Terugval: mijn hond doet zijn behoeften weer in huis

C
Cannibalkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een probleem met de hond van mijn vriendin.

Even wat achtergrondinformatie: de hond is nu ruim een jaar oud. Hij woonde eerst bij mijn vriendin en haar ex. Ze hebben hem maandenlang zijn eigen gang laten gaan.

Het resultaat: de hond is de baas in huis, mijn vriendin heeft hem enorm verwend en nu heeft hij echt héél veel aandacht nodig en vertoont hij veel ongewenst gedrag.

Om dit aan te pakken hebben we de hulp ingeschakeld van een hondentrainer. Hij heeft ons tips gegeven om hem zelfstandiger te maken, hem te leren niet meer aan de lijn te trekken, niet meer tegen mensen op te springen... kortom, om een braaf hondje te worden.

Hij legde ook uit dat de hond voorlopig niet meer op de bank mag en niet meer in bed mag slapen. Mijn vriendin wilde dat wel, maar ik vond het verschrikkelijk omdat hij ons 's nachts wakker hield (lekken in ons gezicht, over ons heen lopen...)

Als straf kregen we het advies om hem 10 minuten in de badkamer te zetten na drie keer achter elkaar iets fout te hebben gedaan.

Sindsdien gaat het stapje voor stapje beter. We kunnen zijn gedrag corrigeren en vooral dat van onszelf. Hij trekt steeds minder aan de lijn, hij gromt niet meer als we bij zijn voerbak komen...

MAAR... natuurlijk is er een MAAR.

Sinds we de methodes van de trainer toepassen, doet de kleine rakker geen moeite meer om zijn behoeften buiten te doen!

- 's Nachts als we slapen, plast of poept hij op de grond

- Overdag als we weg zijn, plast hij op de grond of op de bank

- Hij wordt steeds destructiever als we er niet zijn

Voordat we met de training begonnen, hadden we hier helemaal geen problemen mee.

Ik weet niet meer wat ik moet doen....

We zien de trainer binnenkort weer, maar ik zou graag al wat oplossingen hebben. Hondenpoep opruimen bij het opstaan is bij ons thuis geen hobby.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

23 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Welk ras is het?

Wandel je alleen aan de lijn met hem of mag hij ook loslopen tijdens de wandeling?

Vertaald Frans
    C
    Cannibalkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

We laten hem 1,5 uur per dag uit. Dat is nog naast de tijd in de tuin en het spelen met zijn bal.

Vóór we met de training begonnen, hadden we nergens last van.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, hoe lang wordt hij per dag uitgelaten? Nu hij groter wordt, krijgt hij steeds meer behoefte aan beweging. Als hij die energie niet kwijt kan, kan hij zich onprettig gaan voelen en dat kan zich dan op deze manier uiten...

Vertaald Frans
  • 23 reacties van 23

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!