Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Laat het homohuwelijk erbuiten. Dat heeft niets met het onderwerp te maken, in tegenstelling tot wat dellys zegt, want wat zij zegt heeft volledig te maken met het onderwerp en de dieren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Tja, je moet wel met iemand die zo'n bord voor z'n kop heeft .......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nog één keertje dan? Om pagina 8 goed te beginnen.

Leef je uit!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou nee, je hebt er "NIETS" van begrepen, want je praat die fokker/dierenhandelaarster gewoon goed.....

GEEN ENKELE SERIEUZE FOKKER wil een pup of kitten op een beurs verkopen.

Degenen die dat wel doen, hebben iets te verbergen, vooral de erbarmelijke fokomstandigheden.

Als je zoiets simpels niet eens kunt begrijpen, dan is het wel heel erg met je gesteld.

En wat ***** ook zegt of denkt, daar heb ik echt lak aan.

Ja, ik blijf erop hameren omdat je zo koppig, kortzichtig en bekrompen bent.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat iedereen het nu wel begrepen heeft, Dellys...

Mijn pup is kerngezond en wordt goed in de gaten gehouden op verzoek van de fokker waar we hem vandaan hebben.

Of je het nu leuk vindt of niet, het is nu eenmaal zo en hij is er nu.

In je laatste berichten help je totaal niet, en ik denk dat dat is wat ***** wilde benadrukken.

Alles wat ik tussen de regels door lees, grenst bijna aan een hetze...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maak je geen zorgen Mystères, ik neem het je niet kwalijk en ik waardeer de toon van je bericht.

Trouwens, ik heb Kel-Morian al (minstens twee keer) gezegd dat hij er niets aan kon doen dat hij een puppy onder zulke omstandigheden heeft gekozen, omdat hij simpelweg van bepaalde dingen niet op de hoogte was.

Omdat ik zelf heel goed op de hoogte ben vanuit de kattenwereld (die op dit punt precies hetzelfde is als de hondenwereld), wilde ik hem laten weten dat een puppy kopen op een beurs niet het beste idee was en dat fokkers die hun puppy's (of kittens) buiten hun eigen huis verkopen, allesbehalve serieus zijn.

Het is juist omdat ze niet willen dat mensen zien in wat voor omstandigheden de puppy's en kittens leven, dat ze alle beurzen en tentoonstellingen aflopen.

Dus, geen enkel verwijt naar hem toe, maar wel naar die fokkers en dierenhandelaars.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik wil niet onaardig doen tegen wie dan ook, maar iedereen heeft zijn mening nu wel gegeven en het uitgangspunt van deze post was dat hij advies zocht voor zijn hond.

Hoe dan ook, die hond is er nu eenmaal en hij kan niet meer terug, we kunnen er niets meer aan veranderen. Laten we hem dus gewoon helpen met waar hij om vroeg.

Echt niet vervelend bedoeld naar wie dan ook.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet hem nergens toe dwingen, niet met zijn eten en ook niet met de lengte van de wandeling. Hij eet gewoon wat hij nodig heeft op basis van zijn honger. Wat het wandelen betreft: ook al is een pup hartstikke energiek, zijn spieren zijn nog niet die van een volwassen hond. Als hij wil stoppen en naar huis wil, is dat misschien ook gewoon uit vermoeidheid. Laat hem daarin lekker zijn eigen tempo bepalen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, het is eerder dat je die pup niet had moeten halen bij iemand die niet zo serieus is......

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

In dat geval dellys, laten we het over het homohuwelijk en kwantumfysica hebben! ...

Vertaald Frans
  • 160 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!