Castratie en het verband
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Als ze een verbandje met tape hebben, haal ik dat er voorzichtig af door het te doordrenken met zoete amandelolie...
Maar inderdaad, hier geen pleisters na de castratie... (voor mijn 3 honden...)
Nou, even mijn eigen ervaring... bij mijn poezen heb ik gewoon gewacht tot ze het er zelf afhaalden... bij de hond heb ik het nog nooit geprobeerd....
Misschien een tip die gewerkt heeft voor mijn hele beestebende die gesteriliseerd is. Hoe ziet het verband eruit? Toen ik mijn honden en katten liet helpen, had de dierenarts een zogenaamd 'Amerikaans verband' aangelegd; dat is grijs, met daaronder gaas en een medisch verband dat supergoed plakt en gaatjes aan de zijkanten heeft. Kortom, echt een enorm gedoe om eraf te halen!
Maar het is me gelukt om dat verband te verwijderen, en daar is een superhandig trucje voor: ether. Je moet het verband (aan de plakkende zijkanten) doordrenken met ether en dan heel voorzichtig aan het verband trekken terwijl je de huid goed tegenhoudt. De rest van het verband laat dan vanzelf los! Volgens mij had de dierenarts me destijds een recept gegeven, maar je kunt het misschien ook gewoon bij de apotheek proberen. Als je de situatie uitlegt, geven ze het je misschien wel mee. Het verband gewoon natmaken werkt niet, de enige manier om zo'n stevig verband te verwijderen is echt ether (ik heb het al vier keer zo gedaan).
Succes!
Zelf had ik geen verband bij de castratie van mijn hond, maar wel bij de sterilisatie van mijn poes. Ik kreeg het er zelf echt niet af. Er werd me aangeraden om de randjes vochtig te maken, maar dat werkte niet. Dus maar terug naar de dierenarts om haar niet te veel pijn te doen. En uiteindelijk was de dierenarts nog minder voorzichtig dan ik; ze gilde het uit.
Meestal wordt het na een paar dagen verwijderd. Ik raad je aan om je dierenarts even te bellen, die kan je dat precies vertellen. Laat het niet te lang zitten, want het verband wordt vies en wordt dan een broeinest van bacteriën.
4 reacties van 4