Vanaf welke leeftijd wordt een hond rustiger?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zou graag willen weten op welke leeftijd een hond echt rustig en stabiel wordt, en geen kattenkwaad meer uithaalt in huis wanneer hij alleen is.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ah ja, maar zolang ze niks kapotmaakt in het appartement is het prima.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

De hond van mijn beste vriendin is 3 jaar oud, maar het lijkt wel alsof ze nog maar 5 maanden is. Ze bijt, blaft of likt aan je voeten!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Op welke leeftijd werd ze rustiger dan?? Want bij mij vind ik hem nu ook een stuk kalmer, behalve buiten natuurlijk als hij een hond ziet, dan is het net een klein kind. Vandaag heb ik een testje gedaan door hem alleen te laten: ik ben 5 minuten weggegaan en toen ik thuiskwam lag hij gewoon op zijn plek, dus heb ik hem lekker beloond. Daarna ben ik nog 10 minuten weggegaan en ook toen lag hij nog steeds op zijn plek, dus weer beloond! :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maak je geen zorgen hoor, mijn hond was precies hetzelfde als Ramses toen ik haar alleen liet, maar ze is inmiddels een stuk rustiger geworden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoe zit het met de opvoeding?? Welke commando's kent hij al?? Zodra we weggaan wordt hij onrustig en sloopt hij de boel, dus ik durf hem niet alleen te laten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat hangt echt af van het karakter van de hond en de opvoeding. Maar over het algemeen worden ze rond de anderhalf tot twee jaar wel wat rustiger.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ahhhhhhh oké, ik snap het. Want sommige mensen zeggen net als angelique 1,5 tot 2 jaar, en anderen zeggen weer dat het aan het karakter van de hond ligt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bij bijna alle honden die ik ken, was dat pas vanaf 1,5 à 2 jaar.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, sclub7 heeft helemaal gelijk, er staat geen leeftijd op ^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er zit geen leeftijd aan!!! Als je vroeg genoeg begint met de opvoeding en het goed aanpakt, kan hij prima leren wat wel en niet mag... Natuurlijk kan hij rustiger worden als hij ouder wordt, maar tegen die tijd is hij al toe aan zijn pensioen!!!!!! haha.... Ik heb zelf een hond die van jongs af aan al rustig was, ze is nu 4 jaar en kattenkwaad hoort gewoon bij haar leven. Ze heeft het altijd gedaan en zal dat ook wel blijven doen....

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!