Vraagje over de retrieverlijn

Bobkat
Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over de retrieverlijn (of sliplijn). Ik zou er graag eentje willen aanschaffen voor mijn hondje. Nu laat ik haar uit met een Julius-K9 tuigje, maar als ze besluit te trekken, zit er behoorlijk wat kracht achter, ook al is ze klein. Laatst las ik dat die tuigjes eigenlijk niet zo goed zijn voor de schouders. Jammer genoeg ben ik destijds ook voor de Julius-hype gevallen; de kwaliteit is op zich top en hij is erg stevig, maar voor de lange termijn is het misschien niet zo comfortabel.

Aan een gewone halsband loopt ze beter, maar daar floept ze zo uit. Het probleem is dat haar nek ongeveer even breed is als haar kop. Als ze dan achteruit trekt, wurmt ze zich zo uit de halsband. Dat is al een paar keer gebeurd en ik kreeg echt een hartverzakking, zo midden in de stad!

Nu vroeg ik me af of een retrieverlijn geschikt zou zijn voor haar lichaamsbouw?

En kan een hond zich hier trouwens mee verstikken?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

66 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben ook wel geïnteresseerd in dat adres van je, Misanthrope!

Ik vind het echt geweldig! :-)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hier heb je de losse halsband en de riem. Dat is veel handiger, want zo kun je de halsband gewoon om laten. Bij een jachtlijn moet je namelijk alles afdoen. Je kunt elke breedte en lengte kiezen die je wilt, alles wordt op maat gemaakt. En ook in alle kleuren die je maar wilt. Het is rotvrij, beschadigt de vacht niet, is supersterk en het ziet er ook nog eens heel mooi uit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een sliphalsband met een riem is echt helemaal top! Zelfs voor een chi! Ik kan je wel een adresje sturen via PB; diegene maakt ze binnen 8 dagen voor je op maat van paracord! Ik wacht er zelf ook nog eentje af voor Moumouth! Ze zijn echt geweldig en nog goedkoop ook! Ik zal even kijken of ik een foto kan vinden.

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vraag me trouwens wel af hoe zo'n sliplijn zou uitpakken bij een chi van 2 kg. 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er is niets ergers dan een rollijn, echt troep troep troep.

Echt een dom ding!

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik haal dit oude topic even omhoog omdat ik benieuwd ben of die sliplijn nou echt zo fijn werkt om netjes aan de lijn te leren lopen.

Die van mij lopen nu met een halsband en een flexilijn, en ik merk dat ik soms echt aan de riem moet trekken om te voorkomen dat ze tegen mensen of kinderen aan springen... en Oz trekt echt als een malle aan zijn halsband.

Zijn jullie er uiteindelijk tevreden over?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben echt fan van deze riemen: https://fr-gowacky.glopalstore.com/categories/No-Pull-Leashes/

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, wat heeft die 'meid' van je de pas erin! Zit je op de fiets om haar bij te houden? Ze heeft in ieder geval de kop van een GELUKKIGE hond! En dat is al helemaal top! De lichaamstaal en geluiden van honden zijn echt een wonder! Je kunt alles leren en te weten komen door simpelweg naar ze te kijken en te luisteren! Elke dag breid ik mijn 'hondentaal-vocabulaire' uit!

Nee hoor, ze had hele kleine pootjes, vandaar die indruk. Maar ik loop op een heel comfortabel tempo.

Ja... dat ken ik, helaas zit ik in hetzelfde schuitje als Sana. Ik ben niet zo groot van stuk, dus als we samen met vrienden wandelen, zetten zij één stap en ik er twee....

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het klopt dat de sliplijn vaker wordt gebruikt door mensen die hun honden tijdens het wandelen meestal los laten lopen. Maar dat je ze minder vaak ziet, doet niets af aan het loopcomfort.

Zomer 2016, een gratis concert, een paar duizend mensen op een parkeerplaats... Ik moest een vriendin opzoeken en ben vier keer dwars door de menigte gelopen (in een soort "X-vorm") met m'n drie honden aan m'n linkerhand (en m'n wandelstok in m'n rechterhand). Elastic liep een stukje voorop om de beste weggetjes te vinden, Hiami liep strak tegen m'n been aan en de kleine Gaspadinn in hun schaduw. Dankzij de drie sliplijnen hebben we niemand gestoord; voor m'n honden was het één lange, rustige slalom tussen de benen door, en dat terwijl dit een totaal nieuwe situatie voor ze was.

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Jeetje, die 'meid' van je stapt er flink op los! Zit je op de fiets om haar bij te houden? Ze heeft in ieder geval de kop van een GELUKKIGE hond! En dat is al helemaal top! De lichaamstaal en geluiden van honden zijn echt een wonder! Je kunt alles leren en begrijpen door gewoon naar ze te kijken en te luisteren! Elke dag breid ik mijn hondenvocabulaire weer uit!

Nee hoor, ze had van die kleine pootjes, vandaar dat het zo leek. Maar ik loop in een heel comfortabel tempo.

Mijn grootste zorg is niet om haar kop onder controle te houden. Het gaat erom dat zij de wandeling net zo fijn beleeft als ik. Hier zijn we al een tijdje mee bezig. Hetzelfde geldt voor het netjes meelopen (los).

Haar bij me houden is een eitje. Maar haar gelukkig houden aan mijn zijde, genietend van de omgeving zonder dat ze zich geremd voelt omdat ze niet overal kan stoppen, dat is minder makkelijk.

Als dat eenmaal lukt, zal ze inderdaad heel blij kijken :)

Bij jou en je Moumouth is dat al een feit. Dus ik moet Sana een beetje meer zoals Moumouth zien te krijgen.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 66

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!