Zien honden geesten?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Goedenavond, ik heb een Mechelse herder en 's nachts lijkt hij wel vreemde dingen te zien, want hij wordt dan heel agressief. Net alsof hij overdag een vreemde ziet, dus ik vraag me vaak af of hij geen rare dingen ziet.
Zoek de muis achter de gipsplaat.
Hoi, Harley vertoont precies hetzelfde gedrag als hierboven beschreven. Hij kijkt naar de gang, loopt dan weer terug naar mij en dat doet hij nu al een tijdje. Zou het kunnen dat hij geluiden hoort die ik niet hoor? Omdat er vandaag veel wind staat?
Wat die geesten betreft, dat weet ik niet? Maar ik maak me echt zorgen? Zou het door de wind komen? Ik moet zeggen dat ik het best een beetje eng vind.
Hoi...
Gisteravond hebben we de chihuahua van mijn zoon gefilmd...
Ze gaat op de leuning van de bank zitten en staart naar een punt op de muur. Ze kijkt er heel bang naar en volgt het met haar ogen... en op een gegeven moment snuffelt ze voor zich uit alsof er iets of iemand is...
Ze blaft zachtjes en gromt... en als ze op de grond is, sluipt ze naar dat punt toe, maar ze durft niet echt dichtbij te komen en vlucht dan weer bang weg...
Ze begint te trillen en als we haar roepen – terwijl ze normaal gesproken direct op haar naam reageert – moeten we het nu twee keer doen voordat ze reageert... ze draait zich dan naar ons toe, maar kijkt daarna meteen weer terug naar die muur...
Hoi,
Gisteravond hebben we de chihuahua van mijn zoon gefilmd. Ze gaat met haar twee voorpootjes op de leuning van de bank staan en staart naar een punt op de muur terwijl ze zachtjes blaft en gromt... daarna snuffelt ze alsof er iemand of iets vlak voor haar staat...
Als we haar op de grond zetten, sluipt ze naar dat punt toe, maar ze durft niet echt dichtbij te komen...
Het is echt doodeng, ze doet dit nu al wekenlang regelmatig...
Hoi allemaal,
Ik heb blijkbaar heel wat losgemaakt met mijn bericht... en ja, of je nou in geesten gelooft of niet... honden voelen natuurlijk zoveel dingen aan die wij niet doorhebben. Als ik haar dan een paar seconden stokstijf naar één specifiek punt zie staren, is dat best wel creepy om te zien... 😯 lol !!!
Je kunt jezelf ook snel de kop gek maken als je er te lang over nadenkt :)
Ik denk dat het brein tot heel veel in staat is en dat je jezelf heel makkelijk gek kunt maken. Het is net als met een ouijabord: we laten het zelf bewegen zonder dat we het doorhebben. Uiteindelijk word je zo bang dat je helemaal doordraait. Daarmee zeg ik niet dat het niet bestaat, maar ik geloof toch meer in de wetenschap (ik zit in mijn eindexamenjaar met een bètapakket).
Waarom niet.
Dat is toch een beetje hoe we ons geesten voorstellen, niet? Immateriële wezens, spoken, spectrale of etherische gedaantes, als je dat liever hebt.
Ik geloof zelf liever dat we ons maar moeilijk kunnen voorstellen wat al die geuren die in de lucht hangen voor een hond betekenen.
Zijn wereld draait vooral om geur, terwijl onze waarneming van de buitenwereld vooral visueel is. Ik denk dan ook dat het heel goed mogelijk is dat zijn reukvermogen hem dingen laat waarnemen die wij missen, wat kan leiden tot vreemd gedrag omdat het simpelweg buiten ons gezichtsveld valt.
En als het zijn neus niet is, dan misschien wel zijn gehoor, dat veel beter is dan dat van ons voor het opvangen van hoge frequenties.
Begrijp me niet verkeerd, ik ontken niet dat sommige dingen ons de pet te boven gaan en waar we waarschijnlijk lastig een rationele verklaring voor kunnen vinden. Maar een gebrek aan verklaring hoeft natuurlijk niet direct te betekenen dat het om iets paranormaals gaat.
Waarom zouden geesten eigenlijk moeten zweven, Humeur de Chien?
Lol! ...ze kunnen zich toch ook gewoon normaal verplaatsen zonder dat ze door de lucht zweven? :-) De geesten die ik zie zweven, komen echt alleen in films voor!
Ik geloof zelf wel dat ze bestaan, want ik heb al heel bizarre dingen meegemaakt. En de katten hier in huis gedragen zich ook telkens heel vreemd wanneer er weer zoiets gebeurt.
Dat is mijn visie!
Voordat je kunt weten of honden geesten zien, moet je eerst maar eens bewijzen dat geesten überhaupt bestaan en hier bij ons rondzweven. En dat alleen al...