Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Dellys, doe me een plezier en lees de eerste post van Kel-Morian nog eens terug, wil je...

Je bent echt extreem koppig.

Mijn eerste post was constructief bedoeld, in de zin dat ik aangaf dat je meer mensen zou bereiken als je op een wat fijnere manier zou reageren.

Wat is daar nou agressief aan?!

Leg het me eens uit, arm zieltje dat ik heb gekwetst.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Je bent vaag, leg het eens wat duidelijker uit ................"

Ik heb niet langs de kwestie heen gepraat, ik heb gereageerd op het verband tussen het zindelijk maken van een puppy en een mensenbaby, dat is ALLES!"

Maar welk onderwerp dan?!

Doe niet nog dommer dan je al bent.

Nou, dan zal ik het je uitleggen: het onderwerp van mijn reactie was het verband tussen het zindelijk maken van een puppy en een mensenbaby (hahahahahahaha).

Dat daar? Is dat eindelijk doorgedrongen tot die hersenpan van je?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geef me die verwijzing naar de hyena's maar eens direct.

Je insinueerde dat ik je voor hyena heb uitgescholden... Laat het me maar zien.

En ja, hij zei inderdaad dat hij een "plasfeestje" had bij het wakker worden. Dat is gewoon een constatering die hij deelt, maar geen probleem, want: "Het komt wel eens voor dat hij 's nachts een klein plasje doet, maar dat is niets ernstigs."

Totaal geen reden dus om hem zo hard onder zijn neus te wrijven dat het "ongelooflijk is dat je niet begrijpt dat het een puppy is!!!!!!!!!!"

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Dit soort uitspraken zijn pure speculatie, alleen maar om te voorkomen dat je moet toegeven dat je fout zit! Je ontwijkt de boel weer!

Bedankt voor het voorbeeld!"

Ik ontwijk HELEMAAL NIETS.

Je was agressief in je eerste bericht, dus heb ik op dezelfde toon geantwoord.

Als je gewoon normaal was gebleven en het gesprek was aangegaan, had ik dat ook gedaan. Dus kom nu niet zeuren over dit koekje van eigen deeg."

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik antwoordde dat het normaal was dat een puppy..."

Je antwoordde helemaal niks, je hebt daar gewoon je eigen discussie verzonnen!

Ben je nou zó blind dat je het eerste topic van Kel-Morian niet even terugleest?

Je bent echt ontzettend koppig!

Een grotere schijnheil dan jij bestaat niet, Axelote!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb helemaal niks verzonnen!

Je hoeft alleen de discussie maar terug te lezen om te zien dat wat ik zei dat ik had benoemd, er gewoon staat.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eigenlijk ben je gewoon niet in staat om het onderwerp te lezen.

Ik zal de moeite nemen om je te helpen: onderaan staan nummers waarmee je van de ene naar de andere pagina kunt bladeren. Je moet op de twee pijltjes aan de zijkant klikken om terug te gaan naar de eerste pagina. Daar begin je met lezen en volg je de volgorde: 1, 2, 3, 4... Dan kom je dit eerste bericht tegen:

"Geplaatst door Kel-Morian, 2 dagen geleden

Als we het echt niet meer trekken en uiteindelijk toch opgeven, dan kiezen we zelf een gezin uit om zeker te zijn van zijn welzijn.

Maar dat is nu totaal niet aan de orde!

Het resultaat van vannacht: gisteravond om 22:30 uur 10 minuten gepiep en vanochtend vanaf 05:40 uur weer janken en gehuil.

Het probleem is dat ik om 06:10 uur opsta voor mijn werk, dus ik kan het sowieso niet negeren...

Met als verrassing in de ochtend een plasfeestje en poepfeestje gedurende de nacht. Ondanks dat ik hem meerdere keren heb uitgelaten."

En een paar pagina's verderop vind je de verwijzing naar de hyena's. Veel leesplezier! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het gaat niet om angst, maar om zelfrespect.

Wat ben je toch vol van jezelf.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je "niets boeit" zoals je vast bedoelde, dan heb je inderdaad een flink probleem met je zelfreflectie.

Het gaat om de juiste definities, zodat je op een normale manier met anderen kunt communiceren.

Als het je toch niets kan schelen, laten we katten dan maar honden gaan noemen!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Het is niet 'niet in mijn spelletje meegaan', het is eerder met de staart tussen de benen afdruipen en doen alsof je neus bloedt om daarna weer een nog grotere show op te voeren."

Degene voor wie ik bang ben, moet nog geboren worden.

En al HELEMAAL NIET voor jou, ventje.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Ik vraag je om me de links te geven van de definities van de woorden en hun betekenis die je denkt te kennen en alweer: HELEMAAL NIKS."

Nu ben jij degene die aan het vitten is......

Welke definitie?

Van het woord draadje?

Maar ik typ echt met een kraaaaaaaaaaaaaaacht!

Zeg maar "post" als je dat wilt, ik zeg "draadje" en blijkbaar begrijpt iedereen op het forum me gewoon en loopt niemand zo te mierenneuken als jij........

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!