Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

"Het gaat om je gedrag en de manier waarop je reageert, niet om de informatie die je deelt."

Mijn gedrag is een reactie op dat van jou, en dat geldt ook voor mijn manier van reageren.

Q.E.D.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Oh, natuurlijk geef je hem wel de schuld.

Het is niet omdat je denkt dat je dat niet doet, dat je het ook niet gedaan hebt."

In dit topic heb ik al heel vaak herhaald dat Kel-Morian er natuurlijk niets aan kon doen dat hij een puppy onder deze omstandigheden heeft genomen, omdat hij het simpelweg niet wist.

Dat je mijn woorden "totaal" wilt verdraaien, zegt wel genoeg over wat voor type je bent......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Dellys, doe me een plezier en lees de eerste post van Kel-Morian nog eens terug, wil je...

Je bent echt extreem koppig.

Mijn eerste bericht was constructief bedoeld; ik gaf aan dat je meer mensen zou bereiken als je op een wat fijnere manier zou reageren.

Wat is daar nou agressief aan?!

Leg het me maar eens uit, arm zieltje dat ik heb gekwetst."

Nee hoor, natuurlijk niet, je was helemáál niet agressief........

Ik herhaal mijn compliment nog maar eens: schijnheilige zak....

Ik heb altijd al gezegd dat ik meer hou van eerlijke, oprechte mensen.

Daar ben jij er niet één van.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Je denkt dat je het middelpunt van de wereld bent en je geeft niet toe – of misschien ben je gewoon niet in staat om te begrijpen – dat ik op iemand anders zou kunnen reageren."

Nee, je reactie kwam gewoon HEEL erg laat en was vooral nogal ongepast, gezien hoe ver de discussie al was.

En daarna: http://wamiz.com/chiens/golden-retriever-186/forum/grosse-deprime-depuis-son-arrive-19215/18.html

Je hele post is aan mij gericht. Wil je me nou echt laten geloven dat alleen die laatste zin niet voor mij was, en dat ook nog eens zonder enige waarschuwing over een plotselinge wisseling van gesprekspartner? Wel een heel vreemde manier om dat te brengen.

We zitten in een draadje (een topic, daar zijn we het over eens), maar niet in een post!

Een post is een SPECIFIEKE en EENMALIGE reactie. Leer je definities nu eens een keer in plaats van in je eigen fouten te blijven hangen!

Natuurlijk is het forum openbaar en natuurlijk is niet alles aan mij gericht, maar het verschil tussen jou en de rest is dat de anderen tenminste duidelijk zijn naar hun gesprekspartners en niet twee uur later met een reactie komen aanzetten die totaal uit de lucht komt vallen.

Maar ik zou het kunnen begrijpen in de zin dat je zei dat je problemen had met je pc en dat je het lastig vond om het topic te volgen.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"Wat ik niet begrijp, is waarom je de link legt tussen mij en het feit dat ***** je voor hyena heeft uitgescholden?"

Ik leg die link helemaal niet. Ik moet lachen om het idee dat ik tegelijkertijd voor hyena én voor schaap word uitgemaakt. Jij noemde me een schaap. ***** had het over een hyena en ik vroeg me af of ik daarmee bedoeld werd – door *****, niet door jou – en als dat zo is, voel ik me gevleid. De enige die de link legt tussen de hyena en jou, dat ben je zelf. Je denkt dat je het middelpunt van de wereld bent en je accepteert niet – of misschien heb je simpelweg niet het vermogen om te begrijpen – dat ik ook op iemand anders kan reageren. We zitten hier in een openbaar topic, niet alles is aan jou gericht. Je bent niet het middelpunt van de wereld. Grote onthulling. Als je dat niet kunt begrijpen, kan ik niets voor je doen, maar je gebrek aan begrip wordt inmiddels lachwekkend / zorgwekkend...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Célineo.

Wat ik niet snap, is waarom je de link legt tussen mij en het feit dat ***** je voor hyena heeft uitgescholden?

Nu ben jij juist degene die bizar bezig is door spijkers op laag water te zoeken waar ze niet zijn.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

...

Iemand anders. Een ander persoon. Een ander iemand. Niet jij, maar Fanny68.

Snap je me wel? Serieus, je hebt het over definities maar je begrijpt er werkelijk helemaal niets van... Het is stuitend.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, natuurlijk val je hem wel degelijk aan.

Dat je zelf denkt dat je het niet hebt gedaan, betekent nog niet dat het niet zo is.

Hij is om die reden vertrokken en om geen enkele andere.

Heel veel mensen hebben je hier ook al op gewezen, maar je houdt je doof achter je eigen toneelstukje terwijl je hun woorden afkraakt.

De kritiek gaat over jouw gedrag en de manier waarop je reageert, niet over de informatie die je deelt. Houd je niet dommer dan je bent.

Maar natuurlijk hebben al die mensen die wat van je gedrag zeiden het allemaal mis... Dat is wel heel duidelijk, toch?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Wat ben je vol van jezelf."

Kijk maar op mijn profiel en verbeter je fout .........................

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Als het je 'geen bal kan schelen', zoals je waarschijnlijk bedoelde, dan heb je inderdaad een flink probleem met je vermogen tot zelfreflectie."

Zelfreflectie over wat precies?

Bevalt de manier waarop ik reageer je niet?

Oké, loop dan gewoon verder en ontwijk me.

Maar ik hoef echt niet aan mezelf te twijfelen over de informatie die ik heb gegeven, namelijk: het advies aan potentiële toekomstige kopers van puppy's en kittens om ze vooral niet op beurzen te kopen, zoals @Kel-Morian heeft gedaan (ook al reken ik hem dat op dit punt nogmaals niet aan).

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!