Wat vinden jullie van die Italiaanse hamberenbotten?

Enicia
Enicia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Mijn man kwam vorige week helemaal blij thuis omdat hij een Italiaanse hamschijf voor de hond had meegenomen. Omdat ik zelf een beetje huiverig ben om botten te geven, ben ik de reviews gaan checken. Op Zooplus schreven veel mensen dat hun hond diarree kreeg of moest overgeven. Bij een paar honden zouden de lippen zelfs drie keer zo dik zijn geworden, met flinke dierenartskosten als gevolg...

Volgens sommige dierenartsen is dit bot puur vergif en zou het niet eens verkocht mogen worden... In eerste instantie wilde ik het weggooien, maar daarna dacht ik dat ik misschien alleen het vlees eraf kon schrapen. Nu ik echter lees over de voordelen van BARF, denk ik: dit is toch ook zo'n soort bot? Val me niet meteen aan als ik het mis heb hoor, want ik weet nog niet zoveel van BARF. Kortom, raden jullie me aan om het aan mijn hond te geven of niet? Alleen de ham eraf schrapen of gewoon direct de prullenbak in?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik geef al zolang ik me kan herinneren brokken van een goed merk op basis van granen, maar wel met een laag percentage. Ik heb al veel honden gehad en mijn huidige honden verteren deze brokken prima. Ik heb nooit problemen gehad, dus ik zie niet in waarom ik zou veranderen... Al mijn honden zijn zeker 10 tot 12 jaar geworden, of zelfs ouder, zonder maagproblemen... Wat ze ook zeggen over dit of dat merk brokken, ik verander niks. Wat botten betreft: eens in de drie maanden ga ik naar de slager voor een flinke mergpijp. Die laat ik maar één dag liggen en daarna gooi ik hem weg. Nou, hopelijk heb je wat aan mijn ervaring...

Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

Bedankt, je weet onderhand echt niet meer wat voor botten je aan honden moet geven. Eerst werd er gezegd dat je beter voor die van buffelhuid kon kiezen omdat die minder gevaarlijk waren, en nu is het weer precies andersom.

Wat betreft rauwe botten: sommigen zeggen dat alle botten zonder uitzondering kunnen, denk maar aan BARF, maar dierenartsen geven aan dat ze juist meer consulten hebben sinds mensen hun hond BARF geven, omdat rauwe kippenbotten uiteindelijk de maag kunnen perforeren... Ik ben het spoor volledig bijster en weet niet meer wat voor bot ik mijn hond nog moet geven!

Hetzelfde geldt voor de voeding: er wordt gezegd dat je geen goedkope brokken met granen meer moet geven, maar toch lees je vaak dat je je hond rijst kunt geven om de spijsvertering te helpen...

Mijn dierenarts probeerde me niet eens zijn eigen brokken te verkopen om commissie te vangen, maar adviseerde me seniorbrokken van de supermarkt, terwijl ik hem vertelde dat mijn hond een slechte spijsvertering had en constant last had van gassen... Als je naar een pro luistert, denk je dat hij wel weet waar hij het over heeft, maar sinds ik hier op de site dingen over voeding lees, wordt alles in twijfel getrokken.

Over BARF weet ik het ook niet meer; hoewel ik het dieet wel interessant vind, wil ik geen risico lopen op een darmafsluiting bij mijn hond. Bovendien weet ik niet of BARF wel geschikt is voor oude honden, en over die botten twijfel ik nu dus ook... Het is voor een gewoon baasje echt lastig om te weten wat het beste is qua prijs-kwaliteitverhouding voor je hond, zeker omdat ik geen groot budget heb en er zo’n enorme stroom aan tegenstrijdige informatie op me afkomt!!!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

http://blogue.artdesanimaux.com/2015/03/20/pourquoi-vous-devez-arreter-de-donner-de-la-babiche-a-vos-chiens/

GEEF ZE VOORAL GEEN BUFFELHUIDBOTTEN, HARTSTIKKE GEVAARLIJK

Vertaald Frans
    Odrade
    Odrade Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Pas op met die botten van buffelhuid: ze kunnen gaan splinteren, ik heb gehoord dat dat niet echt best is.

O.

Vertaald Frans
    Enicia
    Rapporteren

Bedankt, dat gaat de prullenbak in en dan krijgt hij maar weer buffelhuid botten zoals gewoonlijk....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Als je het niet vertrouwt, geef het dan niet! Er staan bovendien negatieve reviews over online. Het is het echt niet waard dat-ie ziek wordt van een bot, en dan zit je ook nog met een bezoek aan de dierenarts! Koop gewoon een ander speeltje voor hem!
    Vertaald Frans
    Wolfman
    Wolfman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ham, gerookte zalm, chips, olijven en eigenlijk alles wat zout is: pas er echt mee op. Vermijd ook spelletjes op het strand waarbij je hond bijvoorbeeld een bal moet apporteren die helemaal volgezogen is met zeewater. Zout kan namelijk levensgevaarlijk zijn voor je hond. De reacties kunnen vergelijkbaar zijn met die van een hond die chocolade of koffie heeft gegeten. Mochten deze symptomen zich voordoen, ga dan meteen met spoed naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Beauceron had het zonder problemen en heel snel op, maar ik geef het haar niet meer na het lezen van dezelfde reacties als jij (te zout, gevaarlijk...).

Vertaald Frans
  • 28 reacties van 28

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!