Wandelen met een puppy?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Hoeveel kilometer kan ik volgens jullie wandelen met mijn puppy (kruising bloedhond) van 4 maanden oud? Elke ochtend loop ik ongeveer 6 km met hem, maar dat lijkt niet meer genoeg voor hem. Meestal maken we aan het eind van de dag nog een kortere wandeling van zo'n 4 tot 5 km. Omdat hij nog volop in de groei is, ben ik bang dat ik te veel van hem vraag.

Nu is het voorstel om vandaag een wandeling van 10 km te maken met een pauze van anderhalf tot twee uur halverwege. Ik loop natuurlijk op zijn tempo. Mijn dierenarts zei dat ik het gewoon moet uitproberen... en dat het pas te veel is zodra hij achter me begint te lopen. Maar ja, als het dan inderdaad te veel is, heb ik geen idee hoe ik hem de rest van de weg moet dragen, aangezien hij al ruim 20 kg weegt. Denken jullie dat ik het kan wagen om hem mee te nemen? Of zou het te veel voor hem zijn?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Ja, dat dacht ik ook al... maar omdat ik geen expert ben, wilde ik het voor de zekerheid toch even vragen :)

De wandeling van vandaag is trouwens niet doorgegaan door een probleem met de bus die ons zou ophalen. In de zomer gaat hij met ons mee, maar tot die tijd houden we het bij wat kortere wandelingen. Mijn dierenarts had me trouwens nooit gezegd dat onze wandelingen te lang voor hem waren :( ze zei alleen dat ik zijn tempo aan moest houden en hem niet moest forceren. En omdat hij na een kort rondje telkens om meer vroeg, dacht ik dat ik er goed aan deed. Ik ga vanaf nu kortere wandelingen met hem maken, ik wil hem natuurlijk niet overbelasten.

Bedankt voor jullie reacties :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Of je nu gaat hiken of gewoon wandelen, 10 km is echt veel te veel voor zijn leeftijd, daar raakt hij helemaal uitgeput van =) Over een paar maanden is dat geen enkel probleem, maar met 4 maanden is zo'n grote afstand echt nog veel te vroeg!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het is een wandeling en geen hike, ik heb de verkeerde term gebruikt in de titel van mijn vraag.

Vertaald Frans
    Elodie076
    Elodie076 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, op deze leeftijd moet je echt nog geen lange wandelingen maken!! Hij kan heel snel uitgeput raken en behoorlijk ziek worden. Dus ik denk dat je echt moet wachten tot hij ongeveer 7 maanden oud is!! 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een pup van deze leeftijd mag echt niet langer dan 20 minuutjes per keer wandelen, en dat ongeveer om de twee uur... Anders kan hij later problemen krijgen met zijn groei... Vraag anders eens advies aan een andere dierenarts, maar volgens mij is 10 km echt veel te lang!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Toevallig heb ik het haar gisteren nog gevraagd, ze zei dat ik het gewoon moet testen... maar daar schiet ik niet echt veel mee op om een beslissing te nemen.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer