Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ja Axelote, ik ben hooghartig, maar alleen tegen mensen van jouw kaliber.

Vol van mezelf, looooooool

Je weet echt niet meer wat je moet zeggen.

Je zegt: "Ik heb gebreken, net als iedereen." Het is goed om dat te zeggen, maar minder wanneer je het ontkent zodra iemand de vinger op de zere plek legt.

Nou ja, dat komt omdat de gebreken die je me toeschrijft helemaal niet bestaan; dat zijn puur jouw eigen verzinsels.

Je zegt: "Je hoeft je niet te rechtvaardigen over de term fokker, je zat er gewoon naast met je uitspraken, het heeft geen zin om je er met een onhandige smoes uit te draaien."

O nee hoor schatje, ik heb me niet vergist. Iedereen hier weet hoe ik over dit soort fokkers denk. Want ja, het zijn fokkers omdat ze geregistreerd staan, maar het zijn geen fokkers in de nobele zin van het woord, het zijn gewoon dierenhandelaren.

Wist je dat het bij het fokken van katten is toegestaan om katten in kooien te houden? Het is legaal, maar dat betekent niet dat ik ook maar enig respect heb voor dit soort "fokkers". Voor mij zijn het schoften.

Ik weet best dat je me begrijpt, maar dat je met woorden speelt en doet alsof je het niet snapt. Maar dat kan me niet schelen, het belangrijkste is dat de anderen het wel hebben begrepen :)

Die link van je boeit me echt helemaal niets.

Iedereen hier weet wat een "topic" is, het is een discussie en je kunt ook de term "post" gebruiken, die keuze is aan jou.

Je zit weer te vitten op details die er hier totaal niet toe doen.

Je kritiek was alles BEHALVE beleefd en constructief, want als dat wel zo was, dan was de toon van je bericht wel heel anders geweest...

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Axelote: Iemand op een forum confronteren met zijn of haar fouten is de beste manier om diegene tegen je in het harnas te jagen. De mensen die veel tijd steken in het beantwoorden van vragen, hun hersens pijnigen om te helpen en informatie geven, zijn ook degenen die steeds weer geconfronteerd worden met fouten, wreedheid en menselijke domheid. Wanhoop is niet alleen iets voor anderen... Door al die ellende te zien, kun je soms wat onhandig of agressief uit de hoek komen in je reacties, en ik vind dat Dellys juist heel kalm blijft. Ik zou willen dat ik dat ook kon... Als je wilt dat iemand kritisch naar zichzelf kijkt, begin dan eerst eens met in de spiegel kijken. Je bent nu echt voor niets aan het doordrammen...
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lach er maar om, het boeit me niet.

Degenen die me hier al jaren kennen, weten dat ik de waarheid spreek.

Ik ben te eerlijk om te liegen.

Dat is het voordeel van directe mensen (ook al kunnen sommigen die eigenschap niet waarderen): ze spreken de waarheid.

Als je geen oud-gebruiker bent, waarom heb je me dan DIRECT GEBLOKKEERD ZODRA JE JE AANMELDDE ONDER DE NAAM "Mavie"???????

Dat is gewoon omdat je iemand bent die hier vroeger al onder een andere naam postte.

En wat Leati betreft: blijkbaar ben je niet goed genoeg op de hoogte om te weten dat imitatiebont ook bestaat...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb zo m'n gebreken, net als iedereen, maar als ik iets zeg en het stellig beweer, lieg ik nooit. (van dellys)

LOL !!!

Dat jij zegt dat ik een oud-lid ben (05.11.2012), dat ik van Wamiz ben getrapt, dat ik m'n username heb veranderd (ja, dat deed ik al vóór al het gezeik en met behoud van m'n profielfoto destijds), dat Karine63 en ik dezelfde persoon zijn...

Als je geen leugenaar bent, dan ben je wel een enorme fantast!

Leati, als je tegen bont bent en dan een jas koopt met bont aan de capuchon om er achteraf over te janken, dan bewijst dat alleen maar hoe dom je bent! Het is overal hetzelfde: je moet je van tevoren gewoon even inlezen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zie je voor de hautaine en zelfingenomen persoon die je bent.

Net als met die mensen die je bedanken (in plaats van dat ze contact met je opnemen > ego) is het jouw woord tegen het mijne, net zoals ik zeg dat ik al jaren de artikelen en forums op Wamiz lees.

Of je het nu gelooft of niet, en of je het nu leuk vindt of niet dat er een opmerking over wordt gemaakt.

"Ik heb gebreken, net als iedereen." Het is goed om dat te zeggen, maar minder goed om het te ontkennen zodra iemand er de vinger op legt.

Je hoeft je niet te verantwoorden voor de term 'fokker'. Je zat er gewoon naast met je uitspraken, het heeft geen zin om nu met een onhandige draai te komen.

"Je zult merken dat ik de term fokker niet heb gebruikt, wat een term is voor serieuze mensen."

Het is meer dan duidelijk: je hebt het wel degelijk gebruikt in je eerste posts.

Blijkbaar weet je ook niet waar de term "thread" op een forum vandaan komt, en je neemt niet eens de moeite om je te informeren wanneer je een bron krijgt.

> bekrompenheid.

Ik ben zelfs de beroerdste niet en stuur je hierbij de definitie van een troll: http://suite101.fr/article/quest-ce-quun-troll-sur-internet-a28431#axzz2LYmaASOZ

Het zal je vast opvallen dat dit precies de beschrijving is die jij geeft van een thread en hoe die afdwaalt.

Wanneer iemand fel reageert op mijn mening, probeer ik een andere constructieve benadering. Ik argumenteer en onderbouw mijn standpunt op een rustige manier.

Dat is het tegenovergestelde van "schijnheilig" zijn, zoals jij suggereert, en iets waar jij blijkbaar geen kaas van hebt gegeten.

Mijn kritiek was inderdaad beleefd en constructief.

Bewijs het tegendeel maar door citaten uit mijn eerste post erbij te pakken.

Ik ben één en al oor.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Axelote, ik zie niet in wat het feit dat ik geen honden heb en dus katten zou fokken, zou veranderen aan wat ik heb gezegd en wat ik vind.

Je moet weten dat mensen die puppy's of kittens aanbieden op beurzen "handelaars" zijn, oftewel onbetrouwbare figuren bij wie je absoluut geen jonkies moet halen.

En ik begrijp deze zin niet: "Misschien om te benadrukken dat je de wanhoop van de auteur niet begreep.", die slaat echt nergens op!!!!!

Als ik lees wat je schrijft: "Want inderdaad, katten geven prioriteit aan hun territorium boven hun baasje, in tegenstelling tot honden die prioriteit geven aan hun baasje boven hun territorium. De band tussen baasje en dier is totaal anders."

Dan denk ik echt dat je er helemaal niets van begrepen hebt!!!!!

En Célineo heeft gelijk als ze zegt: "Het is nog erger dan ik vreesde... -_-"'

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Axelote, je ziet me echt voor iets aan wat ik niet ben: een idioot.

Je wilt me laten geloven dat je al jaren meeleest zonder ooit te reageren.

Dat maak je de kat wijs, maar mij echt niet.....

En geloof me, als ik iets zeg, dan is het de pure waarheid: er zijn mensen van buiten het forum die me privé benaderen voor advies of om me te bedanken voor mijn bijdragen op het forum.

Ik heb mijn gebreken, net als iedereen, maar als ik iets beweer, dan lieg ik nooit.

Of je me nu gelooft of niet, daar lig ik echt niet wakker van.

Nou, omdat je doet alsof je het niet begrijpt, zal ik het nog een keer uitleggen: er zijn verschillende soorten fokkers. Je hebt degenen die die titel echt eer aandoen en die we gewoon 'fokkers' noemen, en degenen die we eerder 'fokkers/handelaren' zouden noemen.

Begrijp je het zo een beetje beter?.......

Omdat je weer doet alsof je neus bloedt, leg ik het nog eens uit: een topic dwaalt wel eens af en dat is normaal. Ik heb het laten afdwalen, oké.

Als je dat principe niet accepteert, kun je maar beter wegblijven van forums. Dat bespaart je een hoop irritatie.

Je zegt: "Het principe van een topic is om het te volgen en niet om ervan af te wijken."

Dan zeg ik je dit: of je bent nieuw op het forum, wat zou verklaren waarom je niet weet hoe een discussie werkt, of je liegt als je zegt dat je dit forum al jaren leest...

Je zegt: "Dat heet bekrompenheid, niks meer en niks minder. Het is buigen of barsten."

Want reageer jij wel vriendelijk als mensen je tegen de haren in strijken?

Als je 'ja' zegt, dan zeg ik dat je een schijnheilige bent.

En ik herhaal wat ik al zei: ik praat vriendelijk tegen mensen die beleefd zijn, maar voor types zoals jij doe ik natuurlijk geen moeite.

En ik zie niet in wat er hypocriet is aan zeggen dat het me geen moer kan schelen of de boodschap bij jou of andere schijnheiligen aankomt, zolang de mensen die ons meelezen het maar begrijpen.

En wat betreft je zogenaamde constructieve kritiek: ik lach me slap (begin je niet een beetje naast je schoenen te lopen? lolllllllllll).

En wat mijn eigen ego betreft, dat kan me gestolen worden.

Ik weet dat de mensen die het met me eens zijn dat doen omdat ze er echt zo over denken en dezelfde mening hebben als ik. Zit dat je dwars?

Je hebt er niks van begrepen, want je snapt het gewoon niet.

En weet je waar ik echt een hekel aan heb? Mensen die eerst een "vriendelijk" zinnetje sturen zoals: "Het is echt jammer, want je strijd leek op zich nobel," om vervolgens hun gif te spuien.

Nou, bespaar je de moeite, want ik ga mijn adviezen en mijn mening echt nooit veranderen.

Vertaald Frans
    Célineo
    Célineo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is nog erger dan ik vreesde ... -_-'

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat de vraag van *****, voor degenen die verder kijken dan hun neus lang is, bedoeld was om te laten zien dat je vooral katten houdt, zoals je aan het begin van dit topic al aangaf.

Misschien om te benadrukken dat je de wanhoop van de auteur niet helemaal begreep.

Het is namelijk zo dat katten hun territorium belangrijker vinden dan hun baasje, terwijl dat bij honden juist andersom is: zij kiezen voor hun baasje boven hun territorium.

De relatie tussen baasje en dier is daardoor totaal anders.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik surf al jaren rond op Wamiz, en zoals je ziet heb ik vandaag pas een account aangemaakt om op je te reageren, dus ja, ik ben een van die 'buitenstaanders'.

Dat er mensen zijn die je een PB sturen, dat zeg jij en dat is jouw zaak, maar die mensen hebben een account aangemaakt en het zou me sterk verbazen als ze totaal niet aan de discussies deelnemen.

Raakt dat je ego niet? Je merkt op dat we NOOIT alles over één kam moeten scheren als het om de term 'fokker' gaat, maar krabbelt er meteen daarna weer op terug... Mooi voorbeeld hoor.

Je hebt een probleem met je begrijpend vermogen. De auteur heeft helemaal geen problemen met de behoeften van zijn kleintje, als je tenminste kunt lezen. Hij had het over hoe moeilijk hij het vond om het gehuil van zijn pup te verdragen terwijl hij zichzelf dwingt om niet in te grijpen.

Dus leg me eens uit: wat heeft het voor zin om die opmerking te maken over de behoeften van zijn kleintje?

Je bent er gewoon blindelings op ingevlogen en sloeg de plank volledig mis.

Ook heb je een probleem met je beoordelingsvermogen; je beseft niet eens wat de impact is van je woordkeuze, die simpelweg vernietigend is: "Zelfde gedachte! Het is alsof je een menselijke baby van 9 maanden vraagt om zijn blaas en sluitspieren onder controle te houden!!!!!!!!!"

Of weet je soms niet waar leestekens voor dienen?

"En ik herhaal het nog maar eens, want blijkbaar heb je alleen begrepen dat het principe van een thread is dat deze soms afwijkt, en dat is normaal."

Het principe van een draadje is juist dat je het volgt en er niet van afwijkt.

Zegt de 'draad van Ariadne' je iets? Jij gaat mij hier echt niets over leren, je bewering is meer dan onjuist.

Tegenwoordig noemen we dit soort gedrag gewoon een 'trol'.

"Ik geef advies, als men aardig reageert, prima.

Worden ze dwars, dan word ik ook dwars."

Dat noem je nou kortzichtigheid, niets meer en niets minder. Het is buigen of barsten bij jou.

"Of je het nu leuk vindt of niet, bij bepaalde mensen – waaronder jij – ga ik mijn woordkeuze absoluut niet matigen.

Dat bewaar ik wel voor de mensen die ik mag."

En die kortzichtigheid past precies bij wat hierboven staat: een hautaine houding.

"Zoals je al zegt @Leati, het belangrijkste is dat de boodschap bij sommigen is overgekomen ;)"

En hier hebben we het overduidelijke bewijs van je hypocrisie.

Je hebt het over het verspreiden van essentiële informatie naar zoveel mogelijk mensen, men geeft je advies, en blijkbaar zijn meerdere mensen het eens met mijn constructieve kritiek, maar dat doet je helemaal niets. Uiteindelijk kan het je geen reet schelen en geniet je alleen van de reacties van mensen die het met je eens zijn, om op die manier je eigen ego nog wat verder op te poetsen.

Ik denk dat ik je inmiddels wel goed heb ingeschat.

Het is jammer, echt waar, want de kern van je strijd leek nobel.

Pure gebakken lucht.

Vertaald Frans
  • 100 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!