Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Axelote, je hebt helemaal gelijk, die vrouw is echt extreem, vreselijk en onuitstaanbaar.

Mevrouwtje betweter!!! Vaak samen met haar vriendinnetjes die we hier op het forum wel kennen...

Je kunt niet op het forum komen of ze bemoeien zich er op een gemene manier mee. Ze maken zichzelf de hele tijd belachelijk. Ze kunnen blijkbaar niet normaal discussiëren zonder agressief te worden, dat zegt wel genoeg over hoe slecht ze in hun vel zitten...

Kel-Morian, ik wens jou en je harige baby heel veel geluk!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

In dat geval schiet je je doel volledig voorbij. Zoals ik al zei: je blijft op anderen heel onvriendelijk overkomen.

Je zei dat het je doel is om zoveel mogelijk mensen te informeren, maar eigenlijk doe je — en nog bewust ook — precies het tegenovergestelde.

Bovendien dupeer je hiermee, wederom bewust, die kleine pluizenbolletjes waar je zegt zoveel van te houden, door de baasjes die (zoals hier) overvallen zijn door de situatie zo hard te veroordelen.

Het is de wereld op zijn kop dat je zo weigert kritisch naar jezelf te kijken terwijl je jezelf een barmhartige Samaritaan noemt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoewel, eerlijk gezegd weet ik niet of ik nog wel zin heb om op je te reageren, gezien je eerdere reacties in dit topic.

Ik denk dat ik het hier maar bij laat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

*****, als het ergens op slaat, leg het dan eens uit!.......

Ik zie het verband niet, maar goed .....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Axelote, ik reageer gewoon op wat ik voorgeschoteld krijg.

Als ik advies geef en mensen reageren aardig, prima.

Maar doen mensen bot tegen mij, dan doe ik net zo hard bot terug.

Dus nee, op basis daarvan ga ik mijn manier van reageren echt niet veranderen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi allemaal,

ik ben een nieuw lid, maar ik lees al een hele tijd mee op de Wamiz-forums.

Ik wilde gewoon even een berichtje achterlaten voor Dellys.

Wat je zegt is meer dan waar.

Maar er is een bepaalde manier om dit soort informatie te brengen, zeker omdat het heel belangrijke info is.

Voor iemand van buitenaf is het, laten we eerlijk zijn, best wel onaangenaam om je berichten te lezen.

Je komt nogal onsympathiek over, waardoor het lastig is om je teksten te lezen en de eigenlijke boodschap op te pikken.

Let een beetje op hoe je reageert en wat je zegt, terwijl je de kern behoudt van wat je wilt overbrengen. Je hoeft niet zo fel en overweldigend te zijn, want op die manier bereik je uiteindelijk nooit je doel.

Dat is echt zonde...

Vat het op zoals je zelf wilt, maar het is bedoeld als opbouwende kritiek en ik hoop oprecht dat je er iets mee doet.

Aan @Kel-Morian, als je dit leest: houd vol, dit is maar een kleinigheidje vergeleken met het plezier dat je over een tijdje met je maatje zult beleven.

Ik wens jullie allemaal een fijne middag!

Ik ga weer lekker verder rondsnuffelen op de forums.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Inderdaad, wat maakt het eigenlijk uit?...

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe belangrijk is dat? :-/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Welke vraag?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja P'titefleur, die eigenwijze idioten die in dit topic hebben gereageerd maken me niks uit.

De boodschap die ik wilde overbrengen is voor de mensen die meelezen :)

En tja, jij zit natuurlijk op de eerste rang om de ellende te zien bij dieren die onder dit soort omstandigheden worden verkocht .......

Vertaald Frans
  • 120 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!