Grote dip sinds zijn komst

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Nieuw op het forum en ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus ik wend me tot jullie in de hoop wat antwoorden te vinden.

Het zit zo: afgelopen zaterdagochtend zijn mijn vriendin en ik naar een puppyshow geweest en we zijn naar huis gegaan met een kleine pluizenbol van 2 maanden oud, een Golden Retriever.

Nadat we met de fokster hadden gepraat over onze twijfels over het houden van zo'n ras in een appartement, verzekerde ze ons dat dit totaal geen probleem was.

We hebben dus alles gekocht wat hij nodig heeft voor zijn welzijn: een stoffen bench in de woonkamer met een mandje en een groot kussen erin, voerbakjes, speeltjes, een riem, een halsband, enz. De hele reutemeteut, zeg maar.

Sinds zondag hebben we hem al kunnen leren dat hij zijn behoefte buiten moet doen (we hebben een heel klein privétuintje). 's Nachts doet hij soms nog wel een klein plasje, maar dat is niet zo erg.

Met de riem en de halsband heeft hij het heel moeilijk (hij is nukkig en blijft stokstijf staan, maar langzaamaan begint hij het te accepteren).

Maar sinds zijn komst heb ik het gevoel dat ik een fout heb gemaakt door hem te adopteren. Ik voel me helemaal niet goed, terwijl ik dol op dieren ben.

Gedachten zoals hem terugbrengen naar de fokster of hem doorverkopen spoken door mijn hoofd, ondanks mezelf. En ik voel me er schuldig over.

Misschien komt het door de verandering in de balans in ons leven.

Mijn vriendin is voorlopig niet meer naar de theorielessen voor haar rijbewijs gegaan, hoewel ze gaat proberen om een uurtje te gaan en hem alleen te laten, maar ik zie de bui al hangen.

Het idee om me in te schrijven bij een sportclub zit er ook niet meer in. Ik heb het gevoel dat we helemaal geen tijd meer hebben voor onszelf.

's Nachts en 's ochtends huilt en jankt hij de boel bij elkaar als we hem in de woonkamer laten slapen. Ik heb geprobeerd een warme kruik bij hem te leggen om de warmte van zijn broertjes en zusjes na te bootsen, maar niets helpt.

Als ik dan na 15 minuten eindelijk naar hem toe ga (om 1 uur 's nachts... de buren zullen wel balen), is hij hartstikke blij en stormt hij op me af om niet meer van mijn zijde te wijken, of hij volgt me overal op de voet als ik me verplaats.

Het doet me pijn om hem weer in zijn bench te doen en hem te zeggen dat hij moet blijven, om hem vervolgens weer te horen huilen zodra de deur dicht is.

Ik zou hem het liefst bij ons nemen om hem te troosten, maar ik weet dat als ik toegeef, het gedaan is met de opvoeding.

Ik vind het moeilijk om streng voor hem te zijn, om "nee" te zeggen als hij helemaal hyper is, zelfs als hij iets stouts doet. Achteraf voel ik me schuldig omdat hij me uiteindelijk toch weer vertedert.

Maar ik voel me gewoon ellendig...

Zaterdagochtend gaan we met hem naar een puppycursus in de hoop veel te leren.

Wat moet ik doen? Kunnen jullie me alsjeblieft wat advies geven?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

220 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Mavie, dat schaap van je heeft me aangepakt op de definitie van een woord (hij is trouwens de enige op de fora die over de definitie van die woorden zeurt, maar goed...) ik pak hem nu aan op zijn eigen gebreken, da's logisch.

Laat hij me met rust, dan laat ik hem met rust.

Als hij me zoekt, kan hij me krijgen, en honderd keer zo hard.

Er wordt vaak gezegd "oog om oog, tand om tand", maar ik heb een andere definitie die veel krachtiger is en die ik zal toepassen als iemand me dwarszit.

Weltrusten, moppie.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik maak ook fouten, net als zovelen, maar ik heb geen kritiek op die van anderen.

Doei doei!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Je moet wel een heel triest sociaal leven hebben op je 54e als ik al je reacties hier en elders zie, ik heb bijna medelijden met je..."

Lief dat je je zo druk om me maakt.

Maak je maar geen zorgen, mijn leven is prima gevuld.

Hahahahahahaha

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Om even aan te sluiten bij wat Kel-Morian zei, en ja, ik kies hier inderdaad partij: je bent echt een onuitstaanbaar persoon."

Dat compliment krijg je van me terug en ik moet toegeven dat je me hier echt dik in verslaat...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dellys, voordat je kritiek geeft op de fouten van anderen, moet je jezelf eens nalezen, je maakt er zelf ook genoeg!

Even voor de duidelijkheid: ik heb je niet geblokkeerd toen ik me inschreef, maar pas later, toen je de boel kwam verzieken tussen @p'titefleur en mij, samen met die volgzame schaapjes van je. Ik zag jullie jezelf liever belachelijk maken op het forum dan dat je mijn tijdlijn kwam bevuilen...

Ja, ik maak fouten, maar dat zijn slordigheidjes in het heetst van de strijd. Maar bij jou, @Axelote, zijn het niet zomaar een paar foutjes, het zijn echt enorme missers.

Echt wel, je hebt me meteen bij je inschrijving al geblokkeerd.

Maar goed, je bent aan het muggenziften (hahahahaha).

Wat jou betreft is het trouwens een hele kudde......

En wat je tijdlijn betreft, die mag je houden, ik praat privé alleen met mensen die de moeite waard zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Wat een stelletje K...!!!"

En ja hoor, weer beledigingen!

Totaal geen argumenten.....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik laat het hierbij.

Om even aan te sluiten bij wat @Kel-Morian zei, en ja, ik kies hier partij, je bent echt een vreselijk persoon.

Je moet op je 54e wel een heel triest sociaal leven hebben als ik al je reacties hier en elders zie, ik heb bijna medelijden met je...

Succes verder!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Jij begrijpen mij?"

Hahahahahahahahahahahaha

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Maar natuurlijk hebben al degenen die een opmerking maakten over je gedrag het allemaal mis..."

De mensen die die opmerking maakten zijn juist degenen die mij aanvallen, dus het is nogal logisch dat ik hun mening negeer (kijk eens aan, in je zin staat wéér een dikke fout, en dat terwijl ik je daar net boven ook al op wees..... Die fout doet echt pijn aan mijn ogen! lol).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat een stelletje K... !!! Inderdaad @Axelote, hun gedrag is echt beneden alle peil!!!

Ze zijn onverbeterlijk.

@dellys, voordat je kritiek levert op de fouten van anderen, moet je je eigen teksten eens nalezen; je maakt zelf ook flinke fouten!

Laat één ding duidelijk zijn: ik heb je niet geblokkeerd bij mijn aanmelding, maar pas later, toen je de boel kwam verstieren tussen @p'titefleur en mij, samen met die schapen van je. Ik zie jullie jezelf liever belachelijk maken op het forum dan dat jullie mijn muur bevuilen...

Jullie zijn echt rotte appels! Zelfs meiden van 13 of 14 jaar die kapot zijn van verdriet omdat ze hun huisdier verloren hebben, een schuldgevoel aanpraten. Jullie zijn echt triest en zielig!

En @Célinéo, jij vindt dat @dellys rustig blijft? Lol, wat ben jij een enorme hypocriet!

Nou, ga je gang hoor, gooi het er maar uit... Ik zit er niet mee. Mijn leven draait om wel meer dan alleen dit forum!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 220

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!