Ziekte van Addison
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Bedankt voor je reactie! De dierenarts heeft ons vanochtend teruggebeld en het kost levenslang € 180 per maand. Dat is voor ons echt onbetaalbaar. We zijn op zoek naar oplossingen...
Het gaat om een levenslange hormoonbehandeling. Ik neem aan dat de eerste consulten wel wat kosten, maar dat het daarna alleen nog om de medicijnen gaat. Ik weet dat farmaceutische bedrijven tegenwoordig de grootste dieven op aarde zijn, maar toch, 150 euro voor een pil is echt belachelijk.
Hoi,
Op de lange termijn bestaat de behandeling van deze ziekte uit het geven van glucocorticoïden en soms mineralocorticoïden. De glucocorticoïden zijn er in de vorm van tabletten die je elke dag aan je zieke dier moet geven. De mineralocorticoïden worden gegeven via injecties die elke maand bij de dierenarts worden gedaan. Het opvolgen van deze ziekte houdt in dat je het hele leven van je dier regelmatig naar de dierenarts moet om de behandeling aan te passen.
Deze ziekte is potentieel dodelijk als deze niet behandeld wordt. Maar als je je dier goed behandelt, zoals je dierenarts je heeft geadviseerd, zal hij een prima leven hebben.
Er bestaan geen andere behandelingen dan die van de dierenarts, en die kosten inderdaad geld.
Sterkte!
Hopelijk heb ik je vraag hiermee beantwoord.
Groetjes,
Laurine
53 reacties van 53