Vraagje over de retrieverlijn

Bobkat
Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de retrieverlijn (of sliplijn). Ik zou er graag eentje willen aanschaffen voor mijn hondje. Nu laat ik haar uit met een Julius-K9 tuigje, maar als ze besluit te trekken, zit er behoorlijk wat kracht achter, ook al is ze klein. Laatst las ik dat die tuigjes eigenlijk niet zo goed zijn voor de schouders. Jammer genoeg ben ik destijds ook voor de Julius-hype gevallen; de kwaliteit is op zich top en hij is erg stevig, maar voor de lange termijn is het misschien niet zo comfortabel.

Aan een gewone halsband loopt ze beter, maar daar floept ze zo uit. Het probleem is dat haar nek ongeveer even breed is als haar kop. Als ze dan achteruit trekt, wurmt ze zich zo uit de halsband. Dat is al een paar keer gebeurd en ik kreeg echt een hartverzakking, zo midden in de stad!

Nu vroeg ik me af of een retrieverlijn geschikt zou zijn voor haar lichaamsbouw?

En kan een hond zich hier trouwens mee verstikken?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

66 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een sliplijn is naar mijn idee een interessant hulpmiddel, maar ik weet niet of het de juiste oplossing is, gezien wat jij lijkt te zoeken. Dat tuigje met voorsluiting doet me een beetje twijfelen.

Een sliplijn is echt top voor trainingen. Je hebt er namelijk een goede controle mee over de kop.

Ik denk dat het voor langdurig gebruik zonder trainingsdoel ook niet verkeerd is; er zijn genoeg mensen die er hartstikke blij mee zijn. Maar voor een wandeling zonder gedoe, waarbij je gewoon wilt dat het "hulpmiddel" zelf het werk doet zonder dat je je constant hoeft te concentreren, lijkt een wandeltuigje me net wat beter geschikt. Maar goed... waarom probeer je ze niet gewoon allebei?

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb momenteel echt moeite om goede retrieverlijnen te vinden met een fijne dikte, die niet doorglijden en echt comfortabel en betrouwbaar zijn. Die ik vroeger bij de dierenarts kocht waren perfect, maar tegenwoordig maken fabrikanten ze niet meer. In de dierenwinkels zijn ze ook niet naar wens, dus zelf eentje in elkaar knutselen (zo moeilijk is dat niet) lijkt me inderdaad de beste oplossing.

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah ja, dat wil ik ook wel zien :)

Bedankt Misanthrope

Volgens mij hoort een sliplijn hoog in de nek te zitten. Dat kan ik ook wel doen met de halsband, maar die glijdt dan naar beneden

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee bobkat, echt niet! Moumouth heeft een zelfgemaakte jachtlijn! Met zijn nekomtrek van 80 cm kon ik nergens een jachtlijn vinden die groot genoeg was (net als met al het andere trouwens). Ik heb bij Decathlon een paardenhalster gekocht en met een paar kleine aanpassingen (ik kan wel een foto voor je maken) heeft hij nu een supermooie jachtlijn die soepel en comfortabel is, omdat deze niet rond is zoals de lijnen die ze voor honden verkopen. Hij heeft ook allerlei soorten tuigjes, tassen en halsbanden uit Engeland, maar ik geef echt de voorkeur aan de jachtlijn; die is heel veilig en zo simpel!

Vertaald Frans
  • 66 reacties van 66

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!