Ziekte van Addison

Babouchka
Babouchka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, we hebben net te horen gekregen dat onze hond de ziekte van Addison heeft. Voor deze ziekte is een levenslange behandeling nodig die 150 € per maand kost, wat voor ons echt een enorm bedrag is. Is er iemand hier die in hetzelfde schuitje zit? Hebben jullie tips of oplossingen voor ons? Bedankt voor de hulp, we zijn een beetje wanhopig door de situatie, zeker omdat onze hond pas anderhalf jaar oud is. Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

53 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • K
    Kitkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, bij mijn hond is net ook de ziekte van Addison vastgesteld. Wat zijn de contactgegevens van jouw laboratorium, zodat het geen bodemloze put wordt? 

Vertaald Frans
    K
    Kitkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Mijn hond heeft al 5 jaar de ziekte van Addison. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust. 

Voor zijn behandeling laat ik de medicijnen rechtstreeks bij een laboratorium maken, wat een stuk goedkoper is. Ik kan je de contactgegevens wel geven. Ook al blijft deze ziekte echt heel erg duur. 

Vertaald Frans
    M
    Minie40 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Mijn hond heeft al 5 jaar de ziekte van Addison. Mocht je vragen hebben, stel ze gerust.

Voor zijn behandeling laat ik zijn medicijnen rechtstreeks bij een laboratorium maken, wat een stuk goedkoper is. Ik kan je de contactgegevens wel geven. Want deze ziekte is inderdaad erg prijzig.

Bedankt, maar gelukkig hebben wij ook een veel goedkopere oplossing gevonden door zelf capsules te laten maken; de prijs is nu wel tien keer zo laag! Nu maar hopen dat de behandeling goed aanslaat!!! Dat gaan we zien bij de volgende bloedtesten.

Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    jabba02
    Jabba02 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De dierenarts heeft gekeken naar een menselijk alternatief en dat is zelfs nog duurder. We gaan morgen de faculteit diergeneeskunde bellen om te kijken of ze de behandeling gratis willen doen. We duimen. We hebben geen andere opties meer. En die 180 € is alleen nog maar voor de medicijnen. Deze maand zijn we ook nog eens 170 € kwijt aan de controles. Dat is echt bizar veel.

Hoi,

Heb je al een oplossing gevonden? Betaal je nog steeds zoveel?

Ik kan je helpen, ik betaal namelijk veel minder dan dat.

Vertaald Frans
    jabba02
    Jabba02 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Mijn hond heeft inmiddels al 5 jaar de ziekte van Addison. Als je vragen hebt, stel ze dan gerust.

Voor de behandeling laat ik de medicijnen direct bij een laboratorium maken, wat een stuk goedkoper is. Ik kan je de contactgegevens geven, want deze ziekte is helaas echt heel prijzig.

Vertaald Frans
    M
    Minie40 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mijn hond is onlangs ook de ziekte van Addison vastgesteld en ik zou graag ervaringen willen uitwisselen met andere hondeneigenaren over deze ziekte en de dure behandeling die erbij komt kijken.

Goedenavond, mijn hond is ook 7,5 jaar oud en heeft net de diagnose gekregen. Ze krijgt nu prednisolon (10 mg per dag), maar mijn dierenarts heeft fludrocortison (0,1 mg) voorgeschreven en dat kost 268 euro per maand. Voor ons is dit echt een ramp... het is simpelweg te duur! 😳😥😢

Vertaald Frans
    Z
    Zinette Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mijn hond is net ook de ziekte van Addison vastgesteld en ik zou graag ervaringen uitwisselen met andere hondeneigenaren die hier ook mee te maken hebben, ook wat betreft de dure behandeling die erbij komt kijken.

Vertaald Frans
    Babouchka
    Babouchka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De dierenarts heeft nog gekeken naar een menselijke variant, maar dat is blijkbaar nóg duurder. We gaan morgen de faculteit diergeneeskunde bellen om te zien of zij de behandeling gratis willen doen. We duimen heel hard, want we hebben echt geen andere opties meer. En die € 180 is alleen nog maar voor de medicijnen. Deze maand zijn we ook nog eens € 170 kwijt aan de controles. Het is echt een enorm bedrag.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien zijn er andere dierenartsen die wat lagere tarieven hanteren? (De prijs van de medicijnen zal niet veel veranderen, maar niet elke dierenarts rekent dezelfde marge). Je zou eens kunnen informeren bij een stichting, de faculteit diergeneeskunde of een dierenasiel...

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 53

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!