Zuurkool voor de hond?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
👌 een lekker bakje!
Zonder direct over te stappen op BARF, geef je hiermee groenten, fruit en ook vlees en vis, net als bij een versmaaltijd... ;-)
Alle soorten lever zijn elke dag hartstikke goed voor onze viervoeters, net als niertjes en hartjes (die zijn top voor de taurine): lam, varken, rund, kalf, kalkoen, kip, konijn, hersenen....
👌 En door lekker af te wisselen voor de gezondheid is het helemaal extra. Deze variatie is de basis van een gezonde maaltijd.
Lorna: broccoli is een van de beste groenten voor je viervoeter en als je wilt dat ze haar pit behoudt, is het goed om dit te geven met rozenbottel of acerola.
Bleekselderij kan ook.
Nu de winter eraan komt, krijgt Oxane weer wat rozenbottel, een kleine hoeveelheid citrusvruchten en 1 tabletje spirulina.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb een bakje voor haar klaargemaakt met kool, wat rijst en vlees en ze heeft heerlijk gesmuld 🙂🙂
Ik ben niet van plan om over te stappen op BARF, maar jullie links interesseren me erg, want af en toe maak ik een bakje eten voor haar net als voor ons (mijn zoon is de enige die van runderlever houdt en als ik een stuk ontdooi, is de helft voor hem en de helft voor haar 😁😁). Daarom ben ik me aan het inlezen zodat ik haar niet zomaar iets geef.
Nogmaals bedankt!!!!
Mijn hond is dol op gekookte groenten, met een zwak voor broccoli :-)
Het is trouwens helemaal niet zo ingewikkeld. Als je wilt weten of iets schadelijk is, zoek je gewoon even op "voeding + hond"... als het slecht is, kom je vanzelf wel informatie tegen die dat aangeeft.
Hier is een handig lijstje met de meest gebruikte soorten, mocht je interesse hebben:
http://barf-asso.fr/les-legumes/
Hoi hoi
Ja, het is helemaal oké en goed; binnen BARF geven we dit zeker voor de probiotica 🙂
https://www.vismedicatrixnaturae.fr/alimentation/les-aliments-fermentes-pour-vos-carnivores/
Gestoomde of gesmoorde kool valt onder de bladgroenten, net als pompoenen en stengelgroenten.
Naast de vleesmaaltijden kun je dit het beste geven in een bak die alleen uit groenten bestaat.
Je kunt gaan voor Chinese kool (geeft geen gas), dit is een van de beste wat betreft vitamine C, A, kalium en calcium. Verder zijn koolrabi, bloemkool en boerenkool prima, en ook zuurkool (met een klein stukje worst als snack) voor af en toe ^^
Groene kool en rode kool.
Romanesco en gestoomde spruitjes vallen erg in de smaak samen met gestoomde aardappels.
Nooit in de voerbak doen: verboden
Avocado, aubergine, rauwe bonen, rauwe aardappels, uien, peulvruchten, radijs, kweepeer en rauwe vlierbessen.
Toegestaan in zeer kleine hoeveelheden: zeer rijpe tomaat, artisjokken, doperwten en kruiden die te sterk zijn in essentiële oliën (zoals daslook en knoflook) vanwege de zwavel.
Zelfde als Misanthrope. Gefermenteerde kool, maar dan ongekruid.
Nou, ik zou dat dus echt niet gedaan hebben, en trouwens, ik ben echt verbaasd dat jullie er niet zo'n probleem in zien, meiden! Niet dat ik er iets op tegen heb hoor, maar ik was ervan overtuigd dat zuurkool echt uit den boze was voor honden.
Ik geloof dat ik mezelf nogal wat beperkingen opleg als het gaat om de voeding van mijn honden 😳
Update: blijkbaar zijn de dierenartsen het ermee eens :-)
http://www.joeldehasse.com/articles/nutrition.html
Hier wordt zuurkool aangeraden als probioticum binnen het rauwe dieet van de hond.
@Julia, ik neem aan dat je het over zuurkool hebt.
In kleine hoeveelheden denk ik dat het hartstikke goed is voor de spijsvertering, net zoals bij ons.
Ik ben geen dierenarts, maar goed, als je kijkt naar wat er in kool zit en de voordelen van de fermenten... dan denk ik dat het wel goed zit.
Je kunt gekookte kool (zonder witte wijn, zout, uien en kruiden) in kleine hoeveelheden geven. Pas wel op, het kan voor gasvorming zorgen!
10 reacties van 10