Ziekte van Addison

Babouchka
Babouchka Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, we hebben net te horen gekregen dat onze hond de ziekte van Addison heeft. Voor deze ziekte is een levenslange behandeling nodig die 150 € per maand kost, wat voor ons echt een enorm bedrag is. Is er iemand hier die in hetzelfde schuitje zit? Hebben jullie tips of oplossingen voor ons? Bedankt voor de hulp, we zijn een beetje wanhopig door de situatie, zeker omdat onze hond pas anderhalf jaar oud is. Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

53 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • I
    Isa1967 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik geef Hill's Prescription Diet w/d Diabetes Care op advies van mijn dierenarts en passend bij de klachten. Maar het verbaast me niks; die cortisonen doen ze zeker goed, maar het zorgt ook voor enorm veel problemen. Schommelingen in het gewicht, haaruitval en/of een vacht die verandert, huidaandoeningen, bultjes op de huid, laatst nog een leveraandoening, enzovoort... Het is echt niet makkelijk, niet voor die arme beestjes en ook niet voor ons. Mentaal, maar vooral financieel is het echt heel pittig! 

Vertaald Frans
    jabba02
    Jabba02 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik geef hem Hill's Prescription Diet w/d Diabetes Care op advies van mijn dierenarts en passend bij zijn problemen. Maar het verbaast me niets; cortisonen doen ze zeker goed, maar het zorgt ook voor enorm veel problemen. Gewichtsschommelingen, uitvallende vacht en/of een vacht die verandert, huidziektes, kleine bultjes op de huid, onlangs nog een leverziekte enz. enz... Het is echt niet makkelijk, niet voor die arme beestjes en ook niet voor ons. Mentaal, maar vooral financieel is het echt heel pittig!

Vertaald Frans
    I
    Rapporteren

Hoi, hier hetzelfde verhaal. Bij mijn hond is in januari 2024 de ziekte van Addison vastgesteld. Ik ben haar bijna kwijtgeraakt; ze ging van 26 kg naar maar 17 kg 😢. Ze heeft 5 dagen in de kliniek gelegen. Nu krijgt ze elke 25 dagen een bloedonderzoek en een injectie, naast de dagelijkse cortison. Ze is inmiddels goed hersteld en weer op gewicht, maar ze ziet er dik uit, een beetje opgezwollen. Ik denk dat dat door de cortison komt.

Wat geven jullie eigenlijk voor voer? Mijn dierenarts heeft me namelijk geen speciale brokken aangeraden voor deze ziekte.

(En ja, wat die prijs betreft: hier ook elke 25 dagen 220 €). Ik had nog een verzekering afgesloten, maar helaas te laat: de ziekte was al vastgesteld voordat ik haar had aangemeld 😢.

Vertaald Frans
    I
    Rapporteren

Bij mijn hond is ook net de ziekte van Addison vastgesteld en ik zou graag ervaringen uitwisselen met eigenaren van honden met deze ziekte, ook over de dure behandeling die erbij komt kijken.

Goedenavond, mijn hond van 7,5 jaar is ook net gediagnosticeerd. Ze krijgt nu de cortison prednisolon (10 mg per dag), maar mijn dierenarts heeft fludrocortison 0,1 mg voorgeschreven en dat kost 268 euro per maand. Voor ons is dit echt een ramp... want het is veel te duur! 😳😥😢

Vertaald Frans
    jabba02
    Rapporteren

Ja, klopt. Als je nog andere vragen hebt, aarzel dan vooral niet.

Vertaald Frans
    K
    Kitkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel erg bedankt, ik haal mijn hond vandaag weer op. Volgens mij duurt het 6 maanden voordat de behandeling stabiel is, maar ik heb in ieder geval alvast wat info.

Vertaald Frans
    jabba02
    Rapporteren

Laboratoire Delpech in Parijs. Ze verzenden ook als je geen apotheek kunt vinden. Maar in elke stad is er meestal wel eentje te vinden die met een laboratorium samenwerkt. 

Kijk ook even welke behandeling je maatje precies nodig heeft, want soms bestaat er een variant voor mensen. De strips zijn dan een stuk goedkoper. De dierenarts moet dit wel op het recept vermelden (te vervangen door...). 

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Hoi, 

Kun je me ook de naam van je laboratorium geven? 
    Bedankt voor je reactie 

Vertaald Frans
    K
    Rapporteren

Hoi,

Mijn hond heeft al 5 jaar de ziekte van Addison. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Voor de behandeling laat ik zijn medicijnen rechtstreeks door een laboratorium maken, wat een stuk goedkoper is. Ik kan je de contactgegevens geven. Ook al is deze ziekte echt heel prijzig.

Bedankt, maar gelukkig hebben wij ook een veel goedkopere oplossing gevonden door capsules te laten maken; we hebben de prijs hiermee door tien gedeeld! Nu maar hopen dat de behandeling goed aanslaat!!! Dat moeten de volgende bloedonderzoeken uitwijzen.

Bedankt voor je reactie!

Vertaald Frans
    jabba02
    Rapporteren

Hoi, vraag eens bij je apotheek of ze samenwerken met een laboratorium dat zelf medicijnen kan bereiden. Veel apotheken doen dat. Het is echt veel, veel goedkoper dan de standaard doosjes uit de fabriek. Ze maken die behandelingen vaak voor 1 tot 3 maanden. Meestal krijg je korting als je voor 3 maanden tegelijk bestelt. (Dit kun je doen zodra je hond eenmaal stabiel is).

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 53

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!