Tot welke leeftijd blijft mijn puppy kattenkwaad uithalen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zou graag willen weten tot wanneer mijn hond kattenkwaad blijft uithalen, want ik ben het zat om hem steeds in de gang te laten. Ik zou graag willen dat hij gewoon door het hele appartement kan lopen en kan gaan en staan waar hij wil. Dat zou me ook schelen dat ik alle deuren moet dichtdoen en overal haakjes moet plaatsen zodat hij ze niet meer openkrijgt, want hij heeft de techniek inmiddels helemaal door. Nu is het ook standaard dat hij aan de gangdeur knaagt die naar de eetkamer gaat om zo aan de andere kant te komen. Als ik hem van die knoopbotten geef, is er niks aan de hand, maar als hij die niet heeft, gaat hij voor de lol aan de deur krabben. Vroeger liet ik m'n handdoeken, pyjama en zelfs washandjes gewoon in de badkamer liggen, maar dan pikte hij ze in om ze in zijn mand te leggen, dus die ruim ik nu ook maar op.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • Xmélodie
    Xmélodie Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet eerst goed begrijpen dat een hond leeft en functioneert op basis van gewoontes. Het is niet zo dat hij vanzelf stopt met dingen slopen of ondeugend zijn zodra hij ouder wordt.

Nathanimaux heeft gelijk: hij moet zijn energie kwijt. Als hij kattenkwaad uithaalt wanneer hij alleen in de gang is, komt dat ook omdat hij "gestrest" is om alleen te zijn en omdat hij zich verveelt.

Leer hem om alleen in de gang te blijven zonder dat dit voor hem als een vervelende beperking voelt.

Maak er een spelletje van: zet hem in de gang, zeg "blijf hier" en loop weg zonder hem aan te kijken of om te draaien! Na 10 seconden kom je weer binnen en geef je hem een snoepje terwijl je zegt dat hij het goed doet (meestal heeft hij in die 10 seconden nog geen tijd gehad om iets stouts te doen). Daarna doe je precies hetzelfde, maar deze keer haal je hem pas na 30 seconden op, dan na 1 minuut, en zo bouw je de tijd dat hij alleen is stapje voor stapje op. Vergeet niet om hem elke keer dat je terugkomt een beloning te geven en hem flink te prijzen. Op den duur gaat hij het alleen zijn in de gang koppelen aan de beloning en de complimentjes die hij krijgt!

Daarnaast is het belangrijk dat hij zich echt even lekker kan uitleven in een park of iets dergelijks.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Humm... oké, aangezien het een puppy is heb je of die mousse of snoepjes om in de Kong te doen.

Ik raad je de Kong Extreme aan, die is steviger en groter!

Koop lekker veel speeltjes voor 'm!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ik zou geen bench nemen, hij zit al opgesloten in de gang en dat is wel genoeg zo. maar inderdaad, zo'n kong ga ik zeker kopen

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja hoor, daar zit geen leeftijd aan verbonden. Neem een Kong en stop er wat lekkers in, of gebruik een bench...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Net als Nathanimaux.

Je hond moet echt zijn energie kwijt kunnen, zodat hij lekker gaat slapen als je er niet bent.

Heb je al eens een Kong geprobeerd met brokjes of iets anders erin??

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het hangt niet van de leeftijd af, maar van zijn karakter en wat hij te doen heeft. Hoe meer hij zich verveelt, hoe meer rotzooi hij gaat trappen. De enige oplossing is om hem genoeg speeltjes te geven en hem even flink te laten uitrazen voordat je weggaat. Dan gaat hij lekker slapen en heeft hij minder zin om de boel te slopen. Hoe meer je met hem speelt, hoe minder hij de behoefte voelt om de aandacht te trekken...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er staat geen vaste leeftijd voor hoor. Zodra hij eenmaal doorheeft wat 'nee' betekent, zal hij normaal gesproken geen kattenkwaad meer uithalen.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!