Welk maatje moet ik kiezen voor mijn hond?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi! Ik denk erover om een nieuw maatje te nemen voor mijn hond Bongo. Hij is net iets ouder dan een jaar, maar ik wil geen tweede hond omdat Bongo me al veel tijd kost (training en uitlaten) en ik een tweede er op dit moment niet bij kan hebben. Tijdens het wandelen speelt hij met andere honden en dat vindt hij geweldig, maar eenmaal thuis verveelt hij zich een beetje. Speeltjes vindt hij niet zo boeiend, behalve piepspeeltjes natuurlijk... Nu vroeg ik me af of een kat (daar kan hij goed mee overweg) volgens jullie ervaringen een goed speelmaatje voor in huis zou zijn, of misschien een konijn of iets anders? Aangezien ik in een appartement woon, kan ik natuurlijk geen pony voor hem nemen, haha ;) \/p>

Bedankt :)\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Love Animaux 19
    Love animaux 19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geweldig! Bedankt voor je tips! Ik ga de tijd nemen om hem aan katten te laten wennen en kijken hoe hij reageert :)

Oké super :)!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Super! Bedankt voor je tips! Ik ga de tijd nemen om hem aan katten te laten wennen en kijken hoe hij reageert :)
    Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een kat geadopteerd als maatje voor mijn hond en alles is hartstikke goed gegaan.

Als je besluit om hetzelfde te doen en je hebt vragen, stel ze dan gerust hier.

Voor nu heb ik eigenlijk maar één echt advies: stel elke mogelijke match voor aan je hond. Dus als je naar kittens gaat kijken, neem je hond dan mee en laat ze even aan elkaar wennen. Dat is ook wat ik heb gedaan. Ik had mijn pup in de auto gelaten. Ik heb een kitten uitgekozen, hem mee naar buiten genomen en naar de auto gebracht. Ik zette hem naast de hond om te zien hoe ze op elkaar reageerden. Hun gedrag beviel me wel, dus toen ben ik voor de adoptie gegaan.

Veel succes!!

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=2ZuNOvzWpFc]

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Honden en katten kunnen inderdaad prima samenleven en elkaars gezelschap opzoeken. Je moet alleen wel goed opletten bij de kennismaking: je zult de kat geleidelijk aan de hond moeten laten wennen. Honden jagen katten namelijk vaak schrik aan door hun drukke gedrag. Je zult je hond moeten leren om de kat niet "om te spelen" lastig te vallen, want die kan dan al snel bang worden. Je moet er in het begin dus echt goed bovenop zitten om te zorgen dat de verstandhouding goed blijft.

Het beste is om wat plekjes in de hoogte te maken voor de kat: voerbakjes hoog neerzetten, een kussentje op een plank, een krabpaal...

In ieder geval heeft je hond nog steeds contact met andere honden nodig, plus lange wandelingen en spelletjes, net zoals je nu al doet. Dat is de beste manier voor hem om zijn energie kwijt te kunnen.

Wat het konijn betreft: dat is best riskant, omdat honden een konijn als prooi zien. Toch is er met een goede opvoeding veel mogelijk, maar dat moet je zelf even inschatten.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee heb beantwoord.

Pauline

Vertaald Frans
    Love Animaux 19
    Love animaux 19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een kat zou vast een goed maatje zijn voor je hond. In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht, kunnen een hond en een kat prima met elkaar overweg. Je moet ze echter wel de tijd geven om aan elkaar te wennen en ik zou in het begin heel goed opletten dat de hond de kat niet aanvalt (of andersom natuurlijk^^).

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi!

Dieren zijn eigenlijk net als wij: ze gaan af op hun gevoel.

Als je een kitten in huis neemt, moet je echt goed oppassen. Ik heb namelijk al eens gezien dat een klein katje overleed door een volwassen hond (zonder dat die het expres deed). Maar tijdens het spelen kan de hond de kitten verwonden of erger. Je moet ze constant in de gaten houden, en dan nog is er altijd wel een moment dat ze even alleen zijn... Dus tja, ik vind het een beetje riskant. Verder is het een kwestie van geluk en geduld, want wat je ook kiest, je moet maar afwachten of het klikt...

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!