ZE DEINST ALTIJD ACHTERUIT ALS IK HAAR WIL OPPAKKEN!!!!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Mijn poedel van 8 maanden luistert totaal niet naar me en komt niet als ik hem roep.
Sinds vandaag wil hij ook niet meer eten.
Wat moet ik doen?
Bedankt
Je hond moet begrijpen dat hij onderdanig is en dat jij de dominante bent, dus jij bepaalt alles. Zodra dat er eenmaal in zit, zou het allemaal een stuk beter moeten gaan. Fijne avond!
Hoi, mijn hond deed precies hetzelfde: hij liep steeds naar achteren of naar voren. Ik heb het van opzij geprobeerd, van voren en van achteren, maar hij wilde gewoon niet. Ik heb het toen met de dierenarts besproken en omdat zij ook gedragstherapeut is, vertelde ze me dat hij absoluut niet degene mag zijn die beslist. Als hij om aandacht komt vragen, mag hij niet zomaar op je schoot springen zonder dat je hem daar toestemming voor hebt gegeven. Hij bepaalt niet de tijd of de plek waar hij een knuffel krijgt. Ik heb dit uitgeprobeerd door hem een paar keer weg te sturen (wel met afwisseling natuurlijk, je hoeft niet altijd te weigeren), en hij begreep het. Nu laat hij zich zonder problemen oppakken. Hij keft nu om aandacht te vragen, maar hij springt niet meer op schoot zonder een 'ok'. Nou, probeer het maar eens, je weet maar nooit of het bij jou ook werkt. Bij mijn dwergpinscher werkte het in ieder geval supergoed. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Een hond "pak" je niet zomaar op en je draagt haar ook niet. Je hond heeft een super karakter, ze komt vanzelf wel op je schoot zitten wanneer ze daar zin in heeft.
Marie,
Recht van voren op een hond aflopen wordt vaak als intimiderend ervaren. Heb je al eens geprobeerd om haar van opzij te benaderen als je haar wilt knuffelen?
Misschien denkt ze wel dat je haar in bad wilt doen en haar behandelingen wilt geven, en is ze er gewoon klaar mee!
6 reacties van 6