Dermipred medicijn

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond. Ik schrijf dit berichtje even omdat ik opnieuw om cortison heb gevraagd voor mijn hond. Mijn voorraad was op en ik heb het graag in huis vanwege zijn huidproblemen; hij is namelijk atopisch. (Trouwens, ik geef het hem echt zelden, alleen bij heftige krabaanvallen, want ik wil niet dat hij er afhankelijk van wordt.) Maar deze keer kreeg ik niet hetzelfde als normaal. Ik vroeg me af of jullie dit kennen, want ik heb op internet gezocht en de reviews zagen er niet echt best uit... Hiervoor had ik altijd Megasolone en dat werkte perfect. Nu heb ik dus Dermipred gekregen. Kennen jullie dit? \/p>

\/p>

Fijne avond nog en alvast bedankt!\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Eugenied Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! 😊

Ik begrijp je twijfel helemaal, het is heel logisch dat je het zeker wilt weten voordat je je lieverd een nieuwe behandeling geeft. Ik heb zelf ook ervaring met corticosteroïden voor mijn hond. Onlangs heb ik op advies van de dierenarts Orapred drank (werkzame stof: prednisolon) gebruikt, en eerlijk gezegd heeft het haar echt enorm geholpen! Wat Dermipred betreft: dat is ook een corticosteroïde op basis van prednisolon, dus het is vergelijkbaar met Megasolone. Het grootste verschil zit meestal in de dosering en de hulpstoffen, maar de werking zou nagenoeg hetzelfde moeten zijn.

Ik raad je aan om gewoon even aan te kijken hoe je hond erop reageert. Als je twijfelt, aarzel dan niet om je dierenarts te bellen om de boel eventueel bij te stellen. En maak je niet te druk om die afhankelijkheid; zolang je het alleen tijdens een aanval gebruikt en niet continu, valt het risico reuze mee.

Nog een fijne avond en een dikke aai voor je hondje! 🐶✨

Vertaald Frans
    Ivouline
    Ivouline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond.

Dermipred is een corticosteroïde... het wordt bij veel verschillende aandoeningen voorgeschreven. Het bestrijdt ontstekingen. Mijn hond heeft het meerdere keren gehad voor een huidprobleem door een auto-immuunziekte en nu krijgt ze het voor een darmontsteking.

Bestaat er een goed medicijn dat echt kan genezen?

Als je een goede dierenarts hebt, vertrouw hem dan gewoon. Hij zal altijd de beste oplossing zoeken om je hond te helpen. Hij is geen tovenaar, maar een dierenarts, en gebruikt wat hij op dat moment het meest geschikt vindt.

De naam maakt niet echt uit, het gaat meer om de werkzame stof...

Maar de Dermipred heeft mijn meisje wel van haar huidprobleem afgeholpen.

Sterkte.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond

Het hangt allemaal af van de dosering. Wat staat er op je recept? Als je het over een aanval hebt, zal ze je waarschijnlijk een preventieve dosis hebben gegeven. De dosering moet gebaseerd zijn op het gewicht van je hond en als er een verandering in de dosering is... dan moet dat geleidelijk gebeuren... Bij een lage dosis leidt dit niet tot verslaving. De reden voor de medicijnwissel kan zijn om te voorkomen dat je hond te gewend raakt aan één specifieke behandeling (ook al gaat het om dezelfde werkzame stof), of juist om je hond preventief te behandelen... Zoals ik al zei, hangt alles af van het recept (dosis, duur van de behandeling, frequentie...). Dat zal je meer vertellen over het risico op afhankelijkheid.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Deze twee medicijnen bevatten dezelfde werkzame stof, namelijk Prednisolon. In principe zouden ze dus allebei hetzelfde moeten werken! Mocht je toch een verschil merken in hoe goed het werkt bij je hond tussen de twee behandelingen, bespreek dit dan even met je dierenarts om eventueel weer terug te gaan naar de oorspronkelijke behandeling.

Lucie

Vertaald Frans
    Lena2809
    Lena2809 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik had ook Dermipred voor mijn fretje voordat hij overleed. Dat is vast dezelfde werkzame stof als in dat andere medicijn (ik was voor die van mij ook overgestapt; hij begon met Microsolone en daarna kreeg ik Dermipred, wat eigenlijk hetzelfde was, alleen de dosering was anders :)

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!