Goedenavond, ik plaats dit bericht op dit forum omdat ik graag wat advies zou willen hebben.
Na lang nadenken en me goed te hebben ingelezen over de opvoeding en het adopteren van een hond, wil ik nu de knoop doorhakken en er eentje nemen. Mijn vriendin heeft in haar jeugd een golden retriever gehad en zij zou er graag weer eentje willen van een fokker zodra we in ons nieuwe huis zijn getrokken.
Ik ben dus van plan om over een paar maanden samen met mijn vriendin een Golden Retriever te adopteren, maar ik zit nog met veel vragen over ons werk. Mijn vriendin en ik werken allebei als begeleiders voor 30 uur per week. Ik maak me een beetje zorgen omdat de hond op sommige middagen alleen zal zijn. Onze diensten zijn voornamelijk van 7:00 tot 13:00 uur en van 14:00 tot 21:00 uur, en soms werken we op hetzelfde moment.
Ik heb gelezen dat een puppy niet te lang alleen kan zijn, alleen al voor de zindelijkheid of tegen de verveling. Ik weet dat er benches en puppyrennen bestaan en dat het mogelijk is om hem te leren zijn behoefte op een bepaalde plek te doen als we er niet zijn, en op een andere plek (in de tuin met begeleiding) als we er wel zijn.
Maar is dit wel verstandig? Hebben jullie tips of methodes om hem te leren alleen te blijven? Of is het simpelweg beter om nog even te wachten of om vakantie te plannen (bijvoorbeeld een weekje) zodat we er in het begin fulltime voor hem kunnen zijn?
Bedankt voor jullie reacties en bedankt voor het wegnemen van mijn zorgen! 😁
ps: Even ter verduidelijking, dit wordt mijn eerste hond.