Hoi,
Ik heb een probleem met de hond van mijn vriendin.
Even wat achtergrondinformatie: de hond is nu ruim een jaar oud. Hij woonde eerst bij mijn vriendin en haar ex. Ze hebben hem maandenlang zijn eigen gang laten gaan.
Het resultaat: de hond is de baas in huis, mijn vriendin heeft hem enorm verwend en nu heeft hij echt héél veel aandacht nodig en vertoont hij veel ongewenst gedrag.
Om dit aan te pakken hebben we de hulp ingeschakeld van een hondentrainer. Hij heeft ons tips gegeven om hem zelfstandiger te maken, hem te leren niet meer aan de lijn te trekken, niet meer tegen mensen op te springen... kortom, om een braaf hondje te worden.
Hij legde ook uit dat de hond voorlopig niet meer op de bank mag en niet meer in bed mag slapen. Mijn vriendin wilde dat wel, maar ik vond het verschrikkelijk omdat hij ons 's nachts wakker hield (lekken in ons gezicht, over ons heen lopen...)
Als straf kregen we het advies om hem 10 minuten in de badkamer te zetten na drie keer achter elkaar iets fout te hebben gedaan.
Sindsdien gaat het stapje voor stapje beter. We kunnen zijn gedrag corrigeren en vooral dat van onszelf. Hij trekt steeds minder aan de lijn, hij gromt niet meer als we bij zijn voerbak komen...
MAAR... natuurlijk is er een MAAR.
Sinds we de methodes van de trainer toepassen, doet de kleine rakker geen moeite meer om zijn behoeften buiten te doen!
- 's Nachts als we slapen, plast of poept hij op de grond
- Overdag als we weg zijn, plast hij op de grond of op de bank
- Hij wordt steeds destructiever als we er niet zijn
Voordat we met de training begonnen, hadden we hier helemaal geen problemen mee.
Ik weet niet meer wat ik moet doen....
We zien de trainer binnenkort weer, maar ik zou graag al wat oplossingen hebben. Hondenpoep opruimen bij het opstaan is bij ons thuis geen hobby.