Mijn hond wil niet meer verder lopen tijdens het wandelen, wat te doen?

B
Bibi27092000 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een Franse bulldog van bijna 1 jaar en 11 maanden oud. Ik loop tegen een probleem aan: elke keer als we gaan wandelen, of het nu een kort rondje is of een lange wandeling, wordt het echt een drama. Ze weigert dan gewoon verder te lopen en er is geen beweging meer in te krijgen. Ik heb al op internet gezocht en ben zelfs al bij een gedragstherapeut geweest! \/p>

Maar niets helpt. Ik heb geprobeerd te achterhalen of ze bang is of misschien ergens pijn heeft, en ik heb geprobeerd haar heel enthousiast aan te moedigen of een speeltje mee te nemen (maar speeltjes boeien haar buiten echt helemaal niks!). Ook met wat lekkers heb ik het geprobeerd, maar het maakt niet uit: ze wil gewoon niet meer vooruit... \/p>

Hebben jullie misschien nog tips of advies voor mij? \/p>

Fijne dag nog!!\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Rapporteren

Goedenavond, bedankt voor je reactie! Ik ga misschien proberen om een nieuw speeltje te kopen dat een ander geluid maakt dan de rest... daar had ik inderdaad nog niet aan gedacht! Misschien motiveert het haar wel of ontdekt ze zo een nieuw speeltje.

Ontzettend bedankt!

Vertaald Frans
    M
    Mikado Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Bibi27092000,

En heb je het al eens geprobeerd met een speeltje dat geluid maakt? (Ook al zag ik dat je al met een speeltje had getest). Als het geluid maakt, trekt dat haar misschien wel aan.

Heb je al eens geprobeerd om een snoepje op de grond te gooien (een stukje naar voren)? Misschien loopt ze dan naar voren om het op te halen, waarna je een tweede snoepje nog wat verder weg gooit (ook al zag ik dat je al met eten had getest).

Ik noem nu wel een snoepje, maar het kan ook iets zijn wat je hond nog nooit heeft gehad: de ontdekking van iets nieuws zou haar net over de drempel kunnen helpen. Of iets met een heel sterke geur.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Ja, als ik in de stad ben houd ik haar aan de lijn, want met al die auto's enzo ben ik bang om haar los te laten... maar ik ga zeker proberen om haar wat vaker mee naar het park te nemen en haar wat meer te stimuleren! In ieder geval heel erg bedankt voor jullie advies en de reacties!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als de korte rondjes het probleem zijn, dan vindt ze die waarschijnlijk gewoon niet zo boeiend. Gally loopt ook vaak te treuzelen bij de kleine wandelingen in de buurt en gaat veel liever mee voor een grote ronde in de natuur.

Probeer eens om wat vaker met haar naar het park te gaan :)

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En wat betreft het wandelen: als we een lekkere wandeling in het park maken, is ze helemaal blij, maar bij die kleine rondjes wil ze er echt niets van weten.

Ah, oké, wat betreft de spullen!

Kortom, die uitjes in de stad zijn gewoon niet stimulerend voor haar.

Je zult eraan moeten wennen, de stadse omgeving bevalt haar gewoon niet.

Misschien laat je haar ook wel los tijdens de grote wandelingen? Dat zou haar 'afkeer' van de stad verklaren, want ik neem aan dat je haar in de stad aan de riem hebt?

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

En wat het wandelen betreft: als we een lekkere wandeling in het park maken is ze helemaal blij, maar van de korte rondjes wil ze bijvoorbeeld echt niks weten.

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik gebruik dus een halsband die goed past en ook een geschikte riem... ik heb een tuigje al geprobeerd maar dat is nog erger, ik heb het idee dat ze er last van heeft... 😕

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Misschien een heel gekke vraag... wat voor spullen gebruik je om haar uit te laten?

Een slecht passend tuigje of een musketonhaak die te lomp is, kan haar behoorlijk dwarszitten.

Vrienden van me met een jonge bulldog begrepen maar niet waarom hun hond (een pup van een paar maanden oud) niet aan de riem wilde lopen.

Het antwoord was heel simpel: de musketonhaak was veel te groot en zat die pup gewoon in de weg...

Ook al is je hond volwassen, kijk toch nog eens naar de details die misschien heel onbelangrijk lijken.

Het kan ook zijn dat je een hond hebt die gewoon niet zo'n enorme fan is van wandelen. Dat is zeldzaam, maar het komt wel eens voor...

Vertaald Frans
    B
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie!

Nee, ze is niet bang. Ik ben bij een dierenarts geweest en die vertelde me dat ze helemaal niets mankeert, en ik ben ook al bij een gedragstherapeut geweest..

Ik heb nog een tweede hond van hetzelfde ras en die doet dit helemaal niet, hij is veel makkelijker.. dus ik weet niet zo goed wat ik moet doen 😕

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En is ze dan bang? Ben je al naar de dierenarts geweest om te checken of ze misschien ergens pijn heeft?

Misschien een hondenvriendje om haar te motiveren?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!