Rubberen speeltje ingeslikt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hond (een griffon-kruising) is dol op piepballen zoals deze

Rubberen speeltje ingeslikt

.

Zaterdag heeft ze er een tijdje op zitten kluiven en heeft ze hem gesloopt, maar ik had echt niet verwacht dat ze het zou doorslikken. Het lukte me niet om het op tijd van haar af te pakken :(. Dit is de laatste keer dat ik haar zoiets geef om mee te spelen. De bal was paars met wit.

Ze drinkt, eet normaal en speelt, ze doet eigenlijk heel gewoon. Gisteravond was ze een beetje verstopt en vanochtend heeft ze een flinke hoop gedaan. De ontlasting was wat hard, ik denk dat de stukjes er nu uit beginnen te komen!

Mensen zeggen tegen me dat ik me niet druk moet maken omdat honden wel vaker van alles vreten... maar ik kan het niet helpen, ik ben gewoon ongerust. Ik heb van alles op internet gelezen en ik ben bang voor wat er met m'n hond kan gebeuren.

Ik heb vanochtend de dierenarts gebeld. Hij zegt dat ik me niet al te veel zorgen hoef te maken; omdat ze een middelgrote hond is (18-20 kg), zou het wel loslopen. Maar het is toch beter om een echo te laten maken om te zien of alles eruit is. We hebben om 15:45 uur een afspraak.

Ik wil gewoon het zekere voor het onzekere nemen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

De dierenarts maakt zich geen zorgen, Enya heeft geen koorts. Ze heeft overgegeven tijdens de wandeling na het bezoek aan de dierenarts. Er is een groot stuk van de bal weer uitgekomen langs dezelfde weg als dat het naar binnen is gegaan.

Hij zei dat ik haar asperges moet geven, dat zit vol vezels en die kapselen vreemde voorwerpen in. Gek medicijn eigenlijk. Ze krijgt waarschijnlijk diarree, maar daar hoef je je geen zorgen over te maken. Als het tegen het einde van de week erger wordt, moet ik haar weer mee terugnemen naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop maar dat ze niet alles gaat opeten wat ze voor haar snuit krijgt, want daar ga ik echt slapeloze nachten van krijgen! 😯

Ik vatte je opmerking echt niet verkeerd op hoor, ik neem het mezelf gewoon kwalijk. Dat ik haar dat speeltje heb gegeven en niet heb gezien dat er gevaar in zat. Dat het me niet lukte om het op tijd van haar af te pakken...

Ik heb een speeltje nodig dat haar aandacht echt vasthoudt tijdens de training, want snoepjes hebben gewoon niet hetzelfde effect als die piepspeeltjes. Maar goed, ik zal een ander trucje moeten verzinnen!

Vertaald Frans
    Missloute
    Missloute Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, ik kan me goed voorstellen dat die piepgeluidjes ze aantrekken (wij maken er in de winkel zelf ook altijd lol mee haha). Maak je geen zorgen, we maken allemaal wel eens fouten. Het belangrijkste is dat je het op tijd doorhad en dat je hond gezond is en alles er weer uit is gekomen.

Wij zagen het natuurlijk maar van één kant, dus vat het niet verkeerd op hoor. Maar weet je, een ongeluk zit in een klein hoekje, ook zonder speeltjes. Het belangrijkste is dat je er snel bovenop zat...

De hond van de ouders van mijn man (een golden retriever) had een vaatdoek ingeslikt. Mijn schoonmoeder had het niet gezien, ze merkte alleen dat hij niet meer wilde eten en is toen snel naar de dierenarts gegaan. Daar kwamen ze er pas achter dat hij een vaatdoek had opgegeten...

Een keer pikte de hond van een familievriend een sok van m'n zusje af, die toen nog een baby was en bij m'n moeder op schoot zat. Hij slikte die meteen in. Mijn moeder had het niet direct door, pas na een minuut of vijf zagen we dat m'n zusje nog maar één sok aan had. Omdat de sok nergens op de grond lag, kwamen we erachter dat de hond hem gewoon direct van haar voetje had gepikt en opgegeten...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik hoop dat een operatie niet nodig zal zijn en dat het er gewoon op de natuurlijke manier uitkomt, maar ik ben zo bang voor een vergiftiging, een darmafsluiting en wat er nog meer allemaal door mijn hoofd is gegaan.

Ik wilde dit even plaatsen om te waarschuwen. Deze ballen zijn er in verschillende maten, maar ik vind ze echt te kwetsbaar. Enya is dol op piepspeeltjes en zachte ballen, maar ik geef ze haar niet meer, het geeft te veel zorgen. Ze heeft laatst ook al een tennisbal gesloopt die ik inmiddels heb weggegooid, ik had toen eigenlijk al beter moeten weten.

Vertaald Frans
    Missloute
    Missloute Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik heb die ballen toevallig afgelopen zaterdag nog in de dierenwinkel gezien. Mijn vriend zei al dat hij ze echt niet zou kopen. Voor een Golden puppy (dat is wat wij willen, dus even om je een idee te geven van de grootte) is er namelijk inslikgevaar; ze zijn niet groot genoeg.

Maar goed, je hebt er in ieder geval goed aan gedaan om een afspraak bij de dierenarts te maken. Misschien moet je de maat van zijn speeltjes nog eens goed bekijken om te zien of hij ze echt kan inslikken of niet... Je zou ook eens naar de speeltjes van Kong kunnen kijken.

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!