Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze vraag heeft geen enkel doel en geen enkele basis, en je gaat waarschijnlijk weer beginnen over legitimiteit (wat trouwens echt nergens op slaat). En trouwens, op de simpele vragen die we je hebben gesteld, heb je ook geen antwoord gegeven...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Stel het maar vast hoor, m'n beste......

Hahahahahahahahaha

Omdat ik geen antwoord wilde geven op je kromme en achterbakse vraag?

Ik ga niet mee in je spelletje.

Oh ja? Dus informeren is tegenwoordig jezelf interessant maken?

Dat is nieuw voor mij!

Wat pas echt 'asociaal' zou zijn, is op een openbaar forum zitten, bepaalde dingen weten en de lezers niet informeren over die meer dan twijfelachtige praktijken.

Anderen afkraken? Nee hoor, gewoon reageren met argumenten.

En wat betreft je oordeel dat ik niet veel zou toevoegen: van jou zie ik dat juist als een compliment (lol).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat je zegt Leati, het belangrijkste is dat de boodschap bij sommige mensen is overgekomen ;)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik vind niet dat Dellys de hand in eigen boezem moet steken. Ze heeft niks verkeerds gezegd op dit forum, ze heeft alleen haar plicht gedaan door andere leden te informeren. Dit topic heeft misschien wel een paar mensen kunnen ontmoedigen die van plan waren om een dier in een dierenwinkel te kopen. Ik denk dat juist Mavie een van de eersten is die eens kritisch naar zichzelf moet kijken.

Serieus, je zegt dat je een leven hebt, maar door je zo op te winden op dit forum ga je ons echt niet laten geloven dat dat ook echt zo is. En even voor jouw info, voor het geval je tegen me wilt zeggen "Jij zit hier 24/7": nou, inderdaad ja. Ik heb vakantie en het is koud, dus ik heb geen zin om naar buiten te gaan. Ik laat alleen m'n honden uit en hang de rest van de dag op het forum rond, en ik zie niet in wat daar het probleem van is.

Je moet echt eens ophouden met dat gepraat om niks. En Mavie, wees voor één keer eerlijk: als je het over "haar vriendinnetjes" hebt, zeg dan gewoon wie je bedoelt, ook al weet ik dat ik er daar een van ben. Het is makkelijk om je grote mond open te trekken, maar het is blijkbaar minder makkelijk om dat te doen en ook nog eerlijk te zijn.

Je lijkt wel een klein kind: "Je hoeft mijn woorden niet over te nemen". Hoezo neemt ze JOUW woorden over? Ten eerste ben je echt niet de enige die zo praat, en ten tweede zijn het niet JOUW woorden, maar gewoon woorden die iedereen kan gebruiken als ze daar zin in hebben.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En wat jou betreft, Claire .................................................

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou nee Axelote, jij bent geen buitenstaander, want je praat zelf mee.

Ik heb het over de mensen die nooit op het forum reageren, maar me wel via een privébericht aanspreken.

Maak je om mij maar geen zorgen, mijn ego is echt niet gekwetst door je opmerkingen.

Toen ik zei dat een pup zijn blaas en sluitspieren nog niet onder controle kan houden, zei ik dat niet agressief, maar puur uit logica.

Dat spreekt voor zich.

Een kleintje, wat voor wezen het ook is, moet eerst groeien om die automatismen te ontwikkelen.

Wat is daar nou agressief aan?

En ik herhaal het nog maar eens, want blijkbaar heb je niet begrepen dat het normaal is dat een topic soms een andere kant op gaat.

Als je dat principe niet accepteert, moet je niet posten.

Dus als ik iets te zeggen heb over een onderwerp dat is afgedwaald, dan zeg ik dat gewoon.

Ja, ik heb de term fokker gebruikt, en wat is daar het probleem mee? Dat is wat ze zijn, maar dan in de verkeerde zin van het woord.

Of je het nu leuk vindt of niet, bij sommige mensen (waaronder jij) ga ik mijn woorden echt niet lopen filteren.

Dat bewaar ik wel voor de mensen die ik mag.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben een van die buitenstaanders die meekijkt, en daarom heb ik me die constructieve kritiek gepermitteerd die blijkbaar je ego raakt.

Ik ben absoluut niet bevooroordeeld, je bent aan het speculeren.

Ik heb alleen maar gewezen op de agressieve manier waarop je informatie geeft.

Als je dit leest: "P'titefleur, je zegt: 'Maar die plasjes en poepjes zijn heel normaal op die leeftijd, wat had je dan verwacht....

Jullie geven het na vier dagen al op....'"

Precies mijn gedachte!

Het is alsof je van een mensenbaby van 9 maanden vraagt of hij zijn blaas en sluitspieren al onder controle heeft!!!!!!!!!"

Dat is met stenen gooien, iemand de grond in boren, kortom niks constructiefs om te helpen. Tussen de regels door zeg je eigenlijk alleen maar: "tja, je bent gewoon stom en ik doe er nog een schepje bovenop."

Bovendien sla je de plank volledig mis, want als ik het goed begrepen heb, ging het helemaal niet om de behoeftes van de kleine, maar om het feit dat ze hem hoorden huilen en zich er slecht over voelden dat ze zichzelf moesten dwingen om hem niet te gaan troosten.

"De fokker kan je van alles wijsmaken.

En een kusje aan het dier is op zich geen bewijs dat iemand serieus is.

Er zijn zat 'acteurs' in de fokkerswereld.

Fokkers die zeggen: 'ik hou van hem, het is mijn kindje', maar die er uiteindelijk niks om geven waar het dier terechtkomt, zolang ze hem maar verkopen."

In je eerste post gebruik je wel degelijk de term "fokker"...

Matig je toon een beetje, dan krijg je veel meer mensen mee in de zaak waar jij je hard voor maakt.

En val mensen die het al moeilijk hebben niet nog verder aan.

Dat is gewoon een kwestie van fatsoen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hoeft mijn woorden (venijn) niet te herhalen. Jij bent hier zelf de *****!!!

Als ik je account echt zou stalken, dan zou ik hier net als jij continu online zijn. Ik heb tenminste nog een leven daarbuiten, maar dat lijkt bij jou niet het geval te zijn...

"om beter aan te kunnen vallen" LOL !!! Lees je eigen berichten eens terug en kijk eens kritisch naar jezelf... maar daar ben je waarschijnlijk niet toe in staat, gezien je lage niveau.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mavie (trouwens, daar zou je je eens mee bezig moeten houden, dan hoef je niet constant je gal te spuwen en discussies op te stoken...), ik geloof dat je niet eens doorhebt hoe belachelijk je je gedraagt.

Het lijkt wel alsof je mijn gebruikersnaam stalkt om me vervolgens te kunnen aanvallen.

Kom op, ga ergens anders spelen en laat ons met rust.

Trouwens, heb je je kopje kruidenthee nog niet op?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je begrijpt me niet verkeerd, Axelote.

Je bent duidelijk bevooroordeeld.

Maak je geen zorgen, de meelezers (die nooit op het forum reageren) sturen me privéberichten (en ik zweer je dat dit de waarheid is), dus wat dat betreft zit het wel goed.

Dus ja, ik geef blijkbaar informatie, sommigen houden daar rekening mee en laten me dat ook weten.

Waar zie je me die "pluizenbollen", zoals jij het noemt, veroordelen???????

En voor zover ik weet (ik herhaal het voor de zoveelste keer!........) heb ik @Kel-Moriant op geen enkel moment veroordeeld voor het kopen van zijn puppy onder deze omstandigheden, omdat hij niet op de hoogte was van de praktijken van dierenhandelaren (het zal je opvallen dat ik de term fokker niet heb gebruikt, want dat is een term voor serieuze mensen). Ik heb hem alleen geïnformeerd.

Dus vanuit dat oogpunt is het duidelijk dat ik niet aan mezelf hoef te twijfelen.

En het is niet mijn roeping om een barmhartige Samaritaan te zijn (zoals jij het op een negatieve manier zegt), maar gewoon een goede adviseur.

Vertaald Frans
  • 110 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!