Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik zou het wel proberen

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Integendeel, dat is juist de beste oplossing

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

La Boxeuse, ja misschien, ik hoop het. In ieder geval heb ik niets tegen dat kleintje, integendeel zelfs, en gelukkig maar! Ik heb zelfs echt zin om hem weer te zien.

Het is gewoon een gevoel dat op een gegeven moment de overhand krijgt, het is lastig uit te leggen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inconnu pets, ja dat is zeker waar, maar ik moet 's ochtends wel gewoon weer vroeg op voor m'n werk, dus ik weet niet of dit de beste oplossing is.

Llaura, op de puppybeurs waar we zijn geweest stonden alleen maar professionele fokkers. Ze zorgden allemaal voor een goede begeleiding van hun puppy's en op twee of drie na hadden ze allemaal een officiële stamboom.

Ik denk dat dit voor goede fokkers een van de beste manieren is om naamsbekendheid te krijgen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

kel morian

Misschien komt het gevoel dat je hebt wel door de stress van een nieuwe hond en het idee dat dit je leven gaat veranderen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Kijk maar eens naar de posts over dierenwinkels, nou, zo'n puppybeurs is precies hetzelfde!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Kel,

Ik snap het, wij hebben zelf ook gedoe met de buren (alleen aan de ene kant hoor, want aan de andere kant woont de beste vriendin van m'n moeder; ze zegt wel dat er herrie is, maar ze zal ons geen problemen bezorgen :))

Dus ja, geen keus, ik weet dat het lastig is. …

En voor jezelf kun je natuurlijk ook oordopjes indoen ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat worden dan dus slapeloze nachten. De geluidsisolatie is hier namelijk nogal slecht.

We hebben maar één directe buurvrouw en zij heeft zelf ook twee honden, dus ik denk dat zij het wel begrijpt, maar die bovenbuurman... dat is wel echt een dingetje.

Zelf vind ik het ook zwaar, ik zou bijna naast hem op de bank gaan slapen maar dat is natuurlijk niet de oplossing.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het alleen het janken is waar je je aan stoort, zal hij daar waarschijnlijk wel mee ophouden.

Ik heb hetzelfde ras en wat dat gehuil betreft: op een gegeven moment stopt dat wel. Die van mij huilde eerst de hele nacht door, maar nu huilt ze alleen nog 's ochtends en als we haar alleen laten in een kamer.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geduld en volhouden, het gaat je echt lukken. Dat gepiep stopt vanzelf hoor, maak je geen zorgen. Blijf vooral naar de puppycursus gaan, want er is niets beters voor hem én voor jou. Ik weet zeker dat je buren het wel begrijpen, je moet ze gewoon even uitleggen dat hij nog hartstikke jong is. Gewoon even een gesprekje aangaan!!!! Ik heb zelf een Duitse herder gehad die 's nachts jankte toen hij net bij ons was. Dat duurde vijf dagen en daarna nooit meer problemen mee gehad. Ik heb ook een Franse bulldog geadopteerd, de eerste dagen precies hetzelfde verhaal, en dat terwijl er zelfs twee andere honden bij hem lagen te slapen... het gaat echt over.

Vertaald Frans
  • 210 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!