Verkeerde brokken besteld, toch geven?

Lewina
Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Toen ik een nieuw zakje brokken voor Athos bestelde, heb ik een foutje gemaakt. Ik heb hetzelfde merk als normaal gekocht, maar voor een mini puppy in plaats van een medium puppy... Kan ik deze brokken toch gewoon geven, of zit er echt een wezenlijk verschil tussen brokken voor mini en medium puppy's waardoor ik het beter niet kan doen?

Qua samenstelling zit er 1% minder eiwit in en 2% minder vet, dus 3% meer koolhydraten, maar dat zou geen probleem moeten zijn omdat hij vaker wisselt tussen verschillende merken met dit soort percentages zonder problemen.

De zak is maar 2,5 kg en het zijn 'bonusbrokken' die ik meng met zijn basisvoer voor de variatie. Omdat ik het meng, doe ik er normaal gesproken ongeveer een maand mee... Maar goed, als ik de normale hoeveelheden aanhoud, moet ik er dan meer van geven omdat ze eigenlijk voor kleine honden zijn?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • Lewina
    Rapporteren

Daar had ik inderdaad nog niet bij stilgestaan, die mineralen en vitaminen! Maar ik heb het even nagekeken en er zit precies evenveel in, dus ik denk dat het wel goed komt. Bedankt allemaal!

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij, maar ik kan me vergissen hoor, is het enige echte opvallende verschil in dit soort gevallen de grootte (van het brokje). Het zou een ander verhaal zijn als het om puppyvoer zou gaan en Athos al 10 jaar oud was...

Maar aangezien het alleen om de grootte gaat en niet om de leeftijd, activiteit of gezondheid van de hond, is het enige verschil naast een paar procentjes meer of minder meestal gewoon het formaat. Afgestemd op de bek van kleine hondjes.

En trouwens, als het alleen om wat extra brokjes gaat, kan het voor Athos echt geen kwaad.

Vertaald Frans
    Lewina
    Rapporteren

Ann-Kristin, dat doe ik meestal ook, maar we hebben de laatste maanden nogal wat geldzorgen gehad, dus ik let nu wat meer op m'n centen. 30 euro is op dit moment al best een bedrag per maand ^^

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, als je twijfelt kun je deze brokjes inderdaad het beste aan een asiel of een stichting geven. Daar kunnen ze die goed gebruiken 😁

Vertaald Frans
    Lewina
    Rapporteren

Oké bedankt, ik ga het gewoon geven zoals ik normaal doe en alles goed in de gaten houden^^ Ik zal ook de grootte van de brokjes vergelijken met de gebruikelijke en goed opletten of hij zich niet verslikt, maar ik maak me niet te veel zorgen. De brokjes voor middelgrote puppy's zijn bij dit merk twee keer zo groot als bij andere merken, dus die voor kleine honden hebben misschien wel een 'normaal' formaat... Ik kan de info online op dit moment niet vinden, we zien het wel als het binnen is!

Vertaald Frans
    A
    Adb têtes de cailloux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Lewina

Als het maar voor een maandje is en puur ter aanvulling, geef dan gewoon de aangegeven hoeveelheden en baseer het op wat je normaal gesproken voert (ik bedoel dus je gebruikelijke brokjes als aanvulling). Houd haar gewicht en hoeveel ze beweegt deze maand in de gaten als je dat een fijner gevoel geeft, maar het komt vast wel goed.

Ik zou zelf vooral letten op de grootte van de brokjes, want ik ben vaak bang dat ze zich verslikt. Daarom meng ik liever geen brokjes die qua grootte te veel verschillen en kies ik ze ook niet te klein. Maar goed, dat is gewoon mijn persoonlijke bezorgdheid.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer