Waarom plast mijn teefje als een reu?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ik heb zelf ook meerdere mannetjes in de opvang gehad die plasten als vrouwtjes... als ik de eerdere berichten en dit zo lees, zou ik zeggen dat het niets is om je zorgen over te maken. Fijne avond!
Mijn hondje plaste steeds kleine beetjes, maar vanochtend kwamen er met een flinke plas ineens twee witte steentjes mee naar buiten... Is het verstandig om alsnog even naar de dierenarts te gaan? Ik heb het momenteel namelijk niet zo breed. Gisteren heb ik haar wat appelazijn gegeven en vanochtend is het er dus allemaal uitgekomen.
Het draait allemaal om het karakter en niet om het geslacht. Een vrouwtje kan best haar poot optillen tijdens het plassen als ze dominant gedrag vertoont om zo hoog mogelijk te markeren, zodat haar geur zich beter in de omgeving verspreidt. Aan de andere kant kan een wat onderdaniger mannetje juist gaan hurken om te plassen. Het hangt dus echt van het karakter af en ik kan je geruststellen: het is absoluut niet erg!
Meer info op: http://toutpoureux.over-blog.com
Ik heb wel eens de theorie gehoord dat degene die het hoogst plast, de grootste en sterkste is en dat die informatie dan als eerste door andere honden wordt gelezen. De 'boodschap' die het hoogst zit, zou dan als eerste worden opgepikt door de rest...!
Maar ja, hoe moet die kleine chihuahua dat dan doen die daar langsloopt en de 'krant' helemaal bovenaan niet kan lezen!!!
Eén van mijn honden heeft dit haar hele leven gedaan. Ze werd al na haar eerste loopsheid gesteriliseerd, dus ik denk eerlijk gezegd dat die teefjes die dit doen er gewoon 'zin' in hebben. Zo plassen ze tenminste niet over hun eigen pootjes heen... als jullie snappen wat ik bedoel, meiden!!!!!
Hoi,
Ik ben al gestopt met het lezen van het artikel bij de eerste twee woorden: "de wolf".
Wat versta je onder dominantie?
Als ik jouw term even overneem: mijn hond Luna doet dit soms om te markeren, maar ze is niet dominant. Ook niet onderdanig trouwens, want dat hangt er maar net vanaf met wie ze is en wat ze op dat moment precies aan het doen is.
Dit komt door haar karakter. Het zijn de dominante vrouwtjes die dit doen om hun territorium af te bakenen, net zoals mannetjes dat doen. Dus echt geen paniek, er is niets verontrustends aan de hand met dit gedrag. Meer info en anekdotes vind je op de blog: http://toutpoureux.over-blog.com
Bedankt voor jullie antwoorden allemaal, ik hoef me eigenlijk nergens zorgen over te maken.
Mijn teef doet dit al sinds ze klein was (ze is nu 7 jaar) niks om je zorgen over te maken ;)
Hoi Tshika,
Ja, het optillen van een pootje is inderdaad echt markeren.
Loopse teefjes zijn daar vaak wat meer op gericht dan op andere momenten. En ook andere teefjes doen het hoor, veel minder vaak dan reutjes en niet altijd omdat ze loops zijn, maar het komt zeker voor.
Die van mij doet dat ook en ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd waarom. Ze gaat eigenlijk op haar hurken zitten en tilt tegelijkertijd haar poot op. Sofi, Humeur de chien, is dat ook markeren? Ze is 4 jaar en nog niet gesteriliseerd.