Mijn hond plast in huis als we net terug zijn van de wandeling, is dit normaal?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn pup van 3 maanden doet haar behoefte binnen nadat we net terug zijn van een wandeling. Wat kan ik hieraan doen? Bedankt!
Mijn pup van 3 maanden doet haar behoefte binnen nadat we net terug zijn van een wandeling. Wat kan ik hieraan doen? Bedankt!
Hoi,
Als je hond zindelijk was en dat nu niet meer is, laat hem dan eerst even nakijken door de dierenarts om te zien of er geen medisch probleem achter zit.
Is alles in orde? Dan moet je de zindelijkheidstraining weer helemaal vanaf het begin oppakken.
Straf hem niet als je thuiskomt, maar negeer het. Zet hem even in de tuin (of in een aparte kamer) en ruim het 'cadeautje' pas op als hij het niet ziet. Als hij je op handen en knieën met een doekje bezig ziet, kan hij dit namelijk als een spelletje zien en dat kan je puppy juist aanmoedigen om het vaker binnen te doen.
Doet hij het buiten? Beloon hem dan uitgebreid! Als je pas boos wordt op het moment dat je ontdekt dat hij binnen iets heeft gedaan, legt je puppy de link niet en begrijpt hij totaal niet waarom je boos bent.
Tijdens het uitlaten kun je beter niet meteen weer naar huis gaan zodra hij zijn behoefte heeft gedaan. Hij ziet dat dan als een straf: "zodra ik klaar ben, gaan we naar binnen, dus ik houd het maar zo lang mogelijk op". En tja, dan vind je bij thuiskomst natuurlijk weer een cadeautje ;) :)
Groetjes,
Christophe Leluc
Wat schattig!!^^
Ja, dat is zeker zo. Ze plast binnen terwijl dat niet mag, dus we geven haar op haar kop en zetten haar 5 minuten in de bench. Ze loopt er dan zelf al in en laat haar kopje hangen, zo van: "toe maar, doe de deur maar dicht". En 3 seconden later vindt ze dat haar straf wel weer voorbij is en wil ze er weer uit :-)
Ze straft zichzelf gewoon zelf!! Dat had ik echt wel willen zien!! Dat moet een heel apart gezicht zijn!! ^^
Ik communiceer met die van mij echt in 'hondentaal'!! Ik gebruik precies dezelfde taal als de honden zelf!! ^^
Uiteindelijk, zolang er maar liefde is en het dier goed wordt behandeld, heeft iedereen zijn eigen aanpak!! ^^
Ja Tallula. Het heeft gewerkt bij mijn hond en die van mijn schoonouders. Het hangt misschien van de hond af, die van mij straft zichzelf nu af.
Mijn Rocky deed dat twee maanden geleden ook nog toen hij 6 maanden was. Ik maakte lange wandelingen met hem en pof... we waren nog maar net binnen of hij deed een enorme plas, en nog recht voor m'n neus ook! Wees niet bang om hem even flink aan te pakken, dat deed ik ook, inclusief een tik op z'n kont om te laten zien dat ik echt niet blij was.
En nu gaat alles hartstikke goed, hij plast helemaal niet meer in huis.
Precies Jfk07, dat is nou juist je fout! Je vergelijkt een hond met een kind.
Een hond is een hond en als je hem op zijn kop geeft bij thuiskomst omdat hij zijn behoefte heeft gedaan terwijl je weg was, lijkt het misschien alsof hij begrijpt dat je hem straft, maar dat is puur omdat hij ziet dat je boos bent. Hij legt totaal geen verband met wat hij heeft gedaan, maar alleen met het feit dat je boos bent zodra je binnenkomt.
Wat de dierenarts je destijds vertelde was toen de standaard, maar inmiddels hebben andere "onderzoeken" (ik wilde een ander woord gebruiken, maar ik kom er even niet op) bewezen dat het geen enkel nut heeft.
Verder heb jij jouw mening en ik de mijne, en dat respecteer ik. Gelukkig hoeven we het niet allemaal met elkaar eens te zijn.^^
Ja! Pas op voor alle fabeltjes over onze hondjes!!!! Geloof (helaas) soms niet zomaar wat onervaren hondeneigenaren je vertellen!!!