Goedenavond,
Zoals de titel al aangeeft en om praktische redenen (het plannen van de wandelingen), zou ik graag van drie naar twee maaltijden per dag gaan met mijn pup van bijna 7,5 maand.
Tot nu toe at hij voor de wandelingen en wachtten we minstens een half uur voordat we naar buiten gingen + een minuut of tien rustig aan de riem lopen om de spijsvertering wat tijd te geven zonder te veel gedoe.
Hij heeft een erg goede eetlust en ik weet niet zeker of hij het volhoudt om de hele dag niets te eten, zeker omdat we 's ochtends, 's middags en 's avonds 'flinke' wandelingen maken. Daarom vroeg ik me af:
- zou ik de middagwandeling moeten overslaan (alleen even een plasje en 5 minuutjes een frisse neus) en in plaats daarvan die van de ochtend en de avond wat langer maken?
Ik heb het vandaag voor het eerst geprobeerd en hij leek de hele middag uitgehongerd. 🤦 Maar misschien is het nog wat te vroeg om te oordelen?
- is er een leeftijd waarop het makkelijker is om van drie naar twee maaltijden over te stappen?
- is het beter om het geleidelijk aan te pakken, door bijvoorbeeld de middagmaaltijd een week lang af te bouwen zodat hij makkelijker kan wennen?
- zijn er mensen die hebben geprobeerd het aantal maaltijden te verminderen maar uiteindelijk toch weer zijn teruggegaan? En zo ja, om welke reden(en)?
Bedankt voor jullie reacties! ;)