Vanaf welke leeftijd wordt een hond rustiger?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zou graag willen weten op welke leeftijd een hond echt rustig en stabiel wordt, en geen kattenkwaad meer uithaalt in huis wanneer hij alleen is.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

31 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Heb je je teefje laten dekken terwijl ze een hartprobleem had? Super...

Ze is 5 maanden oud, op die leeftijd zijn ze lekker druk, dat is normaal. Ze speelt met andere honden, ze heeft gewoon een echt hondenleven.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dankzij een vriendin van Wamiz die met haar chi naar de hondentraining gaat, is het me al gelukt om haar met een snoepje het commando 'zit' te leren. Ze snapt het dus heel goed, maar ze is ook behoorlijk eigenwijs. Wat me wel zorgen baart (ook al zegt de dierenarts dat het niks is), is dat ze vaak hoest als ze wakker wordt. Het lijkt dan net alsof ze stikt, maar daarna trekt het weer weg. Het gebeurt ook helemaal niet wanneer ze druk of opgewonden is. Hiervoor heb ik vijf jaar lang voor een hondje met hartproblemen gezorgd die ook altijd hoestte, wat echt heel stressvol was. En ook al mankeert er niets aan het hartje van mijn kleine Tania, ik vind het toch heel spannend dat ze dit misschien van haar moeder heeft geërfd.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als ik naar een hondenschool voor puppycursus ga, gaat ze dan niet tegen iedereen opspringen? Zal ze wel rustig kunnen worden en naar de trainer luisteren? Ze is dan bijna 5 maanden oud.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn chihuahua lukt het maar niet om rustig te worden als er volwassenen en andere honden bij zijn, en daar wordt ze doodmoe van. Wat kan ik hieraan doen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zou het echt fijn vinden als hij stopt met de boel te slopen, want ik snap het niet: thuis is hij heel rustig, maar buiten wordt hij helemaal wild als hij andere honden ziet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sommige volwassen mensen halen nog steeds kattenkwaad uit .................

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Normaal gesproken op volwassen leeftijd. Eerder rond de 3 jaar. Sommige rassen, zoals de boxer, zijn pas laat volwassen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ramses : Belle werd rustiger toen ze anderhalf was.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ja, maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf of je haar haar gang laat gaan of niet ;)
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat hangt echt af van het karakter en het ras!!! Mijn hond is nu iets ouder dan een jaar en sloopt nog steeds wel eens wat, zoals schoenen of het speelgoed van mijn dochter, en dat terwijl ze verder echt perfect is opgevoed.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 31

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!