hebben.

Het was TOTAAL off-topic.

Waarom begin je daarover tegen @Kel-Morian als hij zegt dat hij daar helemaal geen problemen mee heeft?

Ik heb je die vraag al eerder gesteld, maar je ontweek het antwoord nogal snel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Het is gewoon gelul, gebakken lucht en niks anders"

En die agressie en de beledigingen die maar doorgaan .......

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!