Waarom voel ik geen liefde voor mijn hond?

B
Bloodymoon Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, of goedenavond!

Nou, ik heb een probleem en ik weet niet goed hoe ik ermee om moet gaan. Het lukt me maar niet om van mijn puppy te houden.

Een paar maanden geleden hebben mijn vriendin en ik besloten om een hond erbij te nemen voor die van haar, omdat hij zich erg eenzaam voelde na het verlies van zijn speelmaatje (die ik zelf niet heb gekend). Hij bleef maar piepen en was nog nooit alleen geweest, dus de beste oplossing om hem weer gelukkig te maken was om een nieuw vriendje voor hem te zoeken.

We hebben veel bij fokkers gezocht. Mijn vriendin wilde echt heel graag een puppy omdat haar hond erg dominant is en ze dacht dat hij een volwassen hond nooit zou accepteren. Ik was zelf niet echt enthousiast over het idee van een puppy, vooral omdat dit kleintje ook voor mij zou zijn, maar ik voelde me er niet klaar voor om een hond op te voeden. Ik heb in mijn leven maar één hond gehad en zij was altijd heel rustig en gehoorzaam; ik heb haar nooit echt hoeven trainen.

We hebben het lang gehad over welke rassen we wilden, maar het enige ras dat ik echt graag wil is een wolfhond. Het was voor mij echter uitgesloten om dat ras te nemen zolang ik niet het gevoel had dat ik hem kon trainen en hem de ruimte kon geven die hij nodig heeft. Uiteindelijk hebben we een dalmatiër geadopteerd van een fokker die niet al te best was, maar we waren meteen verkocht.

Het is een koppig beest, hij blijft maar dezelfde ondeugende dingen doen, ook al heb ik alles geprobeerd om hem te stoppen: op het aanrecht springen, in de prullenbak snuffelen, 's nachts op het tapijt poepen en soms zelfs plassen, terwijl hij overdag zindelijk is en hij het echt wel een hele nacht kan ophouden (dat heeft hij al eens gedaan). Hij is nu 6 maanden oud en sinds ik hem heb, voel ik niets voor hem. Als ik hem zie, raak ik geirriteerd, ook al doe ik er alles aan om een band op te bouwen. Ik laat hem uit, speel met hem, geef hem eten, maar niets helpt. Het voelt alsof ik mezelf dwing om hem te aaien of hem liefde te geven. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Mijn vriendin is heel streng over wat de honden wel en niet mogen. Ik rekende op haar voor de opvoeding, maar ik ben degene die de meeste tijd met de honden doorbrengt als zij aan het werk is. Ik trek al die stress niet meer. Alle ruzies gaan altijd over de puppy en zijn opvoeding, en ik begin te denken dat het beter was voordat hij kwam. Maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om onze twee honden uit elkaar te halen. Ik heb gewoon het gevoel dat ik een hartloos monster ben en het is verschrikkelijk om te beseffen hoeveel haat ik voel voor een puppy die gewoon door dezelfde fase gaat als alle honden voor hem.

Alsjeblieft, als jullie advies hebben, zou ik jullie echt heel dankbaar zijn. Alvast bedankt 😊

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

27 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar goed, hij heeft die reclame wel geplaatst... Als er morgen geen antwoord is, kun je het rapporteren voor misbruik.

Welke reclame? Die heb ik blijkbaar gemist.

Vertaald Frans
    Loup Blanc
    Loup blanc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar goed, hij heeft die advertentie in ieder geval geplaatst... Als je morgen geen reactie hebt, kun je het melden als misbruik.

Vertaald Frans
    Loup Blanc
    Rapporteren

Ik weet het niet hoor, een beetje reclame maken en er dan zeker van zijn dat het niet verwijderd wordt... En hé, waarom heb je eigenlijk 2 knaagdieren opgegeven? Hm... Waarom zou je een account aanmaken alleen maar om op dit bericht te reageren...

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

1 dezelfde persoon.... 2 accounts.... Dezelfde post. Maar waarom?

ja... maar waarom zou ze het verzonnen hebben 🤪

Vertaald Frans
    Loup Blanc
    Rapporteren

1 dezelfde persoon.... 2 accounts.... Dezelfde post. Maar waarom?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

euh waarom ?????????😔 het ziet er helaas echt uit :(

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat het probleem is dat je deze pup eigenlijk niet wilde en dat je hem niet om de juiste reden hebt genomen (voor die andere hond Oo). Bovendien kan een pup al een eigen karakter hebben. Ik weet niet heel veel van wolfshonden, maar ik vind ze best lastig op te voeden, dus als je totaal geen motivatie hebt... Het lukt je niet om je aan te passen aan de beperkingen van het leven met een pup. Natuurlijk zitten er negatieve kanten aan het leven met een hond, maar er zijn veel meer pluspunten, zolang je die maar wilt zien... Toen ik Olympe kreeg, mijn golden retriever pup (ik kreeg haar cadeau voor mijn verjaardag), had ik het in het begin ook best moeilijk en mijn verloofde heeft de eerste dagen voor haar gezorgd. Ik had het al "druk" genoeg met Prince, die toen nog klein was, mijn vorige hond Loup, mijn kat Cannelle, mijn knaagdieren... Kortom, ik wilde eigenlijk geen andere pup, maar uiteindelijk heb ik dit kleine hondje leren kennen om wie ze echt was en niet om het beeld dat ik in mijn hoofd had van een pup, met al haar gebreken en goede eigenschappen. Het was niet altijd even makkelijk, maar nu hou ik van haar alsof het mijn eigen baby is :) Met de tijd gaat het wel over als je er wat moeite voor doet.... Vergeet niet dat deze hond er ook niet om gevraagd heeft ^^ Tot slot: een pup moet je opvoeden en het is heel normaal dat hij wel eens wat stoms doet. Je moet even wat afstand nemen en anders naar je leven met dat kleintje kijken.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Alles is wel gezegd, en neem vooral geen wolfhond, want je zult hem echt niet aan kunnen: je past je aan de wolfhond aan, je zult hem nooit kunnen vormen naar je eigen leven of wensen...

En praat over je frustraties met je vriendin, want het basisidee om 'een puppy te nemen' voor de hond die overblijft... dat was sowieso al geen goed plan (een pup kan dominant zijn, ondanks wat je denkt); je neemt pas een hond als iedereen erachter staat en iedereen er ook echt voor zorgt.

Hoi Loup blanc 😉

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dit is eigenlijk een heel klassieke situatie. En ook niet zo zeldzaam als je zou denken.

Bovendien was jij niet degene die deze pup wilde, dus dat helpt natuurlijk ook niet mee...

Net als @Petyrlechon vond ik het lastig om een band op te bouwen met mijn hond. En dat terwijl ik hem zelf wel heel graag wilde! Ik heb onderzoek gedaan en me meer dan 6 maanden ingelezen voordat ik de knoop doorhakte. Nou ja, ik werd ook wel een beetje gepusht door mijn ouders, vooral door mijn moeder, anders had ik waarschijnlijk nog even gewacht. Misschien dat het daar wel door komt.

Maar het punt is dat die pup die ik zo graag wilde, had uitgekozen en me had voorgesteld, totaal niet was wat ik ervan verwachtte lol. Hij was heel braaf, zelfs té braaf. Geen kattenkwaad, totaal geen pit, hij sliep de hele tijd. Totaal anders dan wat ik in m'n hoofd had. En daarbij was er vanaf het begin steeds wel wat aan de hand; de dierenarts noemt me inmiddels bij m'n voornaam 😑 wat de situatie er niet makkelijker op maakte. Het is niet eens het financiële gedeelte dat me dwarszit, maar het is gewoon lastig als je pup steeds iets heeft terwijl je zo je best doet. In het begin werd ik er echt moedeloos van, maar nu heb ik het geaccepteerd en probeer ik de problemen gewoon op te lossen.

Maar door dat alles duurde het echt een paar maanden voordat ik een klik kreeg met m'n kleine pup. Nu is het m'n grote baby (de "baby" is 8 maanden en weegt 50 kg), hij slaapt op m'n voeten en soms zelfs bij me in bed. Hij volgt me naar de werkplaats om bij me te kunnen zijn, enz... Soms heeft het gewoon tijd nodig.

Hiervoor had ik Ayrton, een Argentijnse dog, en dat was heel anders. Die band was er meteen. Ik dacht dat het met Odin ook zo zou gaan, maar dat liep dus totaal anders.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 27

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!